E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Θεσσαλονίκη: Αντίστροφη μέτρηση για την παράδοση του Μετρό ‑ Χωρίς οδηγό οι συρμοί, αυξημένα μέτρα ασφαλείας

Στις 30 Νοεμβρίου, κάτοικοι και επισκέπτες της Θεσσαλονίκης θα έχουν στη διάθεσή τους ένα μέσο σταθερής τροχιάς, για τις καθημερινές τους μετακινήσεις

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 20/10/2024 | 13:20

Θεσσαλονίκη: Αντίστροφη μέτρηση για την παράδοση του Μετρό ‑ Χωρίς οδηγό οι συρμοί, αυξημένα μέτρα ασφαλείας

Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την παράδοση της Βασικής Γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης σε εμπορική λειτουργία. Στις 30 Νοεμβρίου, κάτοικοι και επισκέπτες της Θεσσαλονίκης θα έχουν στη διάθεσή τους ένα μέσο σταθερής τροχιάς, για τις καθημερινές τους μετακινήσεις στον κεντρικό άξονα της πόλης.

Το προσωπικό της Ελληνικό Μετρό Α.Ε, της ανάδοχης κατασκευάστριας κοινοπραξίας του έργου, καθώς και της εταιρείας λειτουργίας Thema, εργάζεται πυρετωδώς προκειμένου τα πάντα να είναι έτοιμα για την ημέρα παράδοσης του πολύπαθου έργου.

Οι δοκιμαστικές διαδρομές των συρμών πραγματοποιούνται καθημερινά, επτά ημέρες την εβδομάδα, και παράλληλα γίνονται όλοι οι απαραίτητοι έλεγχοι των συστημάτων, καθώς το Μετρό Θεσσαλονίκης ενσωματώνει στην κατασκευή του τα πιο σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα σε συνδυασμό με τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας και λειτουργικότητας.

Τις επόμενες ημέρες, αναμένεται επίσης, να ολοκληρωθούν οι τελευταίες εργασίες αποκατάστασης της Πλατείας Καπνεργατών, καθώς και του χώρου γύρω από το «Αλκαζάρ», όπου βρίσκονται οι είσοδοι του εμβληματικού σταθμού «Βενιζέλου».

Τα χαρακτηριστικά της Βασικής Γραμμής που θα αποδοθεί σε χρήση την 30η Νοεμβρίου

Το μήκος της Βασικής Γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι 9,6 χιλ. με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς. Διαθέτει 13 σύγχρονους σταθμούς (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη, Νέα Ελβετία) και Αμαξοστάσιο 50. 000 τ.μ., το οποίο περιλαμβάνει το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, επισκευαστική βάση και γραφειακούς χώρους

Η αναμενόμενη ημερήσια επιβατική κίνηση ανέρχεται σε 254.000 επιβάτες, με μεταφορική ικανότητα 18.000 επιβατών ανά ώρα και ανά κατεύθυνση. Η χρονοαπόσταση μεταξύ των συρμών θα είναι ανά 2,5 λεπτά στο αρχικό στάδιο της εμπορικής λειτουργίας και ανά 90 δευτερόλεπτα μετά την παραλαβή των επιπλέον συρμών. Η διάρκεια ταξιδιού, συμπεριλαμβανομένων των στάσεων στους 13 σταθμούς, θα είναι 17 λεπτά.

Μετά και την παράδοση της Επέκτασης προς Καλαμαριά, το δεύτερο εξάμηνο του 2025, αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 313.000 επιβάτες, ενώ υπολογίζεται πως θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 57.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους ημερησίως.

Αρχαιολογικά Ευρήματα

Πολύτιμα αρχαιολογικά ευρήματα, διαφορετικών ιστορικών περιόδων της πόλης, ήρθαν στο «φως» κατά την κατασκευή των σταθμών, με κυριότερους τους σταθμούς «Βενιζέλου» και «Αγίας Σοφίας» που βρίσκονται εντός των ορίων του ιστορικού κέντρου της πόλης.

