E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Διόδια στην Αθήνα;

Νέο Δακτύλιο και διόδια στην Αθήνα προτείνουν οι συγκοινωνιολόγοι!

Δημοσίευση 11/2/2025 | 13:52

Διόδια στην Αθήνα;

Από τις 5 Ιανουαρίου οι οδηγοί που εισέρχονται στο κέντρο του Μανχάταν στη Νέα Υόρκη πληρώνουν διόδια 9 δολάρια με στόχο να αντιμετωπιστεί το κύμα των μετακινήσεων και οι ατελείωτες ώρες μποτιλιαρίσματος στην αμερικανική μεγαλούπολη.

Η εφαρμογή των διοδίων (ή αλλιώς τελών συμφόρησης), παρότι μελετάται πέντε χρόνια και η νέα κυβέρνηση Τραμπ έχει δηλώσει ότι θα τα καταργήσει, είναι ήδη μια πραγματικότητα τις ώρες αιχμής στο περίφημο Big Apple (5 π.μ.- 9 μ.μ. τις καθημερινές και 9 π.μ. – 9 μ.μ. τα Σαββατοκύριακα).

Τα τέλη συμφόρησης στο κέντρο της Αθήνας μαζί με αλλαγές στον Δακτύλιο και μελετημένα έργα οδικών παρεμβάσεων που να βασίζονται σε μελέτες κόστους-οφέλους βγάζουν από το συρτάρι οι συγκοινωνιολόγοι για να διαχειριστούν αποτελεσματικότερα τον κυκλοφοριακό γολγοθά των μετακινήσεων εντός της Αττικής και τις ατελείωτες ώρες των χαμηλών ταχυτήτων στις κεντρικές οδικές αρτηρίες της πόλης, με «βασιλιά» της αργοπορίας τον Κηφισό.

Τα έργα υποδομής που οι συγκοινωνιολόγοι κατατάσσουν σε αυτή την κλίμακα είναι οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, ο τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά που δημοπρατείται άμεσα, η αναβάθμιση της λεωφόρου Βουλιαγμένης, η σύνδεση του νέου αεροδρομίου με το παλιό, ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα – Οινόφυτα κ.ά.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) Θανάσης Τσιάνος επισημαίνει στο «business stories» ότι κομβικό ρόλο στις μετακινήσεις θα παίξει η συχνότητα των δρομολογίων του μετρό και η ανάπτυξη του δικτύου στο Λεκανοπέδιο.

Αν, όπως λέει, οι συχνότητες των δρομολογίων πέσουν στα 3 λεπτά (από 4-4,5 στις Γραμμές 2 και 3 σήμερα και γύρω στα 6 λεπτά στον ΗΣΑΠ), θα είναι σαν να έχουμε φτιάξει μια νέα λεωφόρο μήκους 110 χιλιομέτρων. Ως παράδειγμα φέρνει την ολοκλήρωση της Γραμμής 4 του μετρό (Γαλάτσι – Γουδή), η οποία όπως αναφέρει ισοδυναμεί με την κατασκευή 4 αστικών αρτηριών σαν την Κηφισίας. Με ένα δρομολόγιο που θα έχει συχνότητα ανά 3 λεπτά μπορούν να μετακινούνται 20.000 επιβάτες (οι οποίοι πέφτουν στους 10.000 όταν η συχνότητα αυξάνεται στα 6 λεπτά). Το νούμερο αυτό χαμηλώνει σε μόλις 5.000 επιβάτες όταν το δρομολόγιο γίνεται με αυτοκίνητο με έναν επιβάτη σε δρόμο σαν την Κηφισίας και σε 7.000 αν πρόκειται για την Αττική Οδό.

Ο Δακτύλιος

Παρωχημένο μέτρο για τους συγκοινωνιολόγους χαρακτηρίζεται και ο Δακτύλιος μονά – ζυγά, ο οποίος υπολειτουργεί γιατί δεν αστυνομεύεται.

Διεθνώς η υψηλή τιμολόγηση της στάθμευσης στο κέντρο των μητροπολιτικών περιοχών και η εφαρμογή Πράσινου Δακτυλίου με περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά κριτήρια αποτελεί μια ασφαλή λύση για να περιοριστεί ο όγκος των οχημάτων στο κέντρο της πόλης. Θα μπορούσαν να εξεταστούν και άλλα μέτρα, αναφέρουν οι ειδικοί, όπως για παράδειγμα να επιτρέπεται η είσοδος ενός οχήματος στο κέντρο ακόμη και αν δεν κυκλοφορεί πληρώνοντας ένα αντίτιμο.


