E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Τέμπη: «Σταματήστε όλα τα δρομολόγια» – Η εισήγηση βόμβα του πρώην προέδρου του ΟΣΕ

Τι πρότεινε με υπόμνημά του στο Μέγαρο Μαξίμου λίγο πριν παραιτηθεί ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιάννος Γραμματίδης

Δημοσίευση 1/2/2025 | 11:15

Τέμπη: «Σταματήστε όλα τα δρομολόγια» – Η εισήγηση βόμβα του πρώην προέδρου του ΟΣΕ

Την διακοπή όλων των δρομολογίων στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας εισηγήθηκε, έναν χρόνο μετά την τραγωδία στα Τέμπη, ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιάννος Γραμματίδης, στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα (1.2.25) της εφημερίδας «Τα Νέα».

Όπως γράφει στη στήλη του ο αρθρογράφος των «Νέων», Γιώργος Παπαχρήστος, σύμφωνα με την πρόταση του πρώην προέδρου του ΟΣΕ στον απόηχο του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών, θα πρέπει να σταματήσει αμέσως η μεταφορά επιβατών, καθώς το υπάρχον δίκτυο δεν πληροί τη σοβαρότερη από τις λειτουργίες του, την ασφαλή μεταφορά ανθρώπων με τα ελληνικά τρένα.


Σύμφωνα με τον Γιώργο Παπαχρήστο, «η πρόταση είναι το αποκορύφωμα της πλήρους αποτύπωσης της κατάστασης στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο από τον μεταβατικό πρόεδρο του ΟΣΕ κ. Γιάννο Γραμματίδη, ο οποίος διορίστηκε τον Απρίλιο του 2024 και παραιτήθηκε τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, με την εντολή να εισηγηθεί τις άμεσες και αναγκαίες παρεμβάσεις προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφαλής κίνηση των τρένων στο υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας».

«Η πρόταση Γραμματίδη, η οποία ειρήσθω εν παρόδω δεν έχει γίνει ακόμα αποδεκτή, διατυπώνεται σε απόρρητο σημείωμα-ενημερωτικό υπόμνημα το οποίο ο κ. Γραμματίδης απέστειλε, όχι μόνο στο υπουργείο Υποδομών – Μεταφορών, αλλά κατά πληροφορίες και στο Μέγαρο Μαξίμου», τονίζει ο αρθρογράφος των «Νέων».

Και συνεχίζει: «Κατά την πρόταση Γραμματίδη, αποτέλεσμα όπως προαναφέρεται ενδελεχούς μελέτης της κατάστασης που επικρατεί στους ελληνικούς σιδηροδρόμους, η επιτάχυνση των έργων που απαιτούνται για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου, όχι μόνο σε έργα υποδομής, αλλά και -κυρίως- σε έργα ηλεκτρονικού εξοπλισμού, απαιτεί την πραγματοποίηση δρομολογίων εμπορικού χαρακτήρα μόνο. Ήτοι μεταφορά αποκλειστικά φορτίων πρώτων υλών και εμπορευματοκιβωτίων.

Η συλλογιστική που αναπτύσσει στο απόρρητο υπόμνημά του ο κ. Γραμματίδης είναι ότι τα έργα που απαιτείται να πραγματοποιηθούν, είτε για λόγους αναβάθμισης είτε για λόγους αποκατάστασης των ζημιών που προκάλεσαν ειδικά στη Θεσσαλία τα δύο καταστροφικά μέτωπα κακοκαιρίας Daniel και Ιανός, δεν εξασφαλίζουν την ασφαλή κίνηση επιβατικών αμαξοστοιχιών. Αντιθέτως θα μπορούσαν πέραν των άλλων (ενδεχομένως της πρόκλησης νέων ατυχημάτων) να αποτελέσουν αιτία για μακροχρόνιες καθυστερήσεις στην εκτέλεση των έργων.

Όπως αναφέρει, εξαιρεί της πρότασης τα δρομολόγια του Προαστιακού Αθήνα – Κιάτο και Αθήνα – Χαλκίδα, και υπό προϋποθέσεις του Προαστιακού Θεσσαλονίκης – Λάρισα».

Με λεωφορεία η μεταφορά των επιβατών

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, στο υπόμνημά του ο κ. Γραμματίδης εκφράζει και τον προβληματισμό του, για το αν οι εταιρείες που έχουν αναλάβει το έργο της αναβάθμισης του δικτύου, τόσο σε επίπεδο υποδομών, όσο κυρίως και σε επίπεδο ηλεκτρονικού εξοπλισμού του, μπορούν να το φέρουν επαρκώς εις πέρας.