Οι πολίτες θα έχουν την ευκαιρία να δουν τα σπουδαία ευρήματα, σε Σταθμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης και σε μουσεία. Μάλιστα, ο Σταθμός «Βενιζέλου» αποτελεί διεθνώς, τον μεγαλύτερο αρχαιολογικό χώρο ενταγμένο σε μείζον τεχνικό έργο. Παράλληλα, μέρος των 300.000 αρχαιοτήτων που βρέθηκαν, θα εκτεθεί στο Μουσείο που κατασκευάζεται στο «Crossover Σιντριβάνι» συνολικής έκτασης 6.370 τ.μ. καθώς και στο Μουσείο που προετοιμάζεται στο Μητροπολιτικό Πάρκο «Παύλου Μελά».

Συστήματα ασφάλειας και αξιοπιστίας

Το Μετρό Θεσσαλονίκης με το Αυτόματο Σύστημα (χωρίς οδηγό) που διαθέτει, αναμένεται ν’ αποτελέσει ένα από τα πιο σύγχρονα, ασφαλή και αξιόπιστα Μετρό στην Ευρώπη και παγκοσμίως.

Το Αυτόματο Σύστημα (Driverless) τα τελευταία χρόνια εξαπλώνεται ραγδαία στις μεγαλύτερες πόλεις του κόσμου. Πρόκειται για ένα Σύστημα που αντιπροσωπεύει το μέλλον στις μετακινήσεις με Μετρό, κυρίως γιατί παρέχει τα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και αξιοπιστίας.


Το Αυτόματο Σύστημα καλύπτει τις υψηλότερες προδιαγραφές ασφάλειας για τους επιβάτες, καθώς η λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης παρακολουθείται, καθημερινά, με πολλαπλούς αυτόματους μηχανισμούς ελέγχου. Έτσι, διασφαλίζεται ότι κάθε δρομολόγιο, κάθε λεπτό και σε όλο το μήκος του Δικτύου, εκτελείται σύμφωνα με όλους τους κανόνες ασφάλειας και προστασίας.

Επιπλέον οι Σταθερές Θύρες στις Αποβάθρες (PlatformScreen Doors -PSD) που υπάρχουν σε όλους τους Σταθμούς προφυλάσσουν τους επιβάτες κατά την παραμονή τους στις αποβάθρες, καθώς απομονώνουν τον χώρο των σηράγγων, όπου ηλεκτροδοτούνται και κινούνται τα τρένα, και τον καθιστούν απροσπέλαστο.

Τέλος, ένα ακόμη χαρακτηριστικό του Μετρό Θεσσαλονίκης και του Αυτόματου Συστήματος που διαθέτει είναι η ευελιξία των δρομολογίων που προσαρμόζονται στις ιδιαίτερες συνθήκες της καθημερινότητας. Με τον τρόπο αυτό, σε περιπτώσεις μεγάλης επιβατικής ζήτησης, το Μετρό Θεσσαλονίκης μπορεί να έχει τη δυνατότητα να αυξήσει τον αριθμό των δρομολογίων που εξυπηρετεί το επιβατικό κοινό.

Καινοτομίες και χαρακτηριστικά προηγμένης τεχνολογίας

  • 18 πλήρως αυτοματοποιημένοι, κλιματιζόμενοι συρμοί 4 οχημάτων, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, αλλά με συνοδό.
  • Συστήματα αυτόματων θυρών σε κάθε σταθμό, για την εξασφάλιση μέγιστης ασφάλειας του επιβατικού κοινού κατά την παραμονή του στις αποβάθρες.
  • Η κίνηση των τραίνων ελέγχεται με ασύρματη μετάδοση 5 - 10 φορές ανά δευτερόλεπτο, με ακρίβεια θέσης κάθε τραίνου περίπου στο 1 μέτρο.
  • Τα δεδομένα της λειτουργίας του κάθε συρμού (θέση, προφίλ ταχύτητας, συναγερμοί, διαγνωστικά, δεδομένα σηματοδότησης, κάμερες- CCTV, κλπ.), μεταδίδονται ασύρματα, μέσω του ίδιου συστήματος μετάδοσης (DCS) και ενιαίας κεραίας.
  • Υπάρχουν κάμερες υψηλής ευκρίνειας εσωτερικά και εξωτερικά, καθώς και στο πρόσθιο και οπίσθιο μέρος του συρμού, με δυνατότητα on-line μετάδοσης βίντεο συνεχούς ροής (video-streaming) στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας.
  • Τα υλικά του τραίνου έχουν επιλεγεί με χαμηλό Φορτίο Πυρκαγιάς, είναι ανακυκλώσιμα και φιλικά προς το περιβάλλον σε ποσοστό μεγαλύτερο του 95%.
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Σάλος με φωτογραφία της χήρας του Σινουάρ να κρατά σε τούνελ τσάντα €30.000 μία μέρα πριν από την επίθεση στο Ισραήλ

