E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Η παράξενη διαφημιστική καμπάνια που σε έβαζε να διαλέξεις ανάμεσα από 10 διαδικτυακούς φίλους και ένα burger

Μια απόδειξη για την κουλτούρα της φιλίας στα κοινωνικά δίκτυα

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 31/12/2024 | 00:24

Η παράξενη διαφημιστική καμπάνια που σε έβαζε να διαλέξεις ανάμεσα από 10 διαδικτυακούς φίλους και ένα burger
@freepik.com

Η CP&B η διαφημιστική εταιρεία που εκπροσωπούσε την εταιρεία Burger King, ήταν ο δημιουργός του φαινομένου «Whopper Sacrifice», μιας διαφημιστικής καμπάνιας στο Facebook που υποσχόταν ένα κουπόνι για ένα δωρεάν χάμπουργκερ εάν οι συμμετέχοντες διέγραφαν 10 άτομα από τις λίστες φίλων τους στο κοινωνικό δίκτυο.

Είχε μια τεράστια επιτυχία: η εφαρμογή Facebook εγκαταστάθηκε σχεδόν 60.000 φορές μέσα σε λίγες μέρες και σχεδόν 20.000 κουπόνια για Whopper στάλθηκαν και πάνω από 200.000 φίλοι του Facebook διαγράφηκαν. Τα μέλη του Facebook δημιούργησαν ακόμη και ανεπίσημες ομάδες, προσφέροντας να επιτρέψουν σε άλλα μέλη να τους προσθέσουν ως φίλους και στη συνέχεια να τους διαγράψουν για τους σκοπούς του Whopper Sacrifice.

Αλλά το Facebook απενεργοποίησε την καμπάνια μετά από δέκα ημέρες, ισχυριζόμενο ότι υπήρξε παραβίαση του απορρήτου των χρηστών επειδή το Whopper Sacrifice ειδοποιούσε τους φίλους σας εάν είχαν διαγραφεί. «Αμφισβήτησε την ίδια την έννοια του Facebook», είπε ο Walsh. «Το Whopper Sacrifice ήταν μια θυσία». Ήταν μια ειρωνική ανατροπή, που απλώς οδήγησε σε ακόμα μεγαλύτερο θόρυβο γύρω από την καμπάνια.

Ο Walsh είχε μιλήσει στο Web 2.0 Expo για την επιτυχία του Whopper Sacrifice: αυτό που αποκαλεί «παραπλανητική απλότητα».

«Είναι μια πολύ, πολύ απλή ιδέα», είπε ο Walsh. "Και είναι κάτι που για έναν χρήστη είναι ένα πολύ εύκολο μήνυμα για να επικοινωνήσει κανείς. Θυσίασε δέκα από τους φίλους σου, αποκτήστε ένα δωρεάν Whopper".

Αλλά η διαδικασία λήψης αποφάσεων πίσω από την εκστρατεία ήταν περισσότερο θεωρητική, σχεδόν ανθρωπολογική. Ο Walsh είπε ότι ένα άλλο βασικό στοιχείο της δημοτικότητας του Whopper Sacrifice ήταν το γεγονός ότι εισήγαγε μια πραγματική «ένταση» στην ψηφιακή κουλτούρα, αφού η κοινωνική δικτύωση άλλαξε τις ιδέες μας για το τι σημαίνει φιλία.

«Για τόσο καιρό, η φιλία στον κοινωνικό χώρο ήταν μια μορφή κοινωνικού νομίσματος», εξήγησε ο Walsh. «Ολόκληρο το σύστημα των κοινωνικών δικτύων εξαρτάται κατά κάποιο τρόπο από το να συγκεντρώσετε όσο το δυνατόν περισσότερους φίλους, να εκτοξευτείτε όσο το δυνατόν γρηγορότερα, αλλά στο τέλος της ημέρας όλα είναι ωραία και καλά όταν σαν ένα μυθιστόρημα... αρκετά χρόνια στην αρένα των κοινωνικών δικτύων τώρα, υπάρχει πραγματικά ένα ερώτημα τι είναι φιλία στον σημερινό κόσμο".

