Highbreeds
Δημοσίευση 29/9/2014 | 14:05
Είσοδος ελεύθερη
Δευτέρα – Πέμπτη: 09:00 – 18:00, Παρασκευή- Σάββατο: 11:00 – 19:00
Η Μπλέντερ Γκάλερι εγκαινιάζει τη νέα σεζόν της με μία έκθεση σύγχρονης τέχνης που έχει τίτλο «Highbreeds | Οι Τζόνστον Φόστερ & Διονύσιος Φραγκιάς επαναθεωρούν τη συγχρονικότητα μέσω των κλασικών μύθων» σε επιμέλεια του Μεγακλή Ρογκάκου. Η παρουσίαση διαρκεί μέχρι τις 30 Οκτωβρίου. Πρόκειται για την πρώτη έκθεση που διοργανώνει η Μπλέντερ Γκάλερι σε συνεργασία με τη RARE Gallery της Νέας Υόρκης, ανοίγοντας το δρόμο για μελλοντικές συνεργασίες της Μπλέντερ με γκαλερί από όλο τον κόσμο.
Στον συνοδευτικό κατάλογο της έκθεσης ο Ρογκάκος σχολιάζει, «Ο κύριος τίτλος της έκθεσης "Highbreeds" είναι ένα λογοπαίγνιο που απηχεί ομόφωνα την έννοια του προγονικού του αγγλικού όρου (hybrids). Αυτός ο πρόσφατα επινοημένος όρος συνδέεται με το Ντυσανικό ήθος στο έργο και των δύο συμμετεχόντων καλλιτεχνών – του Τζόνστον Φόστερ (γ. 1978) και του Διονυσίου Φραγκιά (γ. 1971) – και οι δύο μάστορες και χειριστές διαφορετικών μεθόδων και υλικών. Επιπλέον, ο τίτλος παραπέμπει στον αναζωογονητικό νέο τρόπο με τον οποίο ενσωματώνουν τη μυθολογία στα έργα τους.»
Τα εκτιθέμενα έργα προβλέπονται να παρουσιάσουν αφενός μία σύγχρονη εκδοχή των αρχετυπικών υβριδίων και αφετέρου πρόσφατα επινοημένα υβρίδια εμπνευσμένα από την εποχή μας. Συνιστούν παραδείγματα των προσφάτων διεθνών τάσεων στην παραγωγή καλών τεχνών – οικειοποίηση απορριμμένων βιομηχανικών υλικών για τον Φόστερ και υψηλής τεχνολογίας κοπή με εκτόξευση νερού σε συνδυασμό με παραδοσιακά ζωγραφισμένο ρεπορτάζ για τον Φραγκιά. Αυτά τα έργα επαναθεωρούν τη συγχρονικότητα μέσω κλασικών μύθων για να παράγουν νέα στοιχεία κωμωδίας, σάτιρας, παρωδίας και φάρσας. Έτσι, τα αρχετυπικά υβρίδια μπορούν να ξαναγεννηθούν με έναν τρόπο που μας αφορά ουσιαστικά και να επανακτήσουν επίκαιρη σημασία στην πραγματική ζωή σήμερα.
Ο Τζόνστον Φόστερ φέρνει μία απωλεσμένη αίσθηση «χειροτεχνικότητας» στα γλυπτά του, τα οποία δημιουργούνται από απορριμμένα, αποβεβλημένα υλικά που βρίσκει σκορπισμένα σε νησίδες αυτοκινητοδρόμων, πεταγμένα σε χωματερές, και εγκαταλελειμμένα σε σοκάκια. Αποτελούν αλληγορίες για την επιβίωση, αποδεικνύοντας ειρωνικά πώς τα απαραίτητα υλικά της φύσης μπορεί να μετασχηματισθούν για να υποστηρίξουν την ανθρώπινη ύπαρξη, αλλά στη συνέχεια συχνά απερίσκεπτα οδηγούνται στον κάδο απορριμμάτων. Στην ανάσταση αυτών των υλικών και την μετατροπή τους σε υπερβολικά και παραμορφωμένα πλάσματα, ο Φόστερ μας προειδοποιεί ότι η έλλειψη σεβασμού για το περιβάλλον μας μπορεί να οδηγήσει σε μερικές πολύ ασυνήθιστες και απρόβλεπτες συνέπειες.
