Παρουσίαση του Iσπανού καλλιτέχνη Santiago Sierra από το Kappatos Athens Art Residency
Δημοσίευση 25/5/2015 | 14:50
Εγκαίνια Έκθεσης: Πέμπτη 28 Μαίου 20:00 – 23:00
Ωράριο Λειτουργίας: Τρίτη - Παρασκευή 12-20.00μμ & Σάββατο 12-4μμ
Το Kappatos Athens Art Residency και ο Γεράσιμος Καππάτος μας προσκαλούν στο Δεύτερο Κύκλο του Προγράμματος Φιλοξενίας Καλλιτεχνών και Προσωπικοτήτων της Τέχνης στην Αθήνα στα πλαίσια του ΕΣΠΑ του Ε.Π. «Αττική» υπο την Αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και στην πρώτη Aτομική Παρουσίαση στην Ελλάδα του Ισπανού Καλλιτέχνη Santiago Sierra, σε επιμέλεια της καλλιτεχνικής διευθύντριας του προγράμματος Δρ Σωζήτας Γκουντούνα.
Η παρουσίαση περιλαμβάνει τα εξής:
• “THE TRILOGY OF PIGS EATING PENINSULAS”
ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ SANTIAGO SIERRA στο Kappatos Athens Art Residency
Πέμπτη 28 Μαίου - 27 Ιουνίου 2015
• ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ του SANTIAGO SIERRA “NO, GLOBAL TOUR” στο ΣΙΝΕΜΑ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29 ΜΑΙΟΥ 9.30ΜΜ
• ΔΙΑΛΕΞΗ ΤΟΥ SANTIAGO SIERRA στην ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ της ΑΘΗΝΑΣ στο Αμφιθέατρο ΝΤΕ ΚΙΡΙΚΟ, ΤΕΤΑΡΤΗ 27 ΜΑΙΟΥ 2015 12ΜΜ
• “ATHENS STRAY DOGS PROJECT”
ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ SANTIAGO SIERRA στο ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΩΡΟ στην ΑΘΗΝΑ
26/5/2015 – 10/6/2015
Ο Santiago Sierra γεννήθηκε στην Μαδρίτη το 1966, όπου και ζει μέχρι σήμερα. Σπούδασε Εικαστικές Τέχνες στο Μεξικό, στην Μαδρίτη και στο Αμβούργο μαζί με τον Franz Erhard Walther. Από τα μέσα της δεκαετίας του 1990, ο Sierra πραγματοποιεί ένα μεγάλο αριθμό έργων, τα οποία απευθύνονται με επιθετικό τρόπο στην καταστολή και εκμετάλλευση, όπως τις συναντά ο ίδιος στα διαφορετικά μέρη του κόσμου.
Το έργο του Sierra πηγάζει από μια κριτική επανεξέταση του μινιμαλισμού με μια παραστατική γλυπτική πρακτική ως τον πυρήνα της εμπλοκής του, που συνοδεύεται από φωτογραφίες, βίντεο και ταινίες. Μερικά από τα πιο αξιόλογα και αμφιλεγόμενα έργα του προέρχονται από τις συνεργασίες με ιδρύματα όπως το Magasin3 Stockholm Konsthall (2009), Kestnergesellschaft Hannover (2005) και Kunsthaus Bregenz (2004).
Στο έργο του ο Santiago Sierra ασχολείται συχνά με τις δομές της εξουσίας όπως αυτές λειτουργούν στην καθημερινή μας ζωή. Το έργο του καλλιτέχνη παρεμβαίνει σε αυτές τις δομές εκθέτοντας καταστάσεις εκμετάλλευσης και περιθωριοποίησης, όπως περίφημα είχε προσλάβει ανθρώπους από μειονεκτικές ομάδες, οι οποίοι με αντάλλαγμα κάποιο χρηματικό ποσό, ήταν πρόθυμοι να αναλάβουν άσκοπα ή δυσάρεστα καθήκοντα. Το έργο του Sierra δεν επαναλαμβάνει ποτέ την πραγματικότητα, αλλά την αμφισβητεί με το να εκθέτει τους εγγενείς μηχανισμούς της.
Η ουσία του έργου του εντοπίζεται συχνά στην ένταση που δημιουργείται και διατηρείται μεταξύ του γεγονότος (event) ή της τεκμηρίωσης αυτού, και του θεατή, ο οποίος εκτίθεται σε μια επίσημη και ποιητική φωνή όλων αυτών των κοινωνικών ομάδων, που συνήθως περιθωριοποιούνται ή στερούνται τα πολιτικά τους δικαιώματα.
Όσον αφορά στη διεθνή παρουσία του Santiago Sierra, το έργο του έχει εκτεθεί και περιλαμβάνεται σε συλλογές από πολλούς σημαντικούς οργανισμούς Τέχνης όπως το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο Ελσίνκι, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στην Φρανκφούρτη, στην Tate Britain, στο MoMA PS1 στη Νέα Υόρκη, στο Reykjavik Art Museum; στο ARTIUM, Vitoria-Gasteiz, στο Museo MADRE, στη Μπιενάλε I Kochi-Muziris στην Ινδία και στο εθνικό περίπτερο της ΙσπανΙας στην Μπιενάλε της Βενετιας.
Στην έκθεση του θα παρουσιάσει για πρώτη φορά διεθνώς τη σειρά “Χοίροι που καταβροχθίζουν την Ελληνική, την Ιταλική, και την Ιβηρική χερσόνησο.” Ο καλλιτέχνης δημιούργησε αυτη τη σειρά βίντεο, φίλμ και φωτογραφιών απο δράσεις που ξεκίνησαν το 2012 στο Αμβούργο, όπου οι χοίροι “καταβρόχθισαν” την Ελληνική Χερσόνησο, στη συνέχεια στη Luca στην Ιταλία όπου οι χοίροι “καταβρόχθισαν” την Ιταλική Χερσόνησο και έπειτα στην Ισπανία όπου οι χοίροι “καταβρόχθισαν” την Ισπανική και Πορτογαλική Χερσόνησο. Ο Σιέρρα χρησιμοποιεί μια σαφή αλληγορία για να καταγγείλει το γεγονός ότι οι ευρωπαϊκές και διεθνείς οικονομικές ελίτ κυριολεκτικά “τρώνε” τα εδάφη των χωρών της Μεσογείου.
Κατα τη διάρκεια της παραμονής του στην Αθήνα ο καλλιτέχνης θα δημιουργήσει, επίσης, ένα νέο έργο που θα λάβει χώρα στο δημόσιο χώρο στο κέντρο της πόλης. Το έργο είναι αφιερωμένο στα αδέσποτα σκυλιά Κανέλλο και Λουκάνικο που στάθηκαν στο πλευρό των διαδηλωτών.