Πολιτικές διαφημίσεις που άφησαν ιστορία
Σε Ελλάδα και εξωτερικό
Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 28/1/2015 | 00:00
Τηλεοπτικά σποτ, μελωδίες και εικόνες που ακόμα και σήμερα προκαλούν το ενδιαφέρον μας Σε κάθε προεκλογική περίοδο, οι υποψήφιοι σκαρφίζονται διάφορα τεχνάσματα για να προσελκύσουν πιθανούς ψηφοφόρους, βάζοντας τους επικοινωνιολόγους τους να οργανώσουν καμπάνιες που θα καταφέρουν να μας ενθουσιάσουν και να μας κερδίσουν.
Ορισμένες από αυτές τις διαφημίσεις, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, κατάφεραν να μείνουν ανεξίτηλες στη μνήμη μας και να μας θυμίζουν πάντα το πόσο αλλάζει η πολιτική, αλλά και όλη η κοινωνία μας μέσα στα χρόνια.
Ο Johnson και ο πυρηνικός πόλεμος
Ως η διαφήμιση με τη μεγαλύτερη επιρροή στην ιστορία των ΗΠΑ χαρακτηρίζεται η διαφήμιση της καμπάνιας του τότε προέδρου Lyndon B. Johnson, το 1964, η οποία έδειχνε ότι ο αντίπαλός του, Barry Goldwater, θα ξεκινούσε πυρηνικό πόλεμο, που θα κατέστρεφε την Αμερική. Εκτιμάται, ότι αυτή η τηλεοπτική διαφήμιση συνέβαλε αρκετά στη νίκη του Johnson.
Το πιασάρικο τραγουδάκι του Kennedy
Μια τηλεοπτική διαφήμιση του 1960, με ένα πιασάρικο τραγουδάκι, που εκθείαζε τον JFK και τις αρετές του και ζητούσε από τους τηλεθεατές να τον ψηφίσουν σαν να ήταν κάποιο προϊόν.
Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και οι συμφορές της νοικοκυράς
Τη δεκαετία του '60 η πολιτική διαφήμιση στην Ελλάδα αφορούσε σχεδόν αποκλειστικά τις αφίσες. Στον προεκλογικό του αγώνα το 1961 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής εμφανίζεται ως ο ηγέτης της χώρας, ενώ στη διπλανή αφίσα της ΕΔΑ περιγράφονταν τα πάθη της νοικοκυράς εξαιτίας της κυβερνήσεως της ΕΡΕ.
Είναι ξανά πρωί στην Αμερική
Το τηλεοπτικό σποτ για το πόσο καλά πέρασαν οι Αμερικανοί στα 4 χρόνια διακυβέρνησης του Reagan, το 1984, φαίνεται πως λειτούργησε, μιλώντας στη συνείδηση του κοινού και οδηγώντας τον σε σαρωτική νίκη σε εκείνες τις εκλογές.
Το ΠΑΣΟΚ και η ακρίδα
Το 1989 η Ελλάδα ετοιμάζεται για εκλογές και η μάχη των δυο μεγάλων κομμάτων έχει ξεκινήσει, με το ΠΑΣΟΚ να υπόσχεται πολλές παροχές και τη ΝΔ να το παρουσιάζει ως μια ακρίδα που έχει πέσει στη χώρα μας και τρώει σιγά σιγά τα χρήματα των πολιτών.
Προεκλογική περίοδος 1993 στην Ελλάδα και η μάχη ξεκινά
Την προεκλογική περίοδο του έτους 1993 το ΠΑΣΟΚ ετοιμάζεται ξανά για την ηγεσία της χώρας, η ΝΔ προειδοποιεί για την υψηλή φορολογία που αυτό θα φέρει, η Πολιτική ¶νοιξη του Αντώνη Σαμαρά συνοδεύεται από τις μελωδίες της ομώνυμης συμφωνίας του Βιβάλντι και η Μαρία Δαμανάκη καλεί τον λαό να ψηφίσει Συνασπισμό.
Η κυριαρχία της αρνητικής διαφήμισης
Μετά την κρίση με τα Ίμια, το 1996 ο Κώστας Σημίτης έχει αντικαταστήσει τον αποθανόντα Ανδρέα Παπανδρέου και όλες οι πολιτικές διαφημίσεις επιτίθενται στο συγκεκριμένο κόμμα, αμφισβητώντας την αξιοπιστία του, ενώ το ΠΑΣΟΚ από την πλευρά του κατηγορεί τον Έβερτ ότι δεν θα υπερασπιστεί τη χώρα μας στην Τουρκία και η ΝΔ ρίχνει ευθύνες στον Σημίτη για την κακή οικονομία του τόπου.
Ένα τραγούδι για τον Obama
Ένα τραγούδι του Will.I.Am. του συγκροτήματος των Black Eyed Peas, το οποίο αποτελείται εξ ολοκλήρου από φράσεις του Barack Obama που είχε διατυπώσει σε προεκλογική του ομιλία, κατάφερε να γίνει viral και να υιοθετηθεί από τον Obama ως μέρος της καμπάνιας του το 2008. Στο βίντεο του κομματιού κάνουν την εμφάνισή τους πολλοί διάσημοι, όπως η Scarlett Johansson και η Oprah.
Η Ελπίδα του ΠΑΣΟΚ
Το 2000 τα πράγματα στην Ελλάδα ηρεμούν και οι διαφημίσεις ξαναβρίσκουν τον ελπιδοφόρο χαρακτήρα τους. Έτσι και το ΠΑΣΟΚ παρομοιάζει τον εαυτό του με την Ελπίδα, μια νέα γυναίκα, που σε όλη τη διάρκεια της διαφήμισης μιλάει για τις προοπτικές μιας καλύτερης Ελλάδας.