Ο συνδυασμός αυτής της προκλητικότητας με μια απλή καμπάνια χωρίς μυαλό είναι αυτό που είπε ο Walsh ότι την έκανε να λειτουργήσει.

«Θα βρεθείς αντιμέτωπος με πολλές ερωτήσεις, και πολλά τι-αν, και θα έρθεις αντιμέτωπος με πολλά καμπανάκια», είπε. "Το Whopper Sacrifice έγινε viral με σχεδόν μηδενικό προϋπολογισμό. Είχαμε μερικά μικρά ποστ μέσων στο ίδιο το Facebook, αλλά εκτός αυτού... είχαμε ένα δελτίο τύπου και αυτό ήταν. Πέτυχε επειδή ήταν κάτι που πραγματικά είχε απήχηση στους ανθρώπους».

Αναγνώρισε επίσης ότι δεν ήταν όλα τα σχόλια θετικά. «Μερικοί άνθρωποι θεώρησαν ότι ήταν λίγο βάναυσο επειδή στέλναμε ειδοποιήσεις», παραδέχτηκε ο Walsh. «Αν σε έκανε unfriend, θα λάμβανες ένα μήνυμα που έλεγε ότι αξίζεις λιγότερο από το ένα δέκατο του Whopper».

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Κι όμως, υπάρχει «σχολή οικοκυρικής» για αγόρια ‑ Μαθαίνουν σιδέρωμα, μαγείρεμα κι άλλες δουλειές σπιτιού

Νέα Εποχή 02.01.2025
Το σχολείο που διδάσκει στα αγόρια πως να σιδερώνουν, να μαγειρεύουν και να κάνουν τις δουλειές του σπιτιού

Αυτό το χωριό είναι φτιαγμένο αποκλειστικά για άτομα με αυτισμό

Νέα Εποχή 02.01.2025
Θα μπορούσε άραγε ένα τέτοιο μοντέλο να γίνει πραγματικότητα και στην Ελλάδα;

Παρίσι 2024: Γιατί σκούριασαν τόσο γρήγορα τα μετάλλια των Ολυμπιονικών;

Stories 02.01.2025
«Παρίσι... 1924» γράφουν στις αναρτήσεις τους - Τα μετάλλια των Ολυμπιακών Αγώνων σκουριάζουν πριν προλάβουν να λάμψουν

Τα νέα trends στο lifestyle που έρχονται το 2025

Νέα Εποχή 02.01.2025
Η νέα καθημερινότητα

Πόσο πλούσιος είναι ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ στη πραγματικότητα;

Νέα Εποχή 02.01.2025
Προσπέρασε τον Μπέζος στη λίστα με τους πλουσιότερους στον κόσμο

Το ζευγάρι που έχει βγάλει μια περιουσία από τα σκουπίδια

Stories 02.01.2025
Σκέψου το καλά πριν πετάξεις κάτι...

Η συγκλονιστική ιστορία μιας 10χρονης που επέζησε από ναυάγιο και τη ξέβρασε το κύμα στην Ιταλία

Πρόσωπα Χτες
11χρονο κορίτσι διασώθηκε στη θάλασσα, στα στενά της Σικελίας, από το ιστιοφόρο Trotamar III της ΜΚΟ Compass.

Πώς είναι η ζωή για μια Ελληνίδα μαμά στο εξωτερικό


ΡΕΠΟΡΤΑΖ Stories Χτες
Χαρές, δυσκολίες και προσαρμογή σε μια νέα πραγματικότητα

Αυτή ήταν η πρώτη φωτογραφία στην ιστορία: Ποιος την έβγαλε;

Stories Χτες
Ιδού, η πρώτη φωτογραφία στην ιστορία