E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Μετρό: Ανοιξαν σήραγγα 160 μέτρων σε λάθος σημείο στη γραμμή 4 στην Κατεχάκη

«Η εταιρεία δεν ακολούθησε τη μεθοδολογία που η ίδια πρότεινε»

Δημοσίευση 18/3/2025 | 08:10

Μετρό: Ανοιξαν σήραγγα 160 μέτρων σε λάθος σημείο στη γραμμή 4 στην Κατεχάκη

«Η εταιρεία δεν ακολούθησε τη μεθοδολογία που η ίδια πρότεινε. Το εντόπισε η Ελληνικό Μετρό. Έχω ζητήσει να γίνει έλεγχος, γιατί αυτό έγινε με καθυστέρηση»

Σε λάθος σημείο, εκτός μελέτης, έγινε διάνοιξη σήραγγας 160 μέτρων στα πλαίσια των έργων για τη νέα γραμμή 4 του Μετρό στον σταθμό της Κατεχάκης, με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Νίκο Ταχιάο να δίνει εντολή αποκατάστασης.

Η εντολή αποκατάστασης του τρόπου εκτέλεσης της κατασκευής σήραγγας της γραμμής 4 του Μετρό, δόθηκε στην κοινοπραξία που εκτελεί το έργο, αμέσως μόλις έγινε αντιληπτό ότι διανοίχθηκε σήραγγα 160 μέτρων, εκτός της μελέτης, σύμφωνα με ενημέρωση που παρείχε νωρίτερα σήμερα (17.03.2025) στη Βουλή, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος.

Τα «προβλήματα ασφάλειας στην κατασκευή της σήραγγας της γραμμής 4 του Μετρό», ήταν το αντικείμενο επίκαιρης ερώτησης του βουλευτή του ΚΚΕ Χρήστου Κατσώτη, που συζητήθηκε νωρίτερα, σήμερα, στη Βουλή.

Ο βουλευτής είπε ότι «για πάνω από 6 μήνες, και εν γνώσει της “Ελληνικό Μετρό ΑΕ”, η κοινοπραξία ΑΒΑΞ- GHELO- ALSTOM προχώρησε την εκσκαφή για 160 μέτρα κατά παράβαση της μελέτης, την ίδια ώρα που καθημερινά δύο βάρδιες εργαζομένων κατεβαίνουν στη σήραγγα και εντός της ζώνης επιρροής της εκσκαφής βρίσκονται οδικές αρτηρίες, νοσοκομεία και κρατικές υποδομές».

Ο κ. Κατσώτης κάλεσε τον παριστάμενο υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Νίκο Ταχιάο να απαντήσει:

– Ποια προβλήματα ασφάλειας και ποιοι συγκεκριμένοι κίνδυνοι δημιουργούνται από τη μη συμμόρφωση με τη μελέτη εφαρμογής, για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων που απασχολούνται στο εργοτάξιο του ΓΝΑ και ποια για όσους χρησιμοποιούν τις οδικές αρτηρίες, τα νοσοκομεία και τις υπόλοιπες κτιριακές εγκαταστάσεις που βρίσκονται εντός της ζώνης επιρροής της εκσκαφής και αν έχουν καταγραφεί αυτοί οι κίνδυνοι από τις αρμόδιες ελεγκτικές κρατικές υπηρεσίες;

– Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβεί η κυβέρνηση, ώστε να υποχρεώσει τον ανάδοχο για όλες τις αναγκαίες παρεμβάσεις και διορθωτικές ενέργειες και εργασίες στο τμήμα της σήραγγας, όπου διαπιστώνονται προβλήματα ασφάλειας, ώστε να εξαλειφθεί ο κίνδυνος για τους εργαζόμενους στη γραμμή 4 του Μετρό και για όσους κινούνται στη ζώνη επιρροής της εκσκαφής, ώστε να συνεχιστούν οι εργασίες με ασφάλεια, χωρίς καμία βλαπτική μεταβολή για τους εργαζόμενους σε αυτή;

«Όντως διανοίχθηκε μια ημικυκλική σήραγγα σε ένα μήκος 160 μέτρων», απάντησε ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος και προσέθεσε: «Όταν αυτό περιέπεσε στην αντίληψη της διευθύνουσας υπηρεσίας, αμέσως εδόθη εντολή να επανέλθουν στην προηγούμενη μελέτη που οι ίδιοι είχαν υποβάλει. Αυτό δεν αφορά μόνο λόγους ασφαλείας των εργαζομένων, που κατά την άποψή μου, θα ήταν υπερβολικό να πιστέψουμε ότι υπάρχουν τέτοια προβλήματα. Αφορά κυρίως τις καθιζήσεις, μικρές καθιζήσεις που μπορούν να υπάρξουν στο οδόστρωμα της οδού Κατεχάκη, γιατί αυτή είναι μια σήραγγα κάτω από την οδό Κατεχάκη, και εδόθη εντολή αποκατάστασης του τρόπου εκτέλεσης της σύμβασης».

«Ήδη η κοινοπραξία έχει ξαναξεκινήσει εργασίες, με τον δέοντα τρόπο, έχει υποβάλει και τη μελέτη η οποία δείχνει πώς θα αποκαταστήσει αυτές στο μήκος των 160 μέτρων. Η υπηρεσία προφανώς δεν κάνει αποδεκτές τις όποιες δικαιολογίες της κοινοπραξίας. Θεωρούμε ότι ήταν ένα λάθος εφαρμογής μιας μελέτης που η ίδια είχε υποβάλει», ανέφερε επίσης ο κ. Ταχιάος.

