Use it, not Abuse it
Δημοσίευση 26/11/2014 | 16:47
https://www.romantso.gr/
Εγκαίνια: Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου στις 20:00
Ώρες λειτουργίας: 17:00 -23:00
Είσοδος ελεύθερη
Την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου μια παρέα καλλιτεχνών μετακομίζουν στο Ρομάντσο φέρνοντας μαζί τους τα πράγματά τους, φυσικά αντικείμενα όπως τραπέζια, καρέκλες, ηχεία, πιάτα και σουβέρ. Αυτό που τα διαφοροποιεί από ένα πιο κλασικό, σε σχέση με τη λειτουργία του, έργο τέχνης, είναι η επιθυμία των δημιουργών αυτά τα αντικείμενα να χρησιμοποιούνται σε καθημερινή βάση γιατί έχουν σχεδιαστεί για να καλύπτουν φυσικές ανάγκες. Οι συνδαιτυμόνες επιθυμούν να δημιουργήσουν μέσα στο Ρομάντζο μια συνθήκη οικειότητας και οικειοποίησης. Use it not abuse it επισημαίνουν και στήνουν τα αντικείμενα σε σχηματισμούς που αφορούν στην οργάνωση ενός πραγματικού σπιτιού. Στη διάρκεια της έκθεσης συμβαίνουν αυθόρμητα, αυτοσχέδια καλέσματα ή και οργανωμένα, όπως κάνουμε και μεταξύ μας στα σπίτια.
Η Μαρία Σαρρή, οικοδέσποινα του Labshop 75, εικαστικός, συναντιέται με αντικείμενα του αστικού τοπίου, τα επεξεργάζεται, τα αναστηλώνει και τα επιστρέφει στην κυκλοφορία. Τα αντικείμενα που δημιουργούνται, μεταλλάσσονται σε μοναδικά αντικείμενα χρηστικής τέχνης. Τα έπιπλά της φέρουν την επιθυμία της να φροντίσει για τις υποθέσεις του σπιτιού: του σπιτιού ως φυσικού χώρου αλλά και ως πνευματικού τόπου, μια προτεινόμενη κοινωνική και οικονομική δομή. Οι A Future Perfect θα παρουσιάσουν τη σειρά τσιμεντένιων χαρτογραφήσεων από πόλεις του κόσμου The Concrete Cities, και μια νέα σειρά αντικειμένων όπου πειραματίζονται με τεχνικές επεξεργασίας της τσόχας και του δέρματος για να αποδώσουν ανάγλυφους ή διάτρητους χάρτες πάνω σε space dividers, χαλιά και άλλα, που πλάθουν και ορίζουν τον χώρο.
Οι Studiolav από την άλλη, βάζουν τα υλικά που συγκροτούν τον οργανωμένο χώρο που μας περιβάλλει και τις ιστορίες του κάτω απΆ το μικροσκόπιο. Παρατηρούν υφές, απομονώνουν δομές και τις ανάγουν σε γραμμικά μοτίβα που αναπαράγουν πάνω στα πιάτα που έφεραν για τα τραπέζια της σειράς Ombro. Ο Φάνης Ρουμανιάς δημιουργεί μονάδες ηχείων ντυμένα με προσοχή και τα αναπτύσσει σε ενδιαφέροντα τρισδιάστατα αντικείμενα-έπιπλα που στέκονται αυτόνομα στο χώρο φροντίζοντας παράλληλα να ενισχύσει την ένταση και την ποιότητα του ήχου. Τα ηχεία του Φάνη έχουν προεξέχουσα θέση στη γεωγραφία του σπιτιού, είναι νοητά παράθυρα, καλοί αγωγοί που μεταφέρουν ήχους από έξω, μέσα.
Ο Miguel, καλλιτέχνης της κώμης και ποιητής, καλεί παρευρισκόμενους να καθίσουν στην καρέκλα μπροστά του και να δημιουργήσει ένα γλυπτικό κούρεμα στα μαλλιά τους. O Πάνος Γεωργίου στήνει τους επισκέπτες και τους φωτογραφίζει μέσα σε σετ που ο σκηνογράφος Γιάννης Παπαδόπουλος θα σκηνοθετήσει με έργα των συμμετεχόντων. Η Αλεξάνδρα Στράτου μαγειρεύει από το βιβλίο της Cooking to Share και θα στρώσει ένα σπιτικό δείπνο στα τραπέζια μέσα στην έκθεση.
Στο πέραν της έκθεσης, ο Καλφακάκος, η Νατ και άλλοι guest θα καθίσουν πίσω από την κονσόλα του Ρομάντσο αποχαιρετώντας την έκθεση «use it, not abuse it».