Volkswagen: Ανάκληση μοντέλων της μετά από σκάνδαλο στις ΗΠΑ
Εξαπατούσε επί χρόνια τις αρχές των ΗΠΑ
Δημοσίευση 21/9/2015 | 13:31
Κάτι δεν πήγαινε καλά. Tα Volkswagen εξέπεμπαν επιβλαβή αέρια όταν τα τεστ γίνονταν στον δρόμο. Στο εργαστήριο όλα πήγαιναν καλά, όμως.
Οι διαφορές στα ευρωπαϊκά μοντέλα VW Passat, VW Jetta, MBW X5 έδωσαν στον Peter Mock μία ιδέα. Ο Mock, διοικητικός διευθυντής μίας μικρής εταιρείας καθαρών αερίων, πρότεινε την επανάληψη των τεστ στις ΗΠΑ. Οι ΗΠΑ έχουν υψηλότερα στάνταρ εκπομπών αερίων από τον υπόλοιπο κόσμο. Ο Mock και ο Αμερικανός συνεργάτης του, John German, ήταν σίγουροι πως οι αμερικανικές version των οχημάτων θα πέρναγαν τους ελέγχους εκπομπών αερίων. Θα αποδείκνυαν στην Ευρώπη πως τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα μπορεί να είναι καθαρά.
Κάπως έτσι ξεκίνησε το γεγονός που οδήγησε στην παραδοχή της Volkswagen σχετικά με τη δημιουργία μίας συσκευής λογισμικού, η οποία αυτόματα έκλεβε στα δεδομένα που παρουσίαζε στα τεστ των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων μεταξύ του 2009 και του 2015 στις ΗΠΑ. Η τεράστια κατασκευάστρια αυτοκινήτων τώρα πια βρίσκεται αντιμέτωπη με ποινές φυλάκισης και τη διάλυση των πλάνων της για επέκταση στις ΗΠΑ. «Ζητώ προσωπικά συγγνώμη που χάσαμε την εμπιστοσύνη του κοινού και των πελατών μας», ανέφερε ο δ.σ. της εταιρείας, Martin Winterkorn. «Θα κάνουμε τα πάντα για να αντιστρέψουμε τη ζημία αυτή».
Οι μετοχές της εταιρείας καταρρακώνονται μετά την αποκάλυψη από τις αμερικανικές αρχές ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία εμφάνιζε ψεύτικες μετρήσεις για τις εκπομπές ρύπων των diesel αυτοκινήτων της!
Η Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος μίλησε για παραβάσεις που θα μπορούσαν να στοιχίσουν συνολικά μέχρι και 18 δισ. δολάρια σε πρόστιμα. Επιπλέον, το Bloomberg μεταδίδει πως ενδέχεται η Υπηρεσία να ασκήσει ποινική δίωξη.
Τα μοντέλα που πειράχθηκαν ώστε να φαίνεται ότι πληρούν τις αμερικανικές περιβαλλοντικές προδιαγραφές θα ανακληθούν άμεσα.
Πρόκειται για τα Jetta 200-2015, Beetle 2009-2015, Golf 2009-2015, Passat 2014-2015 καθώς και το Audi A3 2009-2015, όλα με δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα.
Το σκάνδαλο των Diesel έχει ως αποτέλεσμα να τρίζει και η καρέκλα του CEO της