Αυτό που χαρακτηρίζεται ως «τρομακτικό» διαφέρει από άτομο σε άτομο, επομένως χρειάζεται ένα λαμπρό (και ελαφρώς διεστραμμένο) μυαλό για να δημιουργήσει φρικτές ιστορίες και χαρακτήρες με μαζική απήχηση.
Ο Stephen King, ο Alfred Hitchcock και ο Stanley Kubrick είναι παραδείγματα καλλιτεχνών που έφτιαξαν το όνομά τους αξιοποιώντας τους πιο αρχέγονους φόβους των ανθρώπων. Αλλά οι δάσκαλοι του τρόμου δεν έχουν απαραιτήτως ανοσία στον τρόμο, και σε ορισμένες περιπτώσεις, χρησιμοποίησαν αυτό που τους φοβίζει για να ντύσουν τα πιο διάσημα έργα τους.
Stephen King – Αυτοκίνητα
Ο εγκέφαλος που βρίσκεται πίσω από μερικές από τις πιο τρομακτικές ιστορίες που έχουν γραφτεί ποτέ, συμπεριλαμβανομένων των The Shining, It, Carrie και Pet Cemetery, γνωρίζει στενά τον φόβο. Σε μια συνέντευξή του το 1986, ο Stephen King αποκάλυψε μια φοβία για τα φορτηγά και τα αυτοκίνητα που εντόπισε στην παιδική του ηλικία: «Έμοιαζαν τόσο μεγάλα και εγώ φαινόμουν τόσο μικρός. Είχα την ίδια φαντασία τότε που έχω τώρα, μόνο που για ένα παιδί όλα είναι πιο δύσκολο να ελεγχθούν».
Ο διάσημος συγγραφέας τρόμου περιέγραψε επίσης μερικές από τις πιο σκοτεινές σκέψεις σχετικά με τις μπουλντόζες που είχε όταν ήταν νεότερος: «Θα φανταζόμουν τι θα συνέβαινε στα μικρά μου δάχτυλα αν τα λάστιχα άρχιζαν να τα διαπερνούν».
Αντί να απομακρυνθεί από αυτές τις ανησυχητικές φαντασιώσεις, ο King τους χρησιμοποίησε σε έργα όπως το Christine και το Maximum Overdrive.
Alfred Hitchcock – Αυγά
@wikipedia.org
Πολλοί άνθρωποι αντιπαθούν ορισμένα τρόφιμα, αλλά λίγοι είναι νιώθουν τρομοκρατημένοι από αυτά. Το 1963, ο σκηνοθέτης Alfred Hitchcock αποκάλυψε τον φόβο του για τα αυγά στη δημοσιογράφο Οριάνα Φαλάτσι. «Φοβάμαι τα αυγά», είπε. «Αυτό το άσπρο στρογγυλό πράγμα χωρίς τρύπες, και όταν το σπάσεις, μέσα υπάρχει αυτό το κίτρινο πράγμα, στρογγυλό, χωρίς τρύπες… Μπρρ!»
Ο «Master of Suspense» πίσω από εμβληματικές ταινίες τρόμου όπως το Psycho (1960) και το Birds (1963) μπορούσε να ξεπεράσει τον φόβο του όταν τα αυγά μαγειρεύονταν σε Quiche Lorraine, ένα από τα αγαπημένα του φαγητά για πρωινό.
Stanley Kubrick – Πτήσεις
@britannica.com
Ενώ ο Stephen King απογοητεύτηκε από τη μεταφορά του Stanley Kubrick στο The Shining, η ταινία του 1980 θεωρείται σήμερα κλασική στο είδος του ψυχολογικού τρόμου. Και σύμφωνα με τους Times, ο σκηνοθέτης είχε κι αυτός το μερίδιό του από φοβίες. Φοβόταν ότι θα έπεφτε ατομική βόμβα στη Βρετανία, γι' αυτό σχεδίαζε να αφήσει το σπίτι του και να μετακομίσει στο Περθ της Αυστραλίας, στις αρχές της δεκαετίας του 1960. Αυτό περιπλέκεται από το γεγονός ότι φοβόταν επίσης πολύ να πετάξει. Εξέτασε το ενδεχόμενο να ταξιδέψει με πλοίο, αλλά αυτό έφερε ένα άλλο πρόβλημα: να μοιράζεται μια τουαλέτα με άλλους επιβάτες για έξι εβδομάδες. Σύμφωνα με το «Reconstructing Strangelove: Inside Stanley Kubrick’s “Nightmare Comedy”», του Mick Broderick, αυτό το σενάριο ήταν «αφόρητο».
Λόγω των ανησυχιών του Kubrick για τα ταξίδια, ακύρωσε τα σχέδια μετεγκατάστασής του και έμεινε στη Βρετανία. Ακόμη και αφού έγινε μεγάλος σκηνοθέτης, συνέχισε να γυρίζει τις ταινίες του στο Ηνωμένο Βασίλειο, συμπεριλαμβανομένων των The Shining και Eyes Wide Shut (1999), που διαδραματίζονται και οι δύο στις Η.Π.Α.