GP Μαλαισίας: Ο Χάμιλτον στην pole υπό βροχή!
Στεγνό, βροχή, ο Χάμιλτον εκεί...
Δημοσίευση 28/3/2015 | 13:14
Ακραίες ήταν σήμερα οι καιρικές συνθήκες στην πίστα της Σεπάνγκ με τη θερμοκρασία αέρα να ξεπερνά τους 32 βαθμούς Κελσίου και αυτή του οδοστρώματος να φτάνει στους 53 βαθμούς Κελσίου. Μετά έπιασε τροπική καταιγίδα...
Τρομερή εμφάνιση από το Φέτελ με τη Ferrari που κατάφερε να εκμεταλλευτεί τις μεικτές συνθήκες και μ' έναν επικό γύρο να μπει την ύστατη στιγμή σφήνα στις δυο Mercedes. Τρίτος έμεινε ο Ρόσμπεργκ μπροστά από τις Red Bull.
Στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές μάλιστα η θερμοκρασία οδοστρώματος άγγιξε τους 60 βαθμούς Κελσίου ταλαιπωρώντας υπέρμετρα τα ελαστικά αλλά και τους οδηγούς που πάσχιζαν για πρόσφυση. Προφανώς στο FP3 σε στεγνό οδόστρωμα οι Mercedes ήταν ταχύτερες με το Ρόσμπεργκ να κερδίζει το Χάμιλτον που διαμαρτύρονταν για πρόβλημα στα φρένα. Σα να μην έφτανε αυτό στο μέσο της διαδικασίας έπιασε τροπική καταιγίδα που διέκοψε τη διαδικασία για πολύ ώρα.
Στο Q1 ο ουρανός ήταν βαρύς και στο βάθος έπεφταν αστραπές καθώς μαίνονταν τροπική καταιγίδα που αργότερα χτύπησε την πίστα. Οι περισσότεροι οδηγοί έβαλαν τη μέση γόμα για να καταταγούν, Mercedes και Ferrari κατάφεραν να το πετύχουν με τη σκληρή γόμα της Pirelli (πορτοκαλί σιρίτι). Αποκλείστηκαν από τη συνέχεια οι Manor, McLaren και ο Νασρ με τη Sauber. Ο Βραζιλιάνος οδηγός που έλαμψε στην Αυστραλία τερματίζοντας 5ος για λογαριασμό της Sauber, δεν καταφέρνει να προκριθεί στη 15αδα. Αξίζει να σημειωθεί πως ο χρόνος του Μέρχι καθώς ο Στήβενς δεν έκανε προσπάθεια είναι εκτός του 107% του χρόνου που σημείωσε ο Χάμιλτον οπότε με βάση τον κανονισμό οι Manor δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής στον αγώνα. Θα χρειαστεί ειδική άδεια από τη FIΑ για νΆ αγωνιστούν μένει να δούμε αν θα δοθεί. Μιλώντας στους δημοσιογράφους στη μεικτή ζώνη μετά το Q1 οι Αλόνσο και Μπάτον ήταν αισιόδοξοι. Αμφότεροι τόνισαν τη θεαματική βελτίωση της ομάδας, ενώ ο Ισπανός είπε μειδιώντας: «Δε θα σας μιλάω για πολύ ακόμη μετά το Q1 καθώς θα βελτιωθούμε».
Στο Q2 η χρήση της μέσης γόμας της Pirelli (άσπρο σιρίτι) ήταν μονόδρομος για τους 15 οδηγούς που συνέχισαν στη μάχη για τη δεκάδα. Τα μονοθέσια πετούν σπίθες ακουμπώντας στο έδαφος καθώς από φέτος το επίπεδο αναφοράς που ήταν φτιαγμένο από κόντρα πλακέ είναι από τιτάνιο που όταν ακουμπά κάτω δημιουργεί αυτό το θεαματικό φαινόμενο. Η βροχή που ξεκίνησε να πέφτει πολύ δυνατά στο μέσον του Q2 δημιούργησε μεγάλα προβλήματα και έπιασε εξ απήνης κάποιους οδηγούς. Ουσιαστικά η διαδικασία ολοκληρώθηκε μόλις έπιασε η βροχή καθώς η πίστα έγινε αμέσως πολύ πιο αργή.
Τα τελευταία 8 λεπτά πέρασαν με το χρονόμετρο να μετρά αντίστροφα χωρίς δράση στην πίστα. Οι οδηγοί έμειναν άπραγοι και οι πέντε πιο αργοί βρίσκονταν σε δυσάρεστη θέση καθώς δεν μπορούσαν να βελτιώσουν το χρόνο τους. Ανάμεσά τους ο Κίμι Ράικονεν με τη Ferrari που έμεινε εκτός Q3 καθώς ο χρόνος που πέτυχε στην πρώτη προσπάθεια ήταν χειρότερος απΆ αυτόν του Έρικσον με τη Sauber Ferrari. Ο Φινλανδός μάλιστα κόλλησε πίσω από τη Sauber χάνοντας χρόνο. Ο Χάμιλτον παραλίγο να πάθει τα ίδια (8ος) καθώς η μονάδα ισχύος της Mercedes δεν έπαιρνε μπροστά. «Θα δούμε αργότερα τι συνέβη…» είπαν στον Βρετανό οι μηχανικοί της Mercedes. Εκτός από το Ράικονεν αποκλείστηκαν από τη συνέχεια οι Μαλντονάντο (Lotus), Χούλκενμπεργκ, Πέρεζ (Force India) και Σάινθ (Toro Rosso). Ευχάριστη έκπληξη η παρουσία των Γκροζάν (Lotus), Έρικσον (Sauber) και Φερστάπεν (Toro Rosso) στην δεκάδα.
Το Q3 ξεκίνησε με 30 λεπτά καθυστέρηση, το εντυπωσιακό ήταν πως η πίστα στέγνωσε αρκετά γρήγορα λόγω της τροπικής ζέστης. Οι αλλαγές στις ρυθμίσεις που μπορούσαν να κάνουν οι ομάδες λόγω καθεστώς παρκ φερμέ ήταν περιορισμένες, μόνο στη χαρτογράφηση και στην κλίση των πτερυγίων της εμπρός αεροτομής. Αυτό δυσκόλεψε ακόμη περισσότερο τη δουλειά των οδηγών. Τελικά το Q3 ξεκίνησε με αρκετούς οδηγούς να βάζουν τα βρόχινα ελαστικά της Pirelli και άλλους να ρισκάρουν με τα ενδιάμεσα. Ο Φέτελ και οι Mercedes ήταν ανάμεσα στα μονοθέσια που βγήκαν με ενδιάμεσα από την αρχή. Πολύ σύντομα φάνηκε πως η σωστή επιλογή ήταν τα ενδιάμεσα ελαστικά με τις Mercedes να σημειώνουν στην πρώτη τους προσπάθεια εντυπωσιακά ταχύτερους χρόνους. Ο Χάμιλτον ήταν 3 sec ταχύτερος από τον 3ο που ήταν ο Μαξ Φερστάπεν. Εντυπωσιακό ήταν το γεγονός ότι οι Mercedes άλλαξαν ενδιάμεσα ελαστικά (σ.σ: κάθε οδηγός έχει 4 σετ στη διάθεσή του) σε μια προσπάθεια να πετύχουν ακόμη καλύτερο χρόνο. To παράδειγμά τους ακολούθησαν και οι άλλες ομάδες. Οι συνθήκες χειροτέρεψαν στο τέλος και κάποιοι οδηγοί κατάφεραν να βελτιώσουν κάποιοι όχι. Στο τέλος της διαδικασίας ο Φέτελ μ' έναν επικό γύρο αντάξιο ενός παγκόσμιου πρωταθλητή κατάφερε να μπει σφήνα στις Mercedes αφήνοντας 3ο το Ρόσμπεργκ. Εντυπωσιάζει μάλιστα η ελάχιστη διαφορά του από το Χάμιλτον που πάντως δεν μπόρεσε να βελτιώσει στη 2η του προσπάθεια. Ο Μαξ Φερστάπεν κατάφερε να τοποθετήσει την Toro Rosso στην 6η θέση!