Ασκήσεις Ύφους
Ομαδική έκθεση φωτογραφίας στο Booze Cooperativa
Δημοσίευση 2/9/2014 | 11:39
Είσοδος ελεύθερη
Το Booze Cooperativa και η Camerawork παρουσιάζουν την έκθεση φωτογραφίας "Ασκήσεις Ύφους", από το workshop με τον Βασίλη Γεροντάκο, από 1η μέχρι 15 Σεπτεμβρίου 2014.
Όταν ήρθα σε επαφή με το έργο του Henri Cartier Bresson και αναπόφευκτα με την περίφημη φωτογραφία του στον σταθμό του Saint Lazare που έχει μια ιστορική αξία πια, δεν μπόρεσα να αποφύγω συνειρμικά τον Raymond Queneau και ένα από τα πιο παράξενα βιβλία που έχουν γραφτεί ποτέ, τις ασκήσεις ύφους.
Τι θα γινόταν άραγε αν στη θέση του Bresson βρισκόταν ένας άλλος φωτογράφος; Και αν υποθέσουμε ότι ήταν καταδικασμένος να αποτυπώσει φωτογραφικά τον ίδιο άνθρωπο, εκείνο το μεσημέρι στο ίδιο σταθμό; Και αυτή η απόφαση που θα έπαιρνε, αυτό το κλικ, πως θα μπορούσε να ήταν ένα αυτόνομο φωτογραφικό γεγονός και όχι μια συρραφή εντυπώσεων με την ομογενοποίηση ενός συγκεκριμένου στυλ; Με αφορμή ένα έργο όπως η ίδια η Ζωή που είναι σε πλήρη εξέλιξη χωρίς να γνωρίζει κανείς την αρχή ή το τέλος του, πως θα μπορούσε να φτιάξει ένα δικό του έργο που ενδεχομένως να μην είχε καμία σχέση με αυτό που συνέβαινε μπροστά στα μάτια του, διατηρώντας όμως το κέλυφος της φαινομενικότητας;
Με αυτά τα ερωτήματα, με κεντρικό αίτημα την έρευνα του φωτογραφικού μέσου και με την ελπίδα να πέσουμε στην παγίδα του φωτογραφικού γεγονότος, στήθηκε πριν από 9 μήνες ένα σεμινάριο που στόχο είχε οι ασκήσεις ύφους να γίνουν ένα προσχέδιο ενός μελλοντικού καλλιτεχνικού έργου. Εξάλλου το σκηνικό του Saint Lazare είναι το θέατρο αυτού του κόσμου.
Οι φωτογράφοι που παρουσιάζονται σε αυτήν την έκθεση περπατούν περίπου τους ίδιους δρόμους, συναντούν περίπου τους ίδιους ανθρώπους,υπόκεινται περίπου την ίδια φθορά.
Αυτό που τους κάνει διαφορετικούς και τον καθένα μοναδικό,είναι οι τρόποι που ανταποκρίνονται στα περίπου ίδια γεγονότα της ζωής .
Από το περίπου όμως στο μοναδικό μεσολαβεί μια θάλασσα που πρέπει κανείς να ΅ΆπερπατήσειΆΆ, αν θέλει ο χάρτης του δακτυλικού αποτυπώματος να μετουσιωθεί σε προσωπικό έργο.
Γιατί αυτό που έχει σημασία είναι ο δημιουργός και κατά Berenice Abbott η φωτογραφία είναι ή θα έπρεπε να είναι μια διεισδυτική δήλωση που μπορεί να γραφτεί με έναν πολύ απλό όρο. Επιλεκτικότητα!
Επιμέλεια: ΓΕΡΟΝΤΑΚΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
Συμμετέχουν οι φωτογράφοι
ΒΑΓΕΝΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
ΒΡΑΧΝΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ
ΓΕΛΑΔΑ ΕΥΓΕΝΙΑ
ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ
ΔΟΥΚΑ ΜΑΡΙΑ
ΔΟΥΚΑ ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ
ΔΡΕΜΕΤΣΙΚΑΣ ΘΟΔΩΡΗΣ
ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΠΥΡΟΣ
ΖΑΠΠΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΖΟΥΜΠΟΥΛΗ ΑΓΓΕΛΙΝΑ
ΚΑΡΑΣΑΒΙΔΟΥ ΑΝΝΑ
ΚΑΡΑΤΕΛΙΟΣ ΚΩΣΤΑΣ
ΚΑΡΑΤΖΑΣ ΘΑΝΑΣΗΣ
ΚΑΨΗ ΜΑΡΙΑ
ΚΟΝΤΑΡΙΝΗ ΑΥΓΟΥΣΤΑ
ΚΟΝΤΟΥ ΕΥΗ
ΚΟΡΑΦΑ ΛΙΝΑ
ΚΟΥΡΤΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΚΟΥΤΣΟΥΓΕΡΑ ΤΑΤΙΑΝΑ
ΚΡΗΤΙΚΟΥ ΜΑΡΙΑ
ΜΑΘΙΟΥΔΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΜΑΡΑΓΚΟΥΔΑΚΗ ΤΖΙΝΑ
ΜΠΕΛΕΓΡΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
ΜΠΕΡΤΣΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΜΥΛΩΝΑ ΣΤΕΛΛΑ
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
ΠΛΑΤΑΚΟΥ ΒΑΛΕΝΗ
ΑΡΑΦΙΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΣΙΔΕΡΙΚΟΥΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΣΠΑΓΓΟΥΡΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΛΙΤΣΑ
ΤΣΙΚΝΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΝΑ
ΤΣΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΤΣΟΥΚΙΑ ΙΩΑΝΝΑ
ΧΑΡΙΤΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ
ΧΑΤΖΗΣΤΕΦΑΝΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