Auto + Moto 20.10.2024
Ανοίγει ευρύ πεδίο συζητήσεων για το πώς ζουν ηγετικά στελέχη της Χαμάς

Απίστευτη τραγωδία στην Ινδονησία ‑ Ιταλίδα σέρφερ έχασε τη ζωή της από επίθεση ξιφία!

Κόσμος 20.10.2024
Η 36χρονη Τζούλια Μανφρίνι, άφησε την τελευταία της πνοή μετά από επίθεση που δέχθηκε

Ανδρας εγκεφαλικά νεκρός ξύπνησε την ώρα που αφαιρούσαν τα όργανά του για δωρεά

Κόσμος 20.10.2024
Ο Αντονι Τόμας Χούβερ από το Κεντάκι των ΗΠΑ ήταν δωρητής οργάνων

Καιρός: Αμερικανικό κέντρο «βλέπει» χιόνια στην Ελλάδα ‑ Τι έρχεται τέλος Οκτώβρη

Καιρός 20.10.2024
Τάση για ισχυρή κακοκαιρία την 28η Οκτωβρίου

Ολυμπιακός ‑ Λεβαδειακός 2‑2:«Ερυθρόλευκο» κάζο!

Αθλητικά Νέα 20.10.2024
Γκέλα για τον Ολυμπιακό με το 2-2 στο φαληρικό γήπεδο το απόγευμα της Κυριακής

Ισραήλ: Είμαστε έτοιμοι να περάσουμε στο επόμενο στάδιο του πολέμου

Κόσμος 20.10.2024
Δηλώσεις του υπουργού Αμυνας του Ισραήλ - Συνεδριάζει το συμβούλιο ασφαλείας για την απάντηση στο Ιράν

Guardian: Γιατί ο Σινουάρ εξελίσσεται σε «μάρτυρα», τόσο στην Παλαιστίνη, όσο και έξω από αυτή

Κόσμος 20.10.2024
Ποια θα είναι η κληρονομιά του ηγέτη της Χαμάς που έπεσε νεκρός από τους Ισραηλινούς

Τζιπ τυλίχθηκε στις φλόγες στο κέντρο της Αθήνας – Δείτε βίντεο

Ελλάδα 20.10.2024
Ο δρόμος στο ρεύμα προς τη Σταδίου παραμένει κλειστός, καθώς το όχημα δεν έχει μετακινηθεί από το σημείο

Ο Βόλος θρηνεί: Νεκρό μωρό 22 μηνών ‑ Έπασχε από το σπάνιο σύνδρομο Krabbe

Ελλάδα 20.10.2024
Το μωρό έδωσε μια άνιση μάχη με γενναιότητα

Ο… εφιάλτης της ακινησίας: Οι έξι λόγοι πίσω από το «κομφούζιο» στον Κηφισό – Τι προτείνουν ειδικοί

Ελλάδα 20.10.2024
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα παραμένει στο «κόκκινο», με αποκορύφωμα την απελπιστική κατάσταση στη Λεωφόρο Κηφισού

Θεσσαλονίκη: Αντίστροφη μέτρηση για την παράδοση του Μετρό ‑ Χωρίς οδηγό οι συρμοί, αυξημένα μέτρα ασφαλείας

Ελλάδα 20.10.2024
Στις 30 Νοεμβρίου, κάτοικοι και επισκέπτες της Θεσσαλονίκης θα έχουν στη διάθεσή τους ένα μέσο σταθερής τροχιάς, για τις καθημερινές τους μετακινήσεις