Χρονισμοί: ατόμική έκθεση από την Ισμήνη Μπονάτσου στην Γκαλερί Cube
Δημοσίευση 18/2/2015 | 19:35
http://www.cubegallery.gr
Πέμπτη και Παρασκευή: 10.00 – 14.00 & 18.00 – 21.00
Τετάρτη και Σάββατο 10.00 – 14.00
Κυριακή και Δευτέρα κλειστά
Εγκαίνια: Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου 2015, στις 20.00
Είσοδος ελεύθερη
Η Γκαλερί Cube, εγκαινιάζει τη συνεργασία της με την εικαστικό Ισμήνη Μπονάτσου και φιλοξενεί την ατομική της έκθεση με τίτλο «Χρονισμοί».
O Βασίλης Πεσμαζόγλου, πανεπιστημιακός – συγγραφέας, γράφει:
«Η δουλειά της Ισμήνης Μπονάτσου υπό τον τίτλο “Χρονισμοί” χωρίζεται σε δύο ενότητες, που νοηματοδοτούνται και αλληλο-ενισχύονται, μέσω της ταυτόχρονης έκθεσής τους.
Κεντρικό θέμα των έργων είναι η ανθρώπινη μορφή, που παρουσιάζεται είτε μέσα από σύγχρονες καθημερινές φιγούρες είτε μέσα από εμβληματικές μορφές της τέχνης του παρελθόντος είτε με παιγνιώδεις παραλλαγές αυτοπροσωπογραφίας.
Στην πρώτη ενότητα, η επανάχρηση των εμβληματικών μορφών της ιστορίας της ζωγραφικής, οδηγεί σΆ ένα είδος υποκειμενικής προβολής του τότε στο τώρα. Επανερμηνείες έργων, όπως η “Μόνα Λίζα” ή το “Κορίτσι με το Σκουλαρίκι”, λειτουργούν ως μέσο κατανόησης του παρελθόντος και διαλόγου μαζί του. Μέσα από τις πολλαπλές τους μεταμορφώσεις σε εν δυνάμει χαρακτήρες, οι μορφές επεκτείνουν προηγούμενες αφηγήσεις σε νέους “ασυνδύνατους” κόσμους.
Στην δεύτερη διακριτή ενότητα, περνάμε σε υπαρκτά άτομα, φιγούρες που συχνά απεικονίζονται σε μια κατΆ εξοχήν προσωπική, ευάλωτη, πολύτιμη στιγμή τους: της ανάπαυσης, του ύπνου, του ονείρου. Μοιάζουν μετέωρες σε έναν χρόνο και χώρο απροοπτικό και μινιμαλιστικό. Δεσπόζουν τα όνειρα ως παράθυρα στον εσωτερικό κόσμο, βασιλική οδός σε μύχιους πόθους, φόβους, συναισθήματα.»
Προϊόν της τελευταίας δουλειάς της Ισμήνης Μπονάτσου, οι πολλαπλές αυτοπροσωπογραφίες της αφορούν παιχνίδια καθρεφτίσματος, προβολές, αντιστροφές, εκδοχές διαδοχικές στο χρόνο, όπου το πριν το τώρα και το μετά ξεδιπλώνονται και ταυτοχρονίζονται πάνω στην επιφάνεια του πίνακα.
Έργα που μας θυμίζουν, εντέλει, τη ρήση του D. Winnicott:
«Οι καλλιτέχνες ενεργοποιούνται από μια εσωτερική ένταση ανάμεσα στη διάθεση να επικοινωνήσουν και την επιθυμία να κρύψουν τον εαυτό τους.»