Η χριστουγεννιάτικη κάρτα του Νταλί που είχε κάνει έξαλλο τον κόσμο
Τα έργα του δίχασαν τους καταναλωτές
Δημοσίευση 31/12/2014 | 00:00
Όλα ξεκίνησαν το 1959, όταν ο γνωστός ζωγράφος Salvador Dali δέχτηκε την πρόταση συνεργασίας του ιδρυτή της εταιρείας καρτών Hallmark, Joyce Clyde Hall, ο οποίος θέλοντας να μοιραστεί μερικά από τα πιο διάσημα καλλιτεχνικά αριστουργήματα με τον μέσο Αμερικανό πολίτη, αποφάσισε να κυκλοφορήσει μια σειρά από κάρτες με πίνακες και σχέδια μεγάλων ζωγράφων.
Τ
Έτσι, ο Dali παρέδωσε στην εταιρεία 10 πιθανά προς τύπωση σχέδια και η Hallmark επέλεξε τα δύο από αυτά, που θεώρησε ότι θα πουλούσαν περισσότερα αντίτυπα. Το ένα από τα δυο σχέδια ονομαζόταν «Η Γέννηση» και ήταν εκείνο που προκάλεσε τις αντιδράσεις των καταναλωτών. Αφού τυπώθηκε κανονικά και διατέθηκε προς πώληση στα καταστήματα και αφού κατάφερε να κάνει έξαλλο το κοινό, αποσύρθηκε από τα ράφια των καταστημάτων, χωρίς να έχει κάνει καθόλου πωλήσεις.
Βέβαια, οι λίγες κάρτες που απέμειναν έγιναν συλλεκτικές, όμως οι Αμερικανοί έκριναν πως ο σουρεαλισμός δεν ήταν κατάλληλος για να αποτυπώσει ένα τόσο ιερό θέμα, όπως η γέννηση του Χριστού. Και μπορεί αυτή η κάρτα του αξεπέραστου καλλιτέχνη να μην πέτυχε, όμως ο Dali, σχεδίασε και άλλες κάρτες και συγκεκριμένα 19 στον αριθμό, για την εταιρεία Hoechst Iberica, που βρισκόταν στη Βαρκελώνη από το 1958 έως και το 1976, ενώ επίσης είχε σχεδιάσει και το χριστουγεννιάτικο εξώφυλλο της Vogue το 1946, το οποίο ακόμη και σήμερα κυκλοφορεί σαν κάρτα.