Αυτή είναι η ιστορία του εμφιαλωμένου νερού
Όλα όσα δεν αναφέρονται σχετικά
Δημοσίευση 27/9/2015 | 00:00
Ένα βίντεο 8 λεπτών επεξηγεί πώς μέσα από τη διαφήμιση δημιουργήθηκε μια ανάγκη που ωθεί τους πολίτες στην αγορά δισεκατομμυρίων μπουκαλιών νερού κάθε εβδομάδα, παρά το γεγονός ότι έχουν όλοι νερό που τρέχει από τη βρύση.
Τις τελευταίες δεκαετίες, μεγάλες εταιρείες τροφίμων και αναψυκτικών, όπως η Nestlé, η Coca-Cola και η Pepsi, έχουν δαπανήσει εκατομμύρια για να κάνουν τον κόσμο να φοβάται το νερό της βρύσης, λέγοντας πως αν κάποιος θέλει να είναι σίγουρος πως αυτό που πίνει είναι καθαρό, θα πρέπει να αγοράζει εμφιαλωμένα νερά.
Το θέμα είναι όμως πως υπάρχουν πολλές ενοχλητικές αλήθειες που δεν αναφέρουν οι διαφημίσεις για το εμφιαλωμένο νερό.
• Το εμφιαλωμένο νερό περνά από λιγότερους υγειονομικούς ελέγχους από ότι το νερό της βρύσης. Κλινικές έρευνες έχουν αποδείξει ότι το πρώτο είναι χαμηλότερης ποιότητας από το δεύτερο.
• Μέχρι και 40% του εμφιαλωμένου νερού που πωλείται αποτελεί φιλτραρισμένο νερό βρύσης. Κοινώς, αποφύγετε τους μεσάζοντες και πάρτε ένα φίλτρο για τη βρύση σας.
• Κάθε χρόνο, η παρασκευή πλαστικών μπουκαλιών νερού που προορίζονται μόνο για τις ΗΠΑ, απαιτούν τόση ενέργεια και τόσο πετρέλαιο που γεμίζει ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα, χωρίς φυσικά να περιλαμβάνονται τα καύσιμα που απαιτούνται για τη μεταφορά των μπουκαλιών σε άλλες χώρες.
• Τα 3/4 από το μισό δισεκατομμύριο πλαστικών μπουκαλιών νερού που πωλούνται κάθε εβδομάδα στις ΗΠΑ καταλήγουν σε χωματερές ή εργοστάσια καύσης, ενώ η διαχείριση των εν λόγω απορριμμάτων κοστίζει στις πόλεις περισσότερα από 70 εκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο.