Το θρυλικό Pony επιστρέφει: Πράσινο φως για την κυκλοφορία του τζιπ των φτωχών
Τα χαρακτηριστικά του και η τιμή του
Δημοσίευση 19/9/2014 | 00:00
Πράσινο φως για τη χορήγηση αδειών πιστοποίησης στην ελληνική αυτοβιομηχανία PONY–NAMCO, προκειμένου να ξαναβγεί στους δρόμους το θρυλικό ελληνικό Pony, το οποίο θα κατασκευάζεται στη Θέρμη της Θεσσαλονίκης, έδωσε το υπουργείο Ανάπτυξης. Με νέα σύγχρονη σχεδίαση, χαμηλή τιμή, αλλά με την ίδια αξιοπιστία.
Σύμφωνα με τα όσα είπε μιλώντας στο STAR ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος, στις αρχές της εβδομάδας, δόθηκαν οι σχετικές άδειες από την ΕΣΥΔ στην αρμόδια κρατική αρχή διαπίστευσης, την ΕΒΕΤΑΜ (Βιομηχανική Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη, Εργαστηριακές Δοκιμές Πιστοποιήσεων και Ποιότητας), να κάνει την πιστοποίηση και να προχωρήσει στις απαραίτητες διαδικασίες.
Ο κ. Κωνσταντινόπουλος εκτίμησε ότι η επένδυση θα δώσει πολλά οφέλη, και όχι μόνο για τις 410 θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν άμεσα, καθώς εκτίμησε ότι εμμέσως θα ανοίξους γύρω στις 2.500 θέσεις.
Η νέα γενιά Pony
Σύμφωνα με τα όσα είπε ο ιδιοκτήτη της «NAMCO HELLAS Α.Ε.Β.Ε», Πέτρος Τζανέτος-Κοντογούρης, μιλώντας στην «Ελευθεροτυπία», το νέο Pony θα είναι προσιτότατο στον Έλληνα καταναλωτή, καθώς γίνεται προσπάθεια να κρατηθεί η τιμή του κάτω από τις 7.000 ευρώ. Θα είναι, όπως ήταν πάντα, το φθηνότερο αυτοκίνητο, αλλά σύγχρονο, απόλυτα συμμορφωμένο με τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η ιδιαιτερότητα του νέου ελληνικού Pony
Το νέο Pony θα εφοδιάζεται με τετρακύλινδρους κινητήρες 1.300 ή 1.400 κ.ε., θα βγάζει 75-80 ίππους και θα διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων. Όμως η ιδιαιτερότητά του είναι ότι θα έχει ωφέλιμο φορτίο 800 κιλά. Κι αυτή η δυνατότητα οφείλεται στον νέο πίσω άξονα που θα διαθέτει, ο οποίος σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε αποκλειστικά στη NAMCO.
Ο προγραμματισμός περιλαμβάνει αρχικά την παραγωγή του βενζινοκίνητου Pony, ενώ στη δεύτερη φάση παραγωγής η εταιρεία θα προχωρήσει και στην κατασκευή του πετρελαιοκίνητου Pony, όπως και σε μία έκδοση 4x4. Τα σχέδια της NAMCO δεν σταματούν εκεί, αφού υπάρχει και τρίτο σχέδιο που αφορά την κατασκευή του ηλεκτροκίνητου Pony.
Η ιστορία του Pony
Τη δεκαετία του '50, στη Γερμανία, οι αδερφοί Κοντογούρη είχαν επιχειρήσει να βγάλουν στην παραγωγή ένα φορτηγό με το όνομα «Hellas». Το 1961 ιδρύουν στη Θεσσαλονίκη την εταιρεία FARCO και ξεκινούν την παραγωγή ενός οχήματος πολλαπλών χρήσεων με κινητήρες BMW, χωρίς μεγάλη επιτυχία. Δεν το βάζουν όμως κάτω. Το 1972 δημιουργούν τη NAMCO (National Motor Company of Greece), ξεκινούν συνεργασία με τη Citroën και παρουσιάζουν στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης ένα τετραγωνισμένο αυτοκίνητο, που χρησιμοποιούσε ως βάση τα μηχανικά μέρη του 2CV. Ήταν το Pony, ένα αυτοκίνητο «τόσο άσχημο, που είναι ωραίο», όπως είχε γραφτεί τότε στον γερμανικό Τύπο.
Έμελλε να είναι το πιο επιτυχημένο ελληνικό αυτοκίνητο στην ιστορία (πωλήθηκαν πάνω από 30.000 κομμάτια, με εξαγωγές σε 14 χώρες). Με κόστος λειτουργίας και συντήρησης υποπολλαπλάσιο αυτού ενός κανονικού τζιπ και τιμή πώλησης εξίσου χαμηλή, έγινε ανάρπαστο τόσο από τις κρατικές και στρατιωτικές υπηρεσίες, όσο και απ' όλους όσοι είχαν δικαίωμα χρήσης επαγγελματικού οχήματος. Το εργοστάσιο έβγαζε 8-10 αυτοκίνητα ημερησίως, με το 67% των εξαρτημάτων να είναι ελληνικής προέλευσης. Η παραγωγή του Pony σταμάτησε το 1983, λόγω κυρίως των αλλαγών στο δασμολογικό καθεστώς και της κατάργησης του προστατευτισμού που σήμανε η είσοδος της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.