Κατερίνα Καινούργιου: Ξεσπά για γνωστή Ελληνίδα influencer – «Οι άλλοι που τα δηλώνουμε τι είμαστε;»
Το υπέρογκο ποσό που παίρνει για 1 post στο Instagram
Δημοσίευση 11/2/2025 | 13:33
![Κατερίνα Καινούργιου: Ξεσπά για γνωστή Ελληνίδα influencer – «Οι άλλοι που τα δηλώνουμε τι είμαστε;»](https://cdn.e-daily.gr/repository/2024/katerina-kainoyrgioy-1.jpg.jpg)
Η Κατερίνα Καινούργιου, σήμερα, Τρίτη 11 Φεβρουαρίου, κατά τη διάρκεια της εκπομπής Super Κατερίνα του ALPHA, έκανε μια μεγάλη αποκάλυψη που αφορά μια πασίγνωστη Ελληνίδα influencer, η οποία σύμφωνα με το ρεπορτάζ της παρουσιάστριας, λαμβάνει υπέρογκα ποσά για να δημιουργεί περιεχόμενο στα social media.
Συγκεκριμένα, η Κατερίνα Καινούργιου, με αφορμή την νέα ανακοίνωση όπου αναφέρει ότι η εφορία ελέγχει πάνω από 20 influencer για φοροδιαφυγή, ξέσπασε και είπε: «Υπάρχει μία influencer που παίρνει 15.000 το post, δεν είναι παρουσιάστρια, είναι influencer. Κανονικά πρέπει να φορολογείται. Δεν πρέπει να είναι όλα μαύρα. Ακόμη και να παίρνει ένα ποσό και τα υπόλοιπα τσέπη, δεν είναι φυσιολογικό.
Δεν ξέρουμε τι μπορεί να γίνεται, κάτι δεν πάει καλά. Οι Influencers έχουν αυτόν τον τρόπο ζωής. Τι έκανε το παιδί, τι έκανα εγώ. Εμένα προσωπικά δεν μου αρέσει. Να τα παίρνουν και να κόβουν τιμολόγια. Οι άλλοι που τα δηλώνουμε τι είμαστε;»
Η εφορία ελέγχει 20 γνωστούς influencers
Σε ελεγκτικό κλοιό για απόκρυψη εισοδημάτων από διαφημίσεις ή πωλήσεις προϊόντων βρίσκονται 20 διάσημοι influencers για τους οποίους θα διενεργηθούν διασταυρώσεις στοιχείων από πιστώσεις, αναλήψεις και πληρωμές μέσω τραπεζικών λογαριασμών με τις φορολογικές δηλώσεις.
Με τη βοήθεια ενός αλγόριθμου οι ελεγκτές «τρέχουν» ελέγχους και διασταυρώσεις στους λογαριασμούς που διατηρούν οι influencers στο Instagram, το TikTok και το Facebook. Οι ελεγκτές ψάχνουν τις αναρτήσεις με τον έλεγχο να εκτείνεται σε βάθος ετών αναζητώντας οτιδήποτε έχουν ανεβάσει στο διαδίκτυο.
Η μέθοδος που χρησιμοποιούν οι φορο-ελεγκτές για να εντοπίζουν τους ψηφιακούς φοροφυγάδες είναι απλή:
– «Σαρώνουν» τα social media εστιάζοντας σε πρόσωπα με εκατοντάδες χιλιάδες followers σε Instagram, Facebook και Tik Tok τα οποία διαφημίζουν από ρούχα και παπούτσια μέχρι αξεσουάρ και συμπληρώματα διατροφής.
– Ερευνούν εάν οι influencers συνεργάζονται με επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου ή είναι μέτοχοι σε αυτές και αναλαμβάνουν την προώθηση και την πώληση προϊόντων και υπηρεσιών.
– Ελέγχουν κάθε επιχειρηματική , εμπορική πράξη που συντελείται μέσω διαδικτύου.
– Με τη συνδρομή του ειδικού αλγόριθμου ο οποίος τρέχει συνδυαστικές διασταυρώσεις βλέπουν τα εισοδήματα που δηλώνουν οι ελεγχόμενοι στην εφορία. Εκτός από τα δηλωθέντα εισοδήματα φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων, ελέγχονται και τα στοιχεία τζίρου των e-shop. Μάλιστα έχουν εντοπιστεί περιπτώσεις πωλήσεων προϊόντων χωρίς να έχει γίνει έναρξη δραστηριότητας στην εφορία.
– Συλλέγουν πληροφορίες από τις εταιρείες κούριερ για τις παραδόσεις εμπορευμάτων.
Παράλληλα, οι ελεγκτές αξιοποιούν τα social media για τη συλλογή στοιχείων ελεγχόμενων προκειμένου να εντοπίσουν πληροφορίες που δείχνουν ότι διάγουν πολυτελή διαβίωση που δεν συνάδει από το εισόδημα που δηλώνουν στις φορολογικές δηλώσεις τους.