Και κάνει λόγο για «ειδικές εταιρείες» από χώρες του Βορρά οι οποίες διαθέτουν την απαιτούμενη για την κατάσταση των ελληνικών σιδηροδρόμων τεχνογνωσία, ώστε η χώρα να αποκτήσει ένα σύγχρονο και ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο.

«Ο κ. Γραμματίδης υποστηρίζει επίσης ότι το μεταφορικό έργο, από την πιθανή απαγόρευση της κυκλοφορίας επιβατικών αμαξοστοιχιών στο δίκτυο, θα μπορούσε να εκτελεστεί οδικώς με λεωφορεία τα οποία θα διαχειρίζεται η Hellenic Train. Και επικαλείται ένα σχετικό προηγούμενο στην Πολιτεία της Ιντιάνα των Ηνωμένων Πολιτειών, όπου η εκτεταμένη αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της πολιτείας οδήγησε στην απαγόρευση της κυκλοφορίας επιβατικών αμαξοστοιχιών, και τη δρομολόγηση λεωφορείων για τη μεταφορά των επιβατών», γράφει ο Γιώργος Παπαχρήστος και επισημαίνει:

«Όπως προαναφέρθηκε, η κυβέρνηση δεν έχει απαντήσει στην πρόταση Γραμματίδη, και οι πληροφορίες αναφέρουν πως ο διαπρεπής νομικός δεν κλήθηκε να δώσει κάποιες περαιτέρω εξηγήσεις αναφορικά με το υπόμνημά του, αλλά και την ίδια την προαναφερόμενη πρόταση-βόμβα».

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Διαμαρτυρία έξω από τον ΣΚΑΪ για το μισαναπηρικό σχόλιο του Δημήτρη Οικονόμου

Ελλάδα 12.03.2025
Ατομα με αναπηρία πραγματοποίησαν νωρίτερα μια συμβολική διαμαρτυρία κρατώντας πλακάτ

Πέτρος Φιλιππίδης: Η καταγγέλλουσα ζήτησε να γίνει η δίκη δημόσια και όχι κεκλεισμένων των θυρών

Ελλάδα 12.03.2025
Συνεχίζεται σήμερα, Τετάρτη 12 Μαρτίου, η δίκη του Πέτρου Φιλιππίδη στο Εφετείο, με την κατάθεση της δεύτερης καταγγέλλουσας

Στα «κάγκελα» οι δικηγόροι: Οι κινητοποιήσεις που προγραμματίζονται

Ελλάδα 12.03.2025
Στους δρόμους και πάλι οι δικηγόροι. Οι κινητοποιήσεις που προγραμματίζονται. Τα αιτήματά τους.

Βούλα: Εργάτες ακούμπησαν ηλεκτροφόρα καλώδια ‑ Ένας νεκρός

Ελλάδα 12.03.2025
Συναγερμός στη Βούλα, καθώς εργάτες ακούμπησαν ηλεκτροφόρα καλώδια

Καιρός: Τι ώρα θα πέσει λασποβροχή στην Αθήνα

Καιρός 12.03.2025
Σκόνη και υγρασία ετοιμάζουν «κοκτέιλ» λασποβροχής

ΕΝΦΙΑ 2025: Πώς να κάνετε 24 τις 12 δόσεις – Ποιοι δεν πληρώνουν τίποτα

Οικονομία 12.03.2025
Αναρτήθηκαν τα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ.

Εμφανίστηκε... βραχονησίδα στη Λίμνη Μαραθώνα– Τι δείχνουν τα στοιχεία για τα αποθέματα νερού στην Αττική

Ελλάδα 12.03.2025
Η συνολική εικόνα των ταμιευτήρων αποκαλύπτει μια σαφή μείωση των υδάτινων αποθεμάτων, η οποία προβληματίζει και καθιστά αναγκαία τη λήψη πρόσθετων μέτρων

Τραμπ: Κλιμακώνεται ο εμπορικός πόλεμος ‑ Σε ισχύ οι δασμοί σε χάλυβα και αλουμίνιο

Κόσμος 12.03.2025
Kλιμακώνεται o παγκόσμιος εμπορικός πόλεμος, καθώς τίθενται σε ισχύ οι δασμοί του Τραμπ στις εισαγωγές χάλυβα και αλουμινίου

Πέθανε 24χρονος TikToker που έγινε διάσημος στην Τουρκία για τις υπερβολικές ποσότητες φαγητού που έτρωγε

Κόσμος 12.03.2025
Ο Εφεκάν Κουλτούρ πέθανε στο σπίτι του μετά από τρεις μήνες νοσηλείας