Τα παραδείγματα της Σιγκαπούρης και του Λονδίνου

Στη Σιγκαπούρη η εφαρμογή του συστήματος Congetion Charging ξεκίνησε το 1975! Αρχικά, τα οχήματα με ένα ή δύο άτομα χρεώνονταν 1 δολάριο κάθε φορά που διέσχιζαν τη γραμμή εισόδου στην κεντρική περιοχή της Σιγκαπούρης κατά τις πρωινές ώρες αιχμής. Σήμερα, τα οχήματα εισέρχονται στην περιοχή απαγόρευσης περνώντας μία από τις 25 και πλέον γέφυρες διοδίων που σχηματίζουν κλοιό γύρω από την κεντρική περιοχή της Σιγκαπούρης.

Χωρίς αμφιβολία, το πιο γνωστό σύστημα διοδίων πόλης στον δυτικό κόσμο λειτουργεί στο Λονδίνο. Το ημερήσιο αντίτιμο είναι 15 λίρες για τις καθημερινές (7.00-18.00) και τα Σαββατοκύριακα και αργίες (12.00-18.00), με εξαίρεση τα ηλεκτρικά οχήματα. Μια πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι το τέλος κυκλοφοριακής συμφόρησης μείωσε την κυκλοφορία στο κέντρο του Λονδίνου, καθώς και σε δρόμους που οδηγούν στο κέντρο της πόλης και ενθάρρυνε τους ανθρώπους να χρησιμοποιούν εναλλακτικά μέσα μεταφοράς.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Μυστήριο με τον θάνατο 29χρονου λιμενικού στη Λέσβο – Κάνουν λόγο για δολοφονία οι γονείς του

Ελλάδα Χτες
Η οικογένεια ισχυρίζεται ότι ο γιος τους έφερε τραύματα από αιχμηρό αντικείμενο, ενώ κάνουν λόγο και για προηγούμενες απειλές κατά της ζωής του και της συζύγου του

Πάπας Φραγκίσκος: Όταν παρηγόρησε αγόρι που τον ρώτησε κλαίγοντας αν ο άθεος πατέρας του ήταν στον παράδεισο

Κόσμος Χτες
Πώς ο Πάπας Φραγκίσκος είχε παρηγορήσει αγόρι που τον είχε ρωτήσει για τον άθεο πατέρα του.

Νέο βίντεο ντοκουμέντο από τη φονική καραμπόλα στην Εγνατία ‑ Τι υποστηρίζει ο οδηγός της νταλίκας

Ελλάδα Χτες
Συγκλονίζει το νέο βίντεο ντοκουμέντο από τη φονική καραμπόλα στην Εγνατία Οδό τη Μ. Τρίτη

Βαν λαμπάδιασε μέσα σε βενζινάδικο στη Λεωφόρο Μαραθώνος

Ελλάδα Χτες
Βίντεο από το σημείο με το φλεγόμενο βαν

Μητσοτάκης στο Facebook: Πήγαμε καλύτερα από όσο υπολογίζαμε και ενισχύουμε τα εισοδήματα με 1,1 δισ. ευρώ

Οικονομία Χτες
Το μήνυμα του πρωθυπουργού για τα νέα μέτρα της κυβέρνησης, μετά την υπεραπόδοση της εθνικής οικονομίας

Οι επιφυλάξεις των επιστημόνων για τον γενωμικό έλεγχο 100.000 νεογνών στην Ελλάδα

Ελλάδα Χτες
H Ελληνική Εταιρεία Ιατρικής Γενετικής και η Ελληνική Νεογνολογική Εταιρεία εκφράζουν επιφυλάξεις για το σχέδιο του υπουργείου Υγείας σχετικά με τον γενωμικό έλεγχο 100.000 νεογνών και τη φερόμενη εκχώρηση των δεδομένων σε αμερικανικές ιδιωτικές εταιρείες

Πάπας: Το τελευταίο «ευχαριστώ» στον νοσηλευτή του και το ήσυχο απόγευμα πριν τον θάνατό του

Κόσμος Χτες
Το μεσημέρι της Κυριακής του Πάσχα, ο Πάπας έκανε την τελευταία του δημόσια εμφάνιση

Σεισμός 6,2 Ρίχτερ στις Φιλιππίνες

Κόσμος Χτες
Το επίκεντρο του σεισμού εντοπίζεται 269 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά του Pundaguitan

Θεσσαλονίκη: Αυτοκίνητο ακολούθησε τρελή πορεία και προσέκρουσε σε βιτρίνα καταστήματος

Ελλάδα Χτες
Το όχημα αρχικά προσέκρουσε σε σταθμευμένο αυτοκίνητο και στη συνέχεια έπεσε στη βιτρίνα του καταστήματος