«Δεν δίνετε απαντήσεις σε πιθανά ζητήματα ασφάλειας που δημιουργούνται για τους εργαζόμενους στην κατασκευή της σήραγγας του ΓΝΑ, αλλά και για τις υποδομές και κτιριακές εγκαταστάσεις που βρίσκονται εντός της ζώνης επιρροής της εκσκαφής», σχολίασε ο Χρήστος Κατσώτης και αναρωτήθηκε πώς είναι δυνατό η Ελληνικό Μετρό ΑΕ, ενώ ισχυρίζεται ότι επιβλέπει καθημερινά τις εκτελούμενες εργασίες, επί 24ωρου και επταημέρου βάσεως, να μην αντιλήφθηκε ότι έχει γίνει διάνοιξη της σήραγγας, για 160 μέτρα, με εργασίες διάρκειας 6 μηνών.

«Το ζήτημα που συζητάμε είναι ότι όντως εκτελείτο ένα έργο με μια παρέκκλιση από τη μελέτη» σημείωσε ο κ. Ταχιάος, προσθέτοντας: «Όχι ότι δεν υπάρχει κάποιου είδους πρόβλημα, εφόσον δεν ακολουθείται η μελέτη. Αυτό όμως δεν σημαίνει ούτε ότι η σήραγγα θα πέσει, δεν σημαίνει ούτε ότι θα υπάρξουν καθιζήσεις, γιατί αυτό το μετράνε καθημερινά. Υπάρχουν συγκεκριμένα σημεία τα οποία μετριούνται διαρκώς ώστε να είναι σίγουρο ότι δεν υπάρχουν μετακινήσεις και όποιες μετακινήσεις υπάρχουν, πρέπει να είναι σε ανεκτά πλαίσια», είπε ο υφυπουργός Υποδομώ.

Και σημείωσε: «Η εταιρεία δεν ακολούθησε τη μεθοδολογία που η ίδια πρότεινε. Το εντόπισε η Ελληνικό Μετρό. Έχω ζητήσει να γίνει έλεγχος, γιατί αυτό έγινε με καθυστέρηση. Προφανώς δεν αποτελεί σφάλμα της διοίκησης. Μόλις υπέπεσε στην αντίληψη της διοίκησης, κάλεσε την εταιρεία να επανέλθει στη μελέτη και να αποκαταστήσει την κατασκευή, με τον τρόπο που έπρεπε κανονικά να προχωρήσει».

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Επιστρέφουν οι εκδρομείς του Πάσχα: Καθυστερήσεις στην Αθηνών‑Κορίνθου και στα διόδια του Ρίο

Ελλάδα 21.04.2025
Η επιστροφή των εκδρομέων ξεκίνησε νωρίτερα από το συνηθισμένο - Τουλάχιστον 2.500 αυτοκίνητα ανά ώρα στο ρεύμα προς Αθήνα

Πάσχα 2026: Ποια ημερομηνία θα εορταστεί του χρόνου

Ελλάδα 21.04.2025
Πολύ νωρίτερα θα πέσει το Πάσχα το 2026

Ποιοι είναι οι 8 επικρατέστεροι διάδοχοι του Πάπα Φραγκίσκου ‑ Ανάμεσά τους δύο μαύροι και ένας Ασιάτης

Κόσμος 21.04.2025
Η Καθολική Εκκλησία εισέρχεται σε μια νέα περίοδο αναμονής και αποφάσεων - Το Κονκλάβιο των καρδιναλίων καλείται να επιλέξει τον επόμενο Ποντίφικα

Πάπας Φραγκίσκος: Τι προβλέπει το πρωτόκολλο μετά τον θάνατο του Ποντίφικα

Κόσμος 21.04.2025
Τι ισχύει από την ώρα του θανάτου μέχρι την έναρξη της διαδικασίας εκλογής του διαδόχου του

Αρης Μουγκοπέτρος: Υπέστη σοβαρό τραυματισμό από έκρηξη κροτίδας σε γλέντι στα Τριπόταμα

Ελλάδα 21.04.2025
Λόγω της σοβαρότητας της κατάστασής του, κρίθηκε απαραίτητη η μεταφορά του στο ΚΑΤ

Επέστρεψαν στη Μύκονο τα «χρυσά» καλαμαράκια – Τουρίστες πλήρωσαν 285 ευρώ για μία μόνο μερίδα

Ελλάδα 21.04.2025
«Εστίαση, παραλίες, ξαπλώστρες κλπ, συνεχίζουν στον ίδιο ρυθμό με τις τιμές, σαν μη συμβαίνει τίποτα» λέει τουριστικός πράκτορας στο νησί

Πέθανε ο Πάπας Φραγκίσκος

Κόσμος 21.04.2025
Ο Πάπας Φραγκίσκος πέθανε τη Δευτέρα του Πάσχα 21 Απριλίου 2025

Ηράκλειο: Μαζί με τον «Ιούδα», έκαψαν και κάδους απορριμμάτων, παγκάκια και φανάρια

Ελλάδα 21.04.2025
Με ανακοίνωσή του ο Δήμος Ηρακλείου αναφέρθηκε στο συμβάν.

Πάτρα: Από εφημερία 36 ωρών επέστρεφε η γιατρός που πέρασε με κλειστή μπάρα και συγκρούστηκε με τον προαστιακό – «Δεν θυμάμαι τίποτα»

Ελλάδα 21.04.2025
Ο σύζυγος της γιατρού καταγγέλλει ότι η προστατευτική μπάρα στο συγκεκριμένο σημείο δεν καλύπτει όλο το πλάτος της λωρίδας και δεν την αντικαθιστούν οι αρμόδιοι