Τα πολυμεσικά έργα του Διονυσίου Φραγκιά, που είναι ελαιογραφίες επάνω σε διανοιγμένες επιφάνειες ή συναρμολογήσεις, συνδυάζουν την πολιτιστική, κοινωνική και πολιτική εικονογραφία από διάφορες φάσεις της ανθρώπινης ιστορίας ώστε να σχολιάσουν τις κυκλικές και ανταγωνιστικές τάσεις της ανθρώπινης φύσης προς τη δημιουργία και την καταστροφή, με έμφαση στον τρόπο που η σημερινή ώθηση προς τη τεχνολογική πρόοδο, ενώ είναι γεμάτη υπόσχεση και ελπίδα, μπορεί να είναι επικίνδυνη. Τα έργα του, συχνά αντιπαραβάλλουν στοιχεία από πολύ διαχωρισμένες χρονικές περιόδους για να δείξουν τον τρόπο που σε όλη την ιστορία διάφορα σύμβολα, με τα οποία οι κοινωνίες μετρούν και αντιπροσωπεύουν τα αντίστοιχα ιδανικά τους, αποκαλύπτουν τη συγκρουσιακή δυαδικότητα της φύσης της ανθρωπότητας.
Σε συνδυασμό με την έκθεση στη Μπλέντερ Γκάλερι, ο Φόστερ δημιούργησε ένα γλυπτό που άρχισε στη Νέα Σκοτία, όπου ζει και εργάζεται, και ολοκληρώθηκε στην Αθήνα σχετικά με το θέμα του «Χρυσόμαλλου Δέρατος», το οποίo προς το παρόν παρουσιάζεται στο ξενοδοχείο InterContinetal (Αθήνα). Η κατασκευή του έργου αυτού έχει κινηματογραφηθεί από την Red Bull Media House, ενώ πρόκειται να περιληφθεί σε μία σειρά ντοκιμαντέρ σχετικών με τέχνη. Ένα σημαντικό έργο του Φραγκιά, ενός καλλιτέχνη γεννημένου στην Κεφαλονιά που ζει κι εργάζεται στη Νέα Υόρκη έχοντας ως μέντορα τον Τζέφ Κούνς, έχει συμπεριληφθεί στη συλλογή του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ. Οι Φόστερ και Φραγκιάς αντιπροσωπεύονται από τη RARE Gallery της Νέας Υόρκης.
Στον συνοδευτικό κατάλογο της έκθεσης ο Ρογκάκος σχολιάζει, «Ο κύριος τίτλος της έκθεσης "Highbreeds" είναι ένα λογοπαίγνιο που απηχεί ομόφωνα την έννοια του προγονικού του αγγλικού όρου (hybrids). Αυτός ο πρόσφατα επινοημένος όρος συνδέεται με το Ντυσανικό ήθος στο έργο και των δύο συμμετεχόντων καλλιτεχνών – του Τζόνστον Φόστερ (γ. 1978) και του Διονυσίου Φραγκιά (γ. 1971) – και οι δύο μάστορες και χειριστές διαφορετικών μεθόδων και υλικών. Επιπλέον, ο τίτλος παραπέμπει στον αναζωογονητικό νέο τρόπο με τον οποίο ενσωματώνουν τη μυθολογία στα έργα τους.»
Τα εκτιθέμενα έργα προβλέπονται να παρουσιάσουν αφενός μία σύγχρονη εκδοχή των αρχετυπικών υβριδίων και αφετέρου πρόσφατα επινοημένα υβρίδια εμπνευσμένα από την εποχή μας. Συνιστούν παραδείγματα των προσφάτων διεθνών τάσεων στην παραγωγή καλών τεχνών – οικειοποίηση απορριμμένων βιομηχανικών υλικών για τον Φόστερ και υψηλής τεχνολογίας κοπή με εκτόξευση νερού σε συνδυασμό με παραδοσιακά ζωγραφισμένο ρεπορτάζ για τον Φραγκιά. Αυτά τα έργα επαναθεωρούν τη συγχρονικότητα μέσω κλασικών μύθων για να παράγουν νέα στοιχεία κωμωδίας, σάτιρας, παρωδίας και φάρσας. Έτσι, τα αρχετυπικά υβρίδια μπορούν να ξαναγεννηθούν με έναν τρόπο που μας αφορά ουσιαστικά και να επανακτήσουν επίκαιρη σημασία στην πραγματική ζωή σήμερα.
