Το μήλο της Apple είναι πλέον το ακριβότερο brand name στον κόσμο
Στη δεύτερη θέση έπεσε η Google μετά από τέσσερα χρόνια στην κορυφή
Γράφει ο ΘΑΝΑΣΣΗΣ ΓΕΝΤΙΜΗΣ Δημοσίευση 15/5/2011 | 00:00
Το «μήλο» της Apple είναι πλέον το πολυτιμότερο brand στον κόσμο, καθώς η εταιρεία του Steve Jobs έριξε την Google από την κορυφή της σχετικής λίστας, όπου βρισκόταν για μια τετραετία. Το μήλο της Apple λοιπόν, μετά τη μεγάλη επιτυχία των iPhone και iPad, αποτιμάται στα 153 δισ. δολάρια καταγράφοντας αύξηση 84% για το 2011. Η αποτίμηση αυτή αντιστοιχεί σχεδόν στο ήμισυ της χρηματιστηριακής αξίας της εταιρείας! Από τα δέκα κορυφαία εμπορικά σήματα στον κόσμο τα έξι αφορούν εταιρείες του κλάδου τεχνολογίας και τηλεπικοινωνιών…
Πίσω από την Apple, ακολουθούν στην πρώτη δεκάδα οι Google (2η), ΙΒΜ (3η), Microsoft (5η), ΑΤ&Τ (7η) και China Mobile (9η). Τη δεκάδα συμπληρώνουν, από πιο παραδοσιακούς τομείς της οικονομίας, οι McDonald's (4η), Coca-Cola (6η), Marlboro (8η) και General Electric (10η). Η αποτίμηση του brand για τη δεύτερη Google φτάνει τα 111,5 δισ. δολάρια, πέφτοντας κατά 2% σε σχέση με πέρυσι.
Στο φετινό πίνακα βλέπουμε επίσης και τα εξής ενδιαφέροντα… Το μεγαλύτερο άλμα έχει κάνει το Facebook μπαίνοντας για πρώτη φορά στο Top100 (στη θέση 35), καταγράφοντας αύξηση 246%. Επίσης το Baidu, η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στην Κίνα είναι η δεύτερη πιο γρήγορα αναπτυσσόμενη εταιρεία με 141% και τοποθετείται στη θέση 29. Η ιαπωνική Toyota ξανακέρδισε την κορυφαία θέση ανάμεσα στα brands του είδους της. Φέτος η συνολική αξία των 100 πολυτιμότερων εμπορικών σημάτων αυξήθηκε κατά 17%, φτάνοντας τα 2,4 τρισεκατομμύρια δολάρια.
Η εν λόγω λίστα με τον χαρακτηριστικό τίτλο «BrandZ» γίνεται κάθε χρόνο από την εξειδικευμένη εταιρεία Millward Brown, που παρακολουθεί την αυξομείωση της αξίας των διαφόρων εμπορικών σημάτων στον κόσμο. Για τη λίστα λαμβάνονται υπόψη οι επιχειρηματικές και τεχνολογικές εξελίξεις, καθώς και οι μεταβαλλόμενες καταναλωτικές προτιμήσεις, που διαμορφώνουν την αξία. Η πλήρης λίστα βρίσκεται εδώ: http://www.millwardbrown.com/BrandZ/Default.aspx