Ερχονται οι λωρίδες κυκλοφορίας για μοτοσικλέτες
Για να αποφευχθούν οι επικίνδυνες σφήνες
Δημοσίευση 19/5/2015 | 00:00
Στην πόλη Vigo της Ισπανίας πειραματίζονται με μία ειδική λωρίδα για μοτοσικλέτες, η οποία φαίνεται να δίνει θετικά αποτελέσματα στην κίνηση.
Εφόσον τα δείγματα είναι θετικά, αναμένεται να επεκταθεί το μέτρο και στην υπόλοιπη Ευρώπη, πάντα με ευθύνη των εθνικών κυβερνήσεων.
Η λωρίδα κυκλοφορίας για μοτοσικλέτες που εφαρμόστηκε στη Λεωφόρο Βενεζουέλας έχει χαραχτεί στο μέσο των τεσσάρων λωρίδων, είναι μισή σε πλάτος από τις υπόλοιπες και ξεκινά 75 μέτρα πριν από το φανάρι. Καταλήγει, μάλιστα, σε μία οριοθετημένη επιφάνεια για μοτοσικλέτες, ακριβώς πριν από τις διαβάσεις.
Είναι τόσο φτηνό και πρακτικό αυτό το μέτρο, που σε κάνει να απορείς πώς δεν το σκέφτηκαν πιο νωρίς. Θα ήταν μάλιστα ιδανικό στις δικές μας πόλεις, μιας και ο σχεδιασμός της λωρίδας προσομοιάζει την –παράνομη βέβαια– συμπεριφορά που εφαρμόζουν εδώ και χρόνια οι Έλληνες μοτοσικλετιστές, οι οποίοι κάνουν επικίνδυνες σφήνες ανάμεσα από τα αυτοκίνητα και εν συνεχεία καταλαμβάνουν ξεδιάντροπα τις διαβάσεις των πεζών στο φανάρι.
Με μία καλοσχεδιασμένη λωρίδα για μοτοσικλέτες, το πρόβλημα με τις επικίνδυνες σφήνες θα έβρισκε άμεση και σχετικά οικονομική λύση, ειδικά στους κόμβους μεγάλων λεωφόρων, όπως η Κηφισίας στην Αθήνα ή η Νέα Εγνατία στη Θεσσαλονίκη.
Στο Vigo της Ισπανίας σκέφτονται σοβαρά να επεκτείνουν τη λωρίδα σε περισσότερους δρόμους και να βελτιώσουν τον σχεδιασμό της με ειδικό κράσπεδο, που να προστατεύει καλύτερα τους αναβάτες των μοτοσικλετών από απρόσεκτους οδηγούς αυτοκινήτων.
Να προσθέσουμε, ότι σε αρκετές πόλεις της Ισπανίας, με πρώτη τη Μαδρίτη, έχει επιτραπεί η χρήση των αποκλειστικών λωρίδων για λεωφορεία στις μοτοσικλέτες. Εξαίρεση αποτελεί μόνο η Βαρκελώνη, όπου τα μηχανάκια πρέπει τυπικά να μένουν πίσω από τα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα. ¶ρα κι εκεί οι σφήνες δίνουν και παίρνουν, όπως και στην Αθήνα.