Ο Τζόνστον Φόστερ φέρνει μία απωλεσμένη αίσθηση «χειροτεχνικότητας» στα γλυπτά του, τα οποία δημιουργούνται από απορριμμένα, αποβεβλημένα υλικά που βρίσκει σκορπισμένα σε νησίδες αυτοκινητοδρόμων, πεταγμένα σε χωματερές, και εγκαταλελειμμένα σε σοκάκια. Αποτελούν αλληγορίες για την επιβίωση, αποδεικνύοντας ειρωνικά πώς τα απαραίτητα υλικά της φύσης μπορεί να μετασχηματισθούν για να υποστηρίξουν την ανθρώπινη ύπαρξη, αλλά στη συνέχεια συχνά απερίσκεπτα οδηγούνται στον κάδο απορριμμάτων. Στην ανάσταση αυτών των υλικών και την μετατροπή τους σε υπερβολικά και παραμορφωμένα πλάσματα, ο Φόστερ μας προειδοποιεί ότι η έλλειψη σεβασμού για το περιβάλλον μας μπορεί να οδηγήσει σε μερικές πολύ ασυνήθιστες και απρόβλεπτες συνέπειες.
Τα πολυμεσικά έργα του Διονυσίου Φραγκιά, που είναι ελαιογραφίες επάνω σε διανοιγμένες επιφάνειες ή συναρμολογήσεις, συνδυάζουν την πολιτιστική, κοινωνική και πολιτική εικονογραφία από διάφορες φάσεις της ανθρώπινης ιστορίας ώστε να σχολιάσουν τις κυκλικές και ανταγωνιστικές τάσεις της ανθρώπινης φύσης προς τη δημιουργία και την καταστροφή, με έμφαση στον τρόπο που η σημερινή ώθηση προς τη τεχνολογική πρόοδο, ενώ είναι γεμάτη υπόσχεση και ελπίδα, μπορεί να είναι επικίνδυνη. Τα έργα του, συχνά αντιπαραβάλλουν στοιχεία από πολύ διαχωρισμένες χρονικές περιόδους για να δείξουν τον τρόπο που σε όλη την ιστορία διάφορα σύμβολα, με τα οποία οι κοινωνίες μετρούν και αντιπροσωπεύουν τα αντίστοιχα ιδανικά τους, αποκαλύπτουν τη συγκρουσιακή δυαδικότητα της φύσης της ανθρωπότητας.
Σε συνδυασμό με την έκθεση στη Μπλέντερ Γκάλερι, ο Φόστερ δημιούργησε ένα γλυπτό που άρχισε στη Νέα Σκοτία, όπου ζει και εργάζεται, και ολοκληρώθηκε στην Αθήνα σχετικά με το θέμα του «Χρυσόμαλλου Δέρατος», το οποίo προς το παρόν παρουσιάζεται στο ξενοδοχείο InterContinetal (Αθήνα). Η κατασκευή του έργου αυτού έχει κινηματογραφηθεί από την Red Bull Media House, ενώ πρόκειται να περιληφθεί σε μία σειρά ντοκιμαντέρ σχετικών με τέχνη. Ένα σημαντικό έργο του Φραγκιά, ενός καλλιτέχνη γεννημένου στην Κεφαλονιά που ζει κι εργάζεται στη Νέα Υόρκη έχοντας ως μέντορα τον Τζέφ Κούνς, έχει συμπεριληφθεί στη συλλογή του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ. Οι Φόστερ και Φραγκιάς αντιπροσωπεύονται από τη RARE Gallery της Νέας Υόρκης. - See more at: http://www.elculture.gr/exhibitions/highbreeds-946684#sthash.9KPpNmSd.dpuf