Δεν μπορείς να μαντέψεις την εφαρμογή με τα περισσότερα delete μέσα στο 2024
Ποια κέρδισε την πρωτιά το 2023
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 22/7/2024 | 15:33
To Instagram ήταν η εφαρμογή με τις περισσότερες αποχωρήσεις χρηστών το 2023. Δύσκολα θα μαντέψεις αυτήν με τα περισσότερα delete το 2024.
To Ιnstagram ήταν η εφαρμογή με τις περισσότερες διαγραφές μέσα στο 2023, με πηγές να αναφέρουν πως 1.000.000.000 χρήστες εγκατέλειψαν την πλατφόρμα.
Moλονότι το λανσάρισμα του Threads αρχικά απήλαυσε την προτίμηση του κόσμου (σε πέντε ημέρες είχε 100 εκατομμύρια χρήστες), η βάση των χρηστών έπεσε κατά 80%.
Κάθε μήνα υπήρχαν 1.000.000 αναζητήσεις για το «πώς να διαγράψω το λογαριασμό μου», με εταιρείες που ασχολούνται με έρευνα αγοράς και αναφορές για τις τάσεις στις αναζητήσεις να δίνουν στοιχεία σχετικά με τον αριθμό των διαγραφών.
Σε ό,τι αφορά το 2024, οι μέχρι τώρα αναφορές θέλουν να έχει διαγραφεί περισσότερες φορές το πιο απροσδόκητο app: είναι το TikTok. Προς το παρόν, δεν υπάρχει ακριβής αριθμός διαγραφών. Οι τάσεις ωστόσο, υποδηλώνουν πως το υψηλότερο ποσοστό ανήκει στην δημοφιλέστερη πλατφόρμα (έχει πάνω από 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες, παγκοσμίως), με τους αναλυτές να αναφέρουν ως λόγους
α) την ανησυχία περί διαφύλαξης του απορρήτου (υπάρχουν συνεχείς ανησυχίες σχετικά με τις πρακτικές συλλογής δεδομένων του TikTok, με ορισμένους χρήστες να ανησυχούν για την ικανότητα της εφαρμογής να παρακολουθεί δεδομένα χρηστών και τους πιθανούς κινδύνους ασφαλείας που σχετίζονται με μια κινεζική εταιρεία που χειρίζεται πληροφορίες χρήστη).
β) το περιεχόμενο και τον εθισμό (ο αλγόριθμος που εξατομικεύει το περιεχόμενο για τους χρήστες μπορεί να οδηγήσει σε υπερβολικό χρόνο οθόνης, ενώ κάποιοι χρήστες νιώθουν ότι το περιεχόμενο δεν είναι αρκετά ενημερωτικό ή ελκυστικό, όπως και ότι υπάρχει θέμα με τα fake news).
γ) την ευημερία (τα social media δεδομένα μπορεί να μάς εξαντλήσουν, σε περίπτωση κατάχρησης και να επηρεάσουν αρνητικά τη ψυχική μας υγεία. Για αυτό και ορισμένοι χρήστες αφαιρούν το TikTok ώστε να μειώσουν το άγχος και την τάση να συγκρίνουν τον εαυτό τους με ό,τι βλέπουν στην οθόνη. Ένας τρίτος λόγος είναι η ψηφιακή αποτοξίνωση).
δ) τις μεταβαλλόμενες τάσεις (κάποιοι βρίσκουν άλλες πλατφόρμες πιο ενδιαφέρουσες) και
ε) το αρνητικό περιεχόμενο (έχουν προκύψει ανησυχίες σχετικά με τη διάδοση παραπληροφόρησης και επιβλαβούς περιεχομένου στο TikTok. Τα άτομα που βρίσκουν το περιεχόμενο όλο και πιο αρνητικό ή μη χρήσιμο μπορεί να επιλέξουν να απεγκαταστήσουν την εφαρμογή).
Στο Νο2 των διαγραφών social media για το τρέχον έτος είναι το Instagram (λόγω μιας στροφής προς τη διαφήμιση και της μείωσης των αυθεντικών συνδέσεων) και ακολουθούν το Snapchat (δυσκολεύεται να συμβαδίσει με τις μεταβαλλόμενες τάσεις, με αποτέλεσμα να εγκαταλείπουν οι χρήστες), το Facebook (οι ανησυχίες σχετικά με το απόρρητο των δεδομένων και τη διάδοση παραπληροφόρησης συνεχίζουν να απομακρύνουν τους χρήστες από το Facebook) και το Twitter (X) (το rebranding δεν κατάφερε να τραβήξει το ενδιαφέρον των χρηστών και πολλοί απεγκαθίστανται λόγω αύξησης του επιβλαβούς περιεχομένου).