Το μέσο κοινωνικής δικτύωσης με βίντεο μικρού μήκους, το TikTok δηλαδή, έγινε η πρώτη εφαρμογή που δεν είναι παιχνίδι που έσπασε το ορόσημο των 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων και οδεύει να γίνει η εφαρμογή με τα υψηλότερα έσοδα στην ιστορία το 2024.
Αυτό προκύπτει σύμφωνα με μια πρόσφατη ανάλυση από το data.ai.
«Γνωρίζαμε ότι θα ήταν μια χρονιά ορόσημο για το TikTok όταν έγινε η πρώτη εφαρμογή για κινητά που κέρδισε περισσότερα από 1 δισεκατομμύρια δολάρια σε δαπάνες κατά τη διάρκεια ενός μόνο τριμήνου», δήλωσε ο Randy Nelson του data.ai.
Το TikTok εισήλθε στο 2023 με συνολικά 6,2 δισεκατομμύρια δολάρια σε καταναλωτικές δαπάνες στην πλατφόρμα του μέχρι εκείνο το σημείο και πρόσθεσε 3,8 δισεκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια του έτους, αύξηση 15% έναντι των 3,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων που συγκέντρωσε το 2022, ανέφερε το data.ai. Τα έσοδα της πλατφόρμας τροφοδοτούνται από εικονικά δώρα και φιλοδωρήματα.
Τον Ιανουάριο του 2020, οι χρήστες στο TikTok περνούσαν 11 ώρες το μήνα στην εφαρμογή. Μέχρι τον Οκτώβριο του 2023, ο χρόνος που περνούσαν τριπλασιάστηκε σε 32,5 ώρες το μήνα.
Αυτά τα έσοδα τοποθετούν το TikTok σε ένα μικρό κλαμπ μόλις πέντε εφαρμογών που έχει επιτύχει περισσότερα από 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα. Αυτά περιλαμβάνουν το Candy Crush Saga (από το King/Activision Blizzard) με περισσότερα από 12 δισεκατομμύρια δολάρια, το Honor of Kings (από την Tencent) με 11 δισεκατομμύρια δολάρια, το Monster Strike (από το XFLAG/Mixi) με 10,6 δισεκατομμύρια δολάρια και το Clash of Clans (από το Supercell) με 10,2 δισεκατομμύρια δολάρια.
Οι εφαρμογές που πλησιάζουν στο να φτάσουν το ορόσημο των 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων περιλαμβάνουν το Tinder και το YouTube, αν και υστερούσαν από το TikTok κατά περίπου 2 έως 3 δισεκατομμύρια δολάρια πριν από το τέλος του 2023.
Η ανάβαση του TikTok αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στο σύστημα «TikTok coins». Οι χρήστες αγοράζουν αυτά τα νομίσματα για να γεμίσουν τους δημιουργούς με εικονικά δώρα, τα οποία στη συνέχεια μετατρέπονται σε πραγματικό νόμισμα για τους παραλήπτες. Αυτό το σχέδιο, που καθοδηγείται από θαυμαστές και δημιουργούς περιεχομένου, είδε το πιο δημοφιλές πακέτο 19,99 $ για 1.321 νομίσματα να αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τέταρτο του συνόλου των εσόδων από αγορές εντός εφαρμογής, είπε η data.ai.
«Το TikTok είναι έτοιμο να γίνει η εφαρμογή για κινητά με τα υψηλότερα κέρδη, πλησιάζοντας το ορόσημο των 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024», δήλωσε ο Lexi Sydow, επικεφαλής του Insights στο data.ai.
«Οι καταναλωτές ξοδεύουν πάνω από 11 εκατομμύρια δολάρια την ημέρα δίνοντας φιλοδωρήματα στους αγαπημένους τους δημιουργούς περιεχομένου, ωθώντας το TikTok να περάσει το πιο προσοδοφόρο παιχνίδι για κινητά στον κόσμο μέχρι σήμερα: το εθιστικό και αγαπημένο Candy Crush Saga. Οι TikTokers είναι έτοιμοι να περνούν 40 ώρες εργασίας την εβδομάδα κάθε μήνα στην εφαρμογή μέχρι το τέλος του 2024, +22% δηλαδή από το 2023".
Αν και το data.ai αναμένει ότι το TikTok θα ξεπεράσει το Candy Crush Saga για να διεκδικήσει τον τίτλο ως η εφαρμογή με τις υψηλότερες εισπράξεις που υπήρξε ποτέ, «τα παιχνίδια της match-3 πρόκειται να φτάσουν σε έσοδα τα πολυπόθητα 14 δισεκατομμύρια δολάρια 10 ημέρες πριν από το TikTok», δήλωσε η εταιρεία έρευνας αγοράς.
«Σε συνδυασμό με το ορόσημο των καταναλωτικών δαπανών, η TikTok είναι έτοιμη να διεκδικήσει τόσο τον χρόνο όσο και τα χρήματά μας», πρόσθεσε η data.ai.
Εκτός από τα εικονικά δώρα και τα φιλοδωρήματα, οι αυξημένες δαπάνες για το TikTok έρχονται επίσης καθώς η πλατφόρμα συνεχίζει να εμβαθύνει την κίνησή της στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Το Bloomberg ανέφερε πρόσφατα ότι το TikTok στοχεύει σε δεκαπλάσια αύξηση των δραστηριοτήτων ηλεκτρονικού εμπορίου στις ΗΠΑ στα 17,5 δισεκατομμύρια δολάρια σε ακαθάριστη αξία εμπορευμάτων φέτος. Ο στόχος τοποθετεί το TikTok στο πεδίο της μάχης ενάντια στον γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου Amazon.com και άλλους ταχέως αναπτυσσόμενους Κινέζους παίκτες όπως το Temu και το Shein.
Το TikTok ξεκίνησε το TikTok Shop σε διάφορες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Νοτιοανατολικής Ασίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, τον Δεκέμβριο του 2021, και τον Ιούνιο του 2023, αποκάλυψε σχέδια για επενδύσεις δισεκατομμυρίων στη Νοτιοανατολική Ασία, όπου έχει γίνει μια ισχυρή δύναμη του ηλεκτρονικού εμπορίου.