Τέμπη: Η αποκάλυψη Βασίλη Λαμπρόπουλου για την καθυστέρηση της εμπορικής αμαξοστοιχίας‑ Οι αντιφάσεις των ελεγκτών
Γιατί το εμπορικό τρένο καθυστέρησε μισή ώρα να ξεκινήσει από τη Θεσσαλονίκη για το μοιραίο δρομολόγιο;
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 26/2/2025 | 19:59

Γιατί το εμπορικό τρένο καθυστέρησε μισή ώρα να ξεκινήσει από τη Θεσσαλονίκη για το μοιραίο δρομολόγιο, μια αργοπορία που εάν δεν υπήρχε, δεν θα σημειωνόταν η σιδηροδρομική τραγωδία;
Τι συνέβη με την περίεργη βλάβη της τελευταίας στιγμής σε μια από τις δυο μηχανές του για την οποία αποφεύγουν να μιλήσουν κρίσιμοι μάρτυρες και η οποία δεν εξετάστηκε περαιτέρω από τις δικαστικές αρχές της Λάρισας;
Αυτά είναι τα ερωτήματα που θέτει ο δημοσιογράφος Βασίλης Λαμπρόπουλος στην εφημερίδα τα ΝΕΑ και εξηγεί:
"Τον Ιούνιο του 2004 είχε κληθεί να καταθέσει στον εφέτη ανακριτή της Λάρισας ο σταθμάρχης του εμπορευματικού σταθμού της Θεσσαλονίκης, απ΄όπου ξεκίνησε το τρένο. Τότε ο ανακριτική έθεσε μια ερώτηση, που αργότερα ξεχάστηκε. Με δυο λόγια, γιατί η εμπορευματική αμαξοστοιχία ξεκίνησε το ταξίδι της στις 21.40 ενώ ήταν προγραμματισμένο να ξεκινήσει στις 21.15; Πώς εξηγείται η καθυστέρηση, που αν δεν είχε συμβεί τα δυο τρένα δεν θα είχαν συγκρουστεί.
Ο σταθμάρχης απάντησε ότι άργησαν να έρθουν οι ηλεκτράμαξες γιατί είχε βλάβη η μία από αυτές, και έτσι του είπε ο σταθμάρχης του προηγούμενου σταθμού. Άλλη έρευνα γι΄αυτό δεν έγινε".
Όμως ο κύριος ελεγκτής στη δική του κατάθεση λίγο καιρό πριν, είχε καταθέσει ότι δεν υπέπεσε στη δική του αντίληψη καμία βλάβη και μάλιστα είχε υποστηρίξει ότι είχε κάνει τον έλεγχο μέχρι τις 20.30 και το τρένο αναχώρησε στις 21.00. Όμως τα έγγραφα που έχουν κατατεθεί κάνουν λόγο για άφιξη της αμαξοστοιχίας στις 21.05 και αναχώρηση στις 21.45. Πώς είχε κάνει νωρίτερα τον έλεγχο; Πώς εξηγούνται αυτές οι αντιφάσεις;
Η ιστορία μοιάζει με λεπτομέρεια αλλά δεν είναι. Κι αυτό γιατί υπάρχουν ισχυρισμοί από πλευράς των συγγενών των θυμάτων, ότι μπορεί τα βίντεο του τρένου να διαψεύδουν την αρχική εκτίμηση ότι υπήρχε εύφλεκτο υλικό στο τρίτο βαγόνι της εμπορικής, αλλά μπορεί να υπήρχε κάτι ύποπτο στη δεύτερη μηχανή και στο κοκπιτ των μηχανοδηγών, στη μηχανή δηλαδή που είχε την απροσδιόριστη βλάβη.
Μήπως, λένε, αυτή η βλάβη και η ανεξήγητη αργοπορία της φόρτωσης της εμπορικής, μπορούν να λύσουν το μυστήριο της έκρηξης και της πυρκαγιάς;