E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Οδική Ασφάλεια στην Ελλάδα: Η σκληρή αλήθεια για τα τροχαία ατυχήματα

Οι κακοτεχνίες στους δρόμους και το κινητό που βρίσκεται μόνιμα στα χέρια μας

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 12/3/2025 | 15:25

Οδική Ασφάλεια στην Ελλάδα: Η σκληρή αλήθεια για τα τροχαία ατυχήματα
Φωτογραφία από Hassan OUAJBIR=

Μιλήσαμε με τον Σάββα Πεχλιβανίδη, εκπαιδευτή οδήγησης για τα αιώνια προβλήματα των ελληνικών δρόμων και τη νέα οδηγική συμπεριφορά που... οδηγεί σε ατυχήματα.

Σοβαρά ατυχήματα εντός πόλης - πλέον είναι σύνηθες φαινόμενο

Αξιοσημείωτο είναι ότι το 54% των τροχαίων ατυχημάτων συμβαίνει εντός κατοικημένων περιοχών, ποσοστό σημαντικά υψηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 38%. Οι μοτοσικλετιστές αποτελούν ιδιαίτερα ευάλωτη ομάδα, καθώς εμπλέκονται στο 38% των ατυχημάτων, ενώ ο αντίστοιχος μέσος όρος στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι 18%.

Όσον αφορά τις ηλικιακές ομάδες, το 21% των ατυχημάτων αφορά άτομα άνω των 64 ετών, ποσοστό ελαφρώς χαμηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 23%. Επιπλέον, το 13% των ατυχημάτων αφορά νέους ηλικίας 18-24 ετών, ποσοστό που ταυτίζεται με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Επίσης, το 21% των ατυχημάτων αφορά πεζούς, με τον μέσο όρο της Ευρώπης να βρίσκεται στο 20%.

Οι κύριες αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων περιλαμβάνουν την υπερβολική ταχύτητα, την παραβίαση σημάτων κυκλοφορίας όπως το κόκκινο φανάρι και το STOP, την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, την απόσπαση προσοχής λόγω χρήσης κινητού τηλεφώνου, τη μη χρήση κράνους και ζώνης ασφαλείας, την κίνηση στο αντίθετο ρεύμα και τους επικίνδυνους ελιγμούς.

Λόγω των οικονομικών δυσκολιών, πολλοί οδηγοί αναβάλλουν τη συντήρηση του αυτοκινήτου τους, θεωρώντας την περιττό έξοδο. Οι τακτικοί έλεγχοι, οι αλλαγές λαδιών και τα service συχνά παραλείπονται, με αποτέλεσμα τα οχήματα να παρουσιάζουν περισσότερες βλάβες και να γίνονται λιγότερο ασφαλή. Επιπλέον, η αντικατάσταση φθαρμένων ελαστικών ή φρένων μπαίνει σε δεύτερη μοίρα, αυξάνοντας τον κίνδυνο ατυχημάτων. Παρόλο που η συντήρηση απαιτεί χρήματα, η αμέλειά της μπορεί να κοστίσει πολύ περισσότερο, τόσο οικονομικά όσο και σε ανθρώπινες ζωές.

Επιπλέον, η ανεπαρκής αστυνόμευση, η κακή οδική υποδομή και η έλλειψη οργάνωσης της κυκλοφορίας στις πόλεις, που συχνά δεν λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες των ευάλωτων χρηστών όπως οι πεζοί και οι μοτοσικλετιστές, συμβάλλουν στην αύξηση των ατυχημάτων.

Το υπεραστικό οδικό δίκτυο, ιδιαίτερα το επαρχιακό, παρουσιάζει παρωχημένες προδιαγραφές και ανεπαρκή συντήρηση, γεγονός που δεν συγχωρεί τα λάθη των οδηγών.

Οι αριθμοί μιλάνε

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, τα τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα παρουσιάζουν ανησυχητικά ποσοστά, ιδιαίτερα σε συγκεκριμένες κατηγορίες οδηγών και περιοχές. Το 2023, καταγράφηκαν 11.201 τροχαία ατυχήματα, αριθμός που παραμένει σχεδόν σταθερός σε σχέση με τα 11.200 ατυχήματα του 2022, όπου σημειώθηκαν 635 θάνατοι, και τα 10.455 ατυχήματα του 2021 με 624 θανάτους.

Συνολικά, η Ελλάδα αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις στον τομέα της οδικής ασφάλειας, με συγκεκριμένες ομάδες πληθυσμού και περιοχές να παρουσιάζουν αυξημένο κίνδυνο. Η αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων απαιτεί συντονισμένες προσπάθειες για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Καθώς οι οδηγοί μεγαλώνουν, οι φυσικές και νοητικές τους ικανότητες μπορεί να μειώνονται, επηρεάζοντας την ασφάλεια τόσο τη δική τους όσο και των άλλων στο δρόμο. Η όραση, η αντανακλαστική ικανότητα και η συγκέντρωση μπορεί να φθίνουν, καθιστώντας την οδήγηση πιο απαιτητική. Γι’ αυτό, από μια συγκεκριμένη ηλικία και μετά, είναι απαραίτητο να περνούν από ιατρική και οδηγική επιτροπή. Το ποιοι όμως θα εξετάσουν τον κάθε οδηγό είναι μια άλλη ιστορία.

Οι ελληνικοί δρόμοι συχνά θυμίζουν στίβο μετ’ εμποδίων, με λακκούβες, κακοτεχνίες και ελλιπή σήμανση που δυσκολεύουν την οδήγηση και αυξάνουν τον κίνδυνο ατυχημάτων. Η κακή ποιότητα του οδοστρώματος προκαλεί φθορές στα οχήματα, ενώ η έλλειψη σωστής αποχέτευσης μετατρέπει τους δρόμους σε παγίδες όταν βρέχει.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Οδική Ασφάλεια στην Ελλάδα: Η σκληρή αλήθεια για τα τροχαία ατυχήματα


ΡΕΠΟΡΤΑΖ Focus On 14.03.2025
Οι κακοτεχνίες στους δρόμους και το κινητό που βρίσκεται μόνιμα στα χέρια μας

Βάσω Λασκαράκη, είσαι έτοιμη για μια επιστροφή στο Σόι Σου;

Διλήμματα 09.03.2025
H αγαπημένη ηθοποιός απαντά σε E-Daily Διλήμματα

Τι βαθμό θα σου έβαζε η Δήμητρα Ματσούκα;

Μπες στο Πλάνο 07.03.2025
Τι δουλειά έχουν η Ματίνα Μανταρινάκη, η Δήμητρα Ματσούκα και ο Κώστας Καραμανλής σε ένα βίντεο;

Αλέξανδρος Μπουρδούμης: Κατά βάθος κρύβω κι εγώ έναν σκύλο μέσα μου

Διλήμματα 21.02.2025
Ο αγαπημένος ηθοποιός απαντά σε E-Daily Διλήμματα

Τσικνοπέμπτη: BBQ σαν επαγγελματίες... στο σπίτι!

Focus On 20.02.2025
Απογειώστε το BBQ με τις συμβουλές των ειδικών του ERGON Αγορά

Τι είναι το ποδόσφαιρο τυφλών; O Hλίας Μάστορας μας εξηγεί

Rec Mode 19.02.2025
Oι αρχές και η έμπνευση πίσω από το «Μια Μπάλα για Όλους»

Προίκα, Νόμος «4000», σχολική ποδιά: Tι από όλα αυτά θέλει να επιστρέψει ο κόσμος;

Μπες στο Πλάνο 09.02.2025
Ποιες από τις πρακτικές του παρελθόντος θέλει ο κόσμος να επιστρέψουν;

Γιατί ταλαιπωρούν τόσους πολλούς οι ιώσεις αυτό το χειμώνα;


ΡΕΠΟΡΤΑΖ Focus On 06.02.2025
Ποιοι ιοί είναι σε έξαρση και πώς μπορούμε να βελτιώσουμε την υγεία μας

Κρατερέ Κατσούλη, σκέφτηκες ποτέ να παρατήσεις την ηθοποία;

Διλήμματα 02.02.2025
O αγαπημένος ηθοποιός απαντά σε E-Daily Διλήμματα

Γιατί αυξάνονται οι Έλληνες που έχουν κατάθλιψη;

Μπες στο Πλάνο 02.02.2025
Γιατί αυξήθηκαν όσοι νιώθουν άγχος, μελαγχολία, θυμό;

Πρωτεϊνο‑μανία: Γιατί τόσος χαμός με τις πρωτεΐνες; Είναι επικίνδυνο;

Focus On 28.01.2025
Ρωτήσαμε τους ειδικούς και μάθαμε πολλά πράγματα

Τι έχουν να θυμούνται οι Έλληνες από το 2024;

Μπες στο Πλάνο 19.01.2025
Τι λένε για ακρίβεια, μισθούς, πολέμους;