Δικογραφία για τα Τέμπη: Στο «φως» επιστολές για τον Κώστα Καραμανλή
Νέες επιστολές, σύμφωνα με τις οποίες η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών γνώριζε από το 2021 τα προβλήματα και τους κινδύνους στον ελληνικό σιδηρόδρομο
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 29/4/2025 | 20:38

Νέος κύκλος πολιτικής αντιπαράθεσης έχει «ανοίξει» για την υπόθεση των Τεμπών και τη δικογραφία που έφτασε στη Βουλή για τη διερεύνηση τυχόν ευθυνών των Κώστα Καραμανλή και Χρήστου Σπίρτζη.
Η κυβέρνηση διαμηνύει σε όλους τους τόνους ότι δεν θα σταθεί εμπόδιο στο έργο της Δικαιοσύνης, με την αντιπολίτευση να εξετάζει το ενδεχόμενο πρότασης για σύσταση προανακριτικής επιτροπής.
Απόψε (29/04), ήρθαν στο «φως» νέα έγγραφα, σύμφωνα με τα οποία η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών γνώριζε από το 2021 τα προβλήματα και τους κινδύνους στον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Οι επιστολές, που δημοσιοποιεί ο ALPHA, έχουν ένδειξη «εξαιρετικά επείγον» και απευθύνονται στα γραφεία του υπουργού, του υφυπουργού και του γενικού γραμματέα Μεταφορών.
Το μήνυμα αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι «η ελλιπής συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου υποβαθμίζει την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών, αυξάνοντας τις πιθανότητες ατυχημάτων και συμβάντων».
Μερικές μέρες αργότερα, στα ίδια πρόσωπα, εστάλη νέα επιστολή, στην οποία επισημαίνεται πως «η έλλειψη προσωπικού έχει ως αποτέλεσμα τη μη ασφαλή και εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου».
Η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών και ο προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών προσκόμισαν τα έγγραφα στον εφέτη – ανακριτή, κατά τις απολογίες τους για το αδίκημα «Θάνατος και σωματικές βλάβες ως αποτέλεσμα της διατάραξης της ασφαλείας συγκοινωνιών», όπως αναγράφεται στον Ποινικό Κώδικα.
Στελέχη του υπουργείου Μεταφορών, επικαλούμενα ΦΕΚ της 29ης Σεπτεμβρίου 2022 κατά την απολογία τους, υποστήριξαν ότι την τελική ευθύνη για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων έχει ο υπουργός και όχι οι υπηρεσιακοί.