E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Τέμπη: Ο σταθμάρχης Λάρισας ήταν συναισθηματικά φορτισμένος γιατί είχε κάνει το ίδιο λάθος λίγο νωρίτερα

«Το λάθος του το είχε διορθώσει ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 2597 Θεσσαλονίκη-Λάρισα και το σκεφτόταν πολύ αν θα πρέπει να το αναφέρει», είπε ο κ. Καπετανίδης

Δημοσίευση 27/2/2025 | 13:06

Τέμπη: Ο σταθμάρχης Λάρισας ήταν συναισθηματικά φορτισμένος γιατί είχε κάνει το ίδιο λάθος λίγο νωρίτερα

Την προσοχή και τη συναισθηματική κατάσταση του σταθμάρχη Λάρισας, το βράδυ της τραγωδίας στα Τέμπη, «επηρέασε η διόρθωση ενός λάθους που έκανε, όταν προηγουμένως καθόρισε τη διαδρομή για ένα άλλο εισερχόμενο, τοπικό τρένο», αναφέρεται στη σύνοψη του πορίσματος για το σιδηροδρομικό δυστύχημα.

«Ο κανονικός φόρτος εργασίας του επιβαρύνθηκε ιδιαίτερα από μια σειρά πρόσθετων παραγόντων. Υπήρξε μια σειρά από τεχνικές βλάβες, τόσο προσωρινές όσο και πιο μόνιμες, οι οποίες δημιούργησαν πρόσθετες αρμοδιότητες ή δυσχέραναν τα καθήκοντά του. Έπρεπε να αντιμετωπίσει έναν άνευ προηγουμένου αριθμό επικοινωνιών, πολλές από τις οποίες δεν είχαν άμεση σχέση με το καθήκον του να ελέγχει την κυκλοφορία των τρένων. Επιπλέον, ο σχεδιασμός του περιβάλλοντος εργασίας, λόγω της θέσης των διαφόρων μέσων που χρησιμοποιούνται, δεν επιτρέπει τη διεξαγωγή συνομιλιών και ταυτόχρονα την παρακολούθηση της κυκλοφορίας των τρένων. Τέλος, την προσοχή του και τη συναισθηματική του κατάσταση, επηρέασε η διόρθωση ενός λάθους που έκανε, όταν προηγουμένως καθόρισε τη διαδρομή για ένα άλλο εισερχόμενο, τοπικό τρένο», σημειώνεται χαρακτηριστικά.

Ειδικότερα, ο προϊστάμενος μονάδας διερευνήσεων του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Κώστας Καπετανίδης, κατά την παρουσίαση του πορίσματος του οργανισμού για την τραγωδία στα Τέμπη έκανε λάθος για «μεγάλο λάθος χειρισμό του σταθμάρχη», κάτι που οφείλεται σε:

  • στη συναισθηματική φόρτισή του επειδή είχε κάνει το ίδιο λάθος με αυτό που οδήγησε στο δυστύχημα των Τεμπών
  • στον μεγάλο αριθμό επικοινωνιών – 90 σύντομες συνομιλίες σε σύνολο 60 λεπτών – σε συνδυασμό με τη λάθος θέση εργασίας καθώς οι συσκευές επικοινωνίας ήταν στα δεξιά τους και τα λαμπάκια στον πίνακα που θα του έδειχναν το λάθος ήταν στα αριστερά
  • στην περίεργη εκείνη ημέρα καθώς υπήρχαν βλάβες και συνεχόμενες καθυστερήσεις
  • Μπορεί να σε ενδιαφέρουν

«Η σύγκρουση έγινε γιατί έβαλαν τα δύο τρένα στην ίδια γραμμή παρά του ότι υπήρχε διπλή γραμμή. Ο σταθμάρχης Λάρισας όπως αποδείχθηκε δε χρησιμοποίησε την αυτόματη χάραξη πορείας κατά λάθος. Όταν τοποθέτησε χειροκίνητα τις αλλαγές άφησε κατά λάθος την αλλαγή 118 στη διαγώνιο», είπε.

«Ωραία, αυτός ήταν ο ένοχος αλλά δεν το ήθελε όμως. Για να μην το πληρώσουμε πρέπει να διορθώσουμε τα λάθη. Το πρώτο που είδαμε ήταν ότι εκείνη η μέρα ήταν πολύ περίεργη είχαν γίνει πολλά γεγονότα υπήρχαν βλάβες και συνεχόμενες καθυστερήσεις δρομολογίων. Βλάβες και πριν και μετά τη Λάρισα, για μεγάλο διάστημα η διπλή γραμμή είχε γίνει μονή λόγων ζημιών», ανέφερε ο κ. Καπετανίδης.

Συνέχισε λέγοντας πως «ο άνθρωπος αυτός είχε να αντιμετωπίσει μεγάλο αριθμό επικοινωνιών – 90 συνομιλίες σύντομες σε 60 λεπτά. Ένα άλλο γεγονός ήταν η θέση εργασίας. Καθόταν σε ένα πάνελ μπροστά και οι ενέργειες επικοινωνίας ήταν στα δεξιά του. Όταν έπρεπε να λειτουργήσει λογικό ήταν να μη βλέπει τον πίνακα ελέγχου. Η δικλείδα ασφαλείας, τα δύο λαμπάκια, ήταν στην αριστερή πλευρά του πίνακα ελέγχου. Αν μιλάς συνεχώς δεξιά δε θα τα δεις στο άκρο αριστερά».

Ο σταθμάρχης Λάρισας «είχε συναισθηματικό φόρτιση για λάθος που είχε κάνει με τον ίδιο τρόπο. Αφορούσε το δρομολόγιο 2597 Θεσσαλονίκη-Λάρισα. Το λάθος αντιλήφθηκε ο μηχανοδηγός του τρένου και ο σταθμάρχης αναγκάστηκε να πάει το τρένο πίσω. Είχε κατά πολύ το νου του στο λάθος και αν έπρεπε να το αναφέρει ή όχι».

Σχετικά με τον μηχανοδηγό του επιβατικού τρένου είπε ότι «η εντολή αναχώρησης του σταθμάρχη ήταν σωστή. Ακούγοντας τον ο μηχανοδηγός δεν έπρεπε να αλλάξει πορεία. Ο οδηγός, όμως, βάσει του Γενικού Κανονισμού Λειτουργίας, έπρεπε να επαναλάβει την εντολή αλλά έφυγε με ένα ευχαριστώ. Έφτασε στη διαγώνιο 118, βρήκε τα κλειδιά στη διαγώνιο και όχι ευθεία. Ούτε εκεί σταμάτησε και αυτό είναι ένα μυστήριο. Βάσει του Γενικού Κανονισμού Λειτουργίας έπρεπε να σταματήσει και να ρωτήσει τον σταθμάρχη».

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Νέο βίντεο ντοκουμέντο από τη φονική καραμπόλα στην Εγνατία ‑ Τι υποστηρίζει ο οδηγός της νταλίκας

Ελλάδα 22.04.2025
Συγκλονίζει το νέο βίντεο ντοκουμέντο από τη φονική καραμπόλα στην Εγνατία Οδό τη Μ. Τρίτη

Βαν λαμπάδιασε μέσα σε βενζινάδικο στη Λεωφόρο Μαραθώνος

Ελλάδα 22.04.2025
Βίντεο από το σημείο με το φλεγόμενο βαν

Μητσοτάκης στο Facebook: Πήγαμε καλύτερα από όσο υπολογίζαμε και ενισχύουμε τα εισοδήματα με 1,1 δισ. ευρώ

Οικονομία 22.04.2025
Το μήνυμα του πρωθυπουργού για τα νέα μέτρα της κυβέρνησης, μετά την υπεραπόδοση της εθνικής οικονομίας

Οι επιφυλάξεις των επιστημόνων για τον γενωμικό έλεγχο 100.000 νεογνών στην Ελλάδα

Ελλάδα 22.04.2025
H Ελληνική Εταιρεία Ιατρικής Γενετικής και η Ελληνική Νεογνολογική Εταιρεία εκφράζουν επιφυλάξεις για το σχέδιο του υπουργείου Υγείας σχετικά με τον γενωμικό έλεγχο 100.000 νεογνών και τη φερόμενη εκχώρηση των δεδομένων σε αμερικανικές ιδιωτικές εταιρείες

Πάπας: Το τελευταίο «ευχαριστώ» στον νοσηλευτή του και το ήσυχο απόγευμα πριν τον θάνατό του

Κόσμος 22.04.2025
Το μεσημέρι της Κυριακής του Πάσχα, ο Πάπας έκανε την τελευταία του δημόσια εμφάνιση

Σεισμός 6,2 Ρίχτερ στις Φιλιππίνες

Κόσμος 22.04.2025
Το επίκεντρο του σεισμού εντοπίζεται 269 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά του Pundaguitan

Θεσσαλονίκη: Αυτοκίνητο ακολούθησε τρελή πορεία και προσέκρουσε σε βιτρίνα καταστήματος

Ελλάδα 22.04.2025
Το όχημα αρχικά προσέκρουσε σε σταθμευμένο αυτοκίνητο και στη συνέχεια έπεσε στη βιτρίνα του καταστήματος

Πέθανε ο Κώστας Δήμου

Αθλητικά Νέα 22.04.2025
Ο Δήμου υπήρξε πρωτοπόρος στον χώρο, με πλούσια διεθνή πορεία και τεράστια προσφορά εντός κι εκτός παρκέ

Μήνυμα του Κυριάκου Μητσοτάκη για τα μέτρα ‑ Έκτακτο επίδομα σε συνταξιούχους

Πολιτική 22.04.2025
Το μήνυμά του πρωθυπουργού για τα νέα μέτρα