Η CP&B η διαφημιστική εταιρεία που εκπροσωπούσε την εταιρεία Burger King, ήταν ο δημιουργός του φαινομένου «Whopper Sacrifice», μιας διαφημιστικής καμπάνιας στο Facebook που υποσχόταν ένα κουπόνι για ένα δωρεάν χάμπουργκερ εάν οι συμμετέχοντες διέγραφαν 10 άτομα από τις λίστες φίλων τους στο κοινωνικό δίκτυο.
Είχε μια τεράστια επιτυχία: η εφαρμογή Facebook εγκαταστάθηκε σχεδόν 60.000 φορές μέσα σε λίγες μέρες και σχεδόν 20.000 κουπόνια για Whopper στάλθηκαν και πάνω από 200.000 φίλοι του Facebook διαγράφηκαν. Τα μέλη του Facebook δημιούργησαν ακόμη και ανεπίσημες ομάδες, προσφέροντας να επιτρέψουν σε άλλα μέλη να τους προσθέσουν ως φίλους και στη συνέχεια να τους διαγράψουν για τους σκοπούς του Whopper Sacrifice.
Αλλά το Facebook απενεργοποίησε την καμπάνια μετά από δέκα ημέρες, ισχυριζόμενο ότι υπήρξε παραβίαση του απορρήτου των χρηστών επειδή το Whopper Sacrifice ειδοποιούσε τους φίλους σας εάν είχαν διαγραφεί. «Αμφισβήτησε την ίδια την έννοια του Facebook», είπε ο Walsh. «Το Whopper Sacrifice ήταν μια θυσία». Ήταν μια ειρωνική ανατροπή, που απλώς οδήγησε σε ακόμα μεγαλύτερο θόρυβο γύρω από την καμπάνια.
Ο Walsh είχε μιλήσει στο Web 2.0 Expo για την επιτυχία του Whopper Sacrifice: αυτό που αποκαλεί «παραπλανητική απλότητα».
«Είναι μια πολύ, πολύ απλή ιδέα», είπε ο Walsh. "Και είναι κάτι που για έναν χρήστη είναι ένα πολύ εύκολο μήνυμα για να επικοινωνήσει κανείς. Θυσίασε δέκα από τους φίλους σου, αποκτήστε ένα δωρεάν Whopper".
Αλλά η διαδικασία λήψης αποφάσεων πίσω από την εκστρατεία ήταν περισσότερο θεωρητική, σχεδόν ανθρωπολογική. Ο Walsh είπε ότι ένα άλλο βασικό στοιχείο της δημοτικότητας του Whopper Sacrifice ήταν το γεγονός ότι εισήγαγε μια πραγματική «ένταση» στην ψηφιακή κουλτούρα, αφού η κοινωνική δικτύωση άλλαξε τις ιδέες μας για το τι σημαίνει φιλία.
«Για τόσο καιρό, η φιλία στον κοινωνικό χώρο ήταν μια μορφή κοινωνικού νομίσματος», εξήγησε ο Walsh. «Ολόκληρο το σύστημα των κοινωνικών δικτύων εξαρτάται κατά κάποιο τρόπο από το να συγκεντρώσετε όσο το δυνατόν περισσότερους φίλους, να εκτοξευτείτε όσο το δυνατόν γρηγορότερα, αλλά στο τέλος της ημέρας όλα είναι ωραία και καλά όταν σαν ένα μυθιστόρημα... αρκετά χρόνια στην αρένα των κοινωνικών δικτύων τώρα, υπάρχει πραγματικά ένα ερώτημα τι είναι φιλία στον σημερινό κόσμο".
Ο συνδυασμός αυτής της προκλητικότητας με μια απλή καμπάνια χωρίς μυαλό είναι αυτό που είπε ο Walsh ότι την έκανε να λειτουργήσει.
«Θα βρεθείς αντιμέτωπος με πολλές ερωτήσεις, και πολλά τι-αν, και θα έρθεις αντιμέτωπος με πολλά καμπανάκια», είπε. "Το Whopper Sacrifice έγινε viral με σχεδόν μηδενικό προϋπολογισμό. Είχαμε μερικά μικρά ποστ μέσων στο ίδιο το Facebook, αλλά εκτός αυτού... είχαμε ένα δελτίο τύπου και αυτό ήταν. Πέτυχε επειδή ήταν κάτι που πραγματικά είχε απήχηση στους ανθρώπους».
Αναγνώρισε επίσης ότι δεν ήταν όλα τα σχόλια θετικά. «Μερικοί άνθρωποι θεώρησαν ότι ήταν λίγο βάναυσο επειδή στέλναμε ειδοποιήσεις», παραδέχτηκε ο Walsh. «Αν σε έκανε unfriend, θα λάμβανες ένα μήνυμα που έλεγε ότι αξίζεις λιγότερο από το ένα δέκατο του Whopper».
Κι όμως, υπάρχει «σχολή οικοκυρικής» για αγόρια ‑ Μαθαίνουν σιδέρωμα, μαγείρεμα κι άλλες δουλειές σπιτιού
Αυτό το χωριό είναι φτιαγμένο αποκλειστικά για άτομα με αυτισμό
Παρίσι 2024: Γιατί σκούριασαν τόσο γρήγορα τα μετάλλια των Ολυμπιονικών;
Πόσο πλούσιος είναι ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ στη πραγματικότητα;
Το ζευγάρι που έχει βγάλει μια περιουσία από τα σκουπίδια
Η συγκλονιστική ιστορία μιας 10χρονης που επέζησε από ναυάγιο και τη ξέβρασε το κύμα στην Ιταλία
Πώς είναι η ζωή για μια Ελληνίδα μαμά στο εξωτερικό
ΡΕΠΟΡΤΑΖ Stories Χτες