Telegraph: Γιατί οι πωλητές ακριβών αυτοκινήτων χαίρονται στην Ελλάδα
Ποιοι αγοράζουν τις καλές μάρκες
Δημοσίευση 8/6/2015 | 00:00
Σε ελάχιστες χώρες μπορεί να έχει νόημα για έναν ιδιοκτήτη ακριβού αυτοκινήτου να το δώσει για ένα κομμάτι ψωμί. Στην Ελλάδα των σοβαρών οικονομικών προβλημάτων και των υψηλών φόρων στα πολυτελή αυτοκίνητα, το φαινόμενο έχει πάρει διαστάσεις.
Η βρετανική εφημερίδα Telegraph αναφέρει πως πολλοί ιδιοκτήτες ακριβών αυτοκινήτων (Mercedes, Jeep Cherokee, BMW και άλλων) δεν μπορούν να αντέξουν τους φόρους που έχουν επιβάλει οι κυβερνήσεις από το 2010 έως σήμερα και παραδίδουν τα κλειδιά σε μάντρες που πωλούν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έναντι ευτελούς τιμήματος. Όλα αυτά συνέβαιναν μέχρι πρόσφατα, οπότε και άλλαξε η καταναλωτική συνήθεια.
Το άρθρο αναφέρει πως πλέον η τάση είναι να αγοράζει κανείς πολυτελές αυτοκίνητο, όπως αναφέρει ο Ανδρέας Βασιλόπουλος, που διαθέτει έκθεση αυτοκινήτων. Τη στιγμή που οι καταθέσεις από τις ελληνικές τράπεζες κάνουν φτερά, τα χρήματα αρκετών καταθετών πηγαίνουν σε αγορές ακριβών αυτοκινήτων. Μέσα στον Απρίλιο αυξήθηκαν κατά 80% οι πωλήσεις πολυτελών αυτοκινήτων στη χώρα μας. Ο κ. Βασιλόπουλος πιστοποιεί τη διαφορά στην αντίληψη των Ελλήνων καταναλωτών. Το 2014 είχε πουλήσει μόλις 10 ακριβά αυτοκίνητα, ενώ μόνο μεταξύ Ιανουαρίου-Μαΐου πούλησε 20-30 αυτοκίνητα. Παρ' όλα αυτά, θυμάται τα χρόνια πριν από την κρίση στην Ελλάδα και λέει: «Ναι, η αύξηση είναι μεγάλη, αλλά ξεκινήσαμε από το μηδέν. Αν έχεις πουλήσει τρία αυτοκίνητα και πας στα έξι, τότε μιλάς για διπλάσια αύξηση, αλλά ακόμη είσαι στο τίποτα». Τα σχέδια της κυβέρνησης για επιβολή νέων φόρων στα αυτοκίνητα κάνουν τον κ. Βασιλόπουλο να προβληματίζεται για το τι θα γίνει στη συνέχεια. «Η κυβέρνηση λέει πως θα αλλάξουν οι φόροι, αλλά δεν λένε αν θα είναι προς τα πάνω ή προς τα κάτω. Έτσι, αν θέλεις να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο, κανείς δεν μπορεί να σου πει αν πρέπει να το κάνεις τώρα ή να περιμένεις. Αυτοί οι άνθρωποι είναι τρελοί και ερασιτέχνες».
Έπεσαν οι τιμές
Ο Τάσος Ζαλμάς, επίσης πωλητής πολυτελών αυτοκινήτων, αναφέρει: «Πολλά αυτοκίνητα άνω των 100.000 ευρώ, τώρα τα πουλάμε μεταξύ 20.000-30.000 ευρώ. Υπάρχουν ακόμη πλούσιοι άνθρωποι που αντέχουν να τα αγοράσουν και αυτή είναι μια καλή ευκαιρία γι' αυτούς». Παρ' όλα αυτά, σημειώνει, η κρίση εξαφάνισε τους πελάτες της μεσαίας τάξης. «Τώρα, πλέον, έχουμε δύο κατηγορίες πελατών. Αυτούς που ψάχνουν για πολύ φτηνά αυτοκίνητα (3.000-4.000 ευρώ) κι εκείνους που αναζητούν τα πολύ ακριβά μοντέλα. Η μεσαία κατηγορία έχει εξαφανιστεί».
Χάθηκε το κράτος πρόνοιας
Το άρθρο αναφέρει πως από το ξέσπασμα της κρίσης πολλά πράγματα έχουν αλλάξει στην Ελλάδα. Μαγαζιά κλείνουν, νέοι άνθρωποι βγαίνουν στην ανεργία. Ο Γιώργος Νικολαΐδης, επικεφαλής του Ινστιτούτου Παιδικής Υγείας, κάνει λόγο ακόμη και για αύξηση της παιδικής ποpvείας και της εμπλοκής μικρών παιδιών στη διακίνηση ναρκωτικών. Η βασική επίπτωση της κρίσης είναι στη ζωή των μικρών παιδιών, καθώς το 30-40% αυτών δεν μπορούν να περιμένουν βοήθεια από τους άνεργους γονείς τους. Η δραματική μείωση του προϋπολογισμού για την παιδική υγιεινή έχει φτάσει στο 33-50% και τα αποτελέσματα είναι ενδεικτικά. Ο κ. Νικολαΐδης κάνει λόγο για διάλυση του κράτους πρόνοιας και για αδυναμία του συστήματος να καλύψει τις βασικές ανάγκες των ανθρώπων. Στο μεταξύ, ολοένα και περισσότερο αυξάνονται τα κρούσματα παιδικής κακοποίησης και παιδοφιλίας. Οι προσπάθειες που γίνονται, όμως, για την καταπολέμηση των φαινομένων προσκρούουν στις οικονομικές αδυναμίες του ελληνικού κράτους.