Σκαρφάλωσαν στα παράθυρα του σχολείου για να βοηθήσουν τα παιδιά τους... σε διαγώνισμα!
Eίναι τρελοί αυτοί οι Ινδοί!
Δημοσίευση 23/3/2015 | 00:00
Η αντιγραφή στο σχολείο είναι ένα παλιό πρόβλημα στην Ινδία, όμως αυτό που συνέβη στην ανατολική πλευρά της πόλης Bihar είναι πρωτοφανές. Όπως φαίνεται, συγγενείς μαθητών του γυμνασίου σκαρφάλωσαν στους τοίχους ενός σχολικού κτιρίου και προσπαθούσαν μέσα από τα παράθυρα των τάξεων να περάσουν στα παιδιά, που μέσα έγραφαν εξετάσεις, σκονάκια! Φωτογραφίες και βίντεο δείχνουν γονείς, φίλους και άλλους ανθρώπους να είναι κρεμασμένοι στους τοίχους σαν τον... Spiderman, ενώ, όπως ήταν φυσικό, το υλικό αυτό έγινε αμέσως viral στη χώρα. Οι αστυνομικοί που βρίσκονταν κοντά στο κτίριο παρατηρούσαν το περιστατικό χωρίς να μπορούν να αντιδράσουν.
Κάποιοι πάντως από τους γονείς και τους φίλους των μαθητών που προσπάθησαν να τους βοηθήσουν να αντιγράψουν, θέλοντας να τους προσφέρουν μια καλύτερη ζωή, μακριά από τη φτώχεια, πιάστηκαν επΆ αυτοφώρω. Μάλιστα, κάποιες από τις οικογένειες ανέφεραν το γεγονός στο Twitter, ενώ εμφανίστηκαν και βίντεο όπου οι επιθεωρητές του σχολείου, χαστούκιζαν κορίτσια τη στιγμή που εκείνα έβγαζαν τα σκονάκια κάτω από τα θρανία τους. Η αντιγραφή είναι ένα συχνό φαινόμενο στα σχολεία που βρίσκονται στις απομονωμένες περιοχές της Ινδίας, όπου οι δουλειές και οι θέσεις στα πανεπιστήμια είναι περιορισμένες, σε αντίθεση με τον μεγάλο ανταγωνισμό που υπάρχει.
Όμως αυτή η κίνηση των γονιών, να ρισκάρουν τις ζωές τους σκαρφαλώνοντας στους τοίχους, σόκαρε πολλούς Ινδούς που παρακολούθησαν τη σκηνή. Σύμφωνα με τον νόμο του Bihar εναντίον της αντιγραφής, δεκάδες από τους τελειόφοιτους μαθητές των σχολείων αποβλήθηκαν και οι γονείς τους αντιμετώπισαν κατηγορίες ως συνεργοί στην αντιγραφή των εξετάσεων. Γενικά, στην Ινδία πολλοί μαθητές διώχνονται από τα σχολεία γιατί δεν μπορούν να περάσουν τα βασικά τεστ, για να προχωρήσουν από τη μια βαθμίδα στην άλλη.
Οι ειδικοί, πάντως, λένε, ότι η αντιγραφή είναι ένα σύμπτωμα των βαθύτερων προβλημάτων που μαστίζουν το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ινδία, όπως η έλλειψη δασκάλων, οι λάθος και πεπαλαιωμένοι τρόποι διδασκαλίας, καθώς και οι ανεπαρκείς σχολικές υποδομές. Μια πρόσφατη μελέτη από το ίδρυμα Pratham Education Foundation απέδειξε ότι μόλις το 48% των μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης μπορούν να περάσουν στη δευτεροβάθμια. Σύμφωνα με όσα είπε ο P.K. Sahi, υπουργός Παιδείας του Bihar, έλαβε πολλά παράπονα σχετικά με την αντιγραφή που λαμβάνει χώρα σε σχολεία διάφορων περιοχών, ειδικότερα στις απομακρυσμένες, και προσπάθησε να δείξει στον λαό πως για να πάψει αυτή η κατάσταση, πρέπει να συνεργαστούν με την κυβέρνηση και τις διατάξεις της. Οι αρχές απέβαλαν περίπου 500 μαθητές από τις εξετάσεις, σύμφωνα με τις αναφορές των τοπικών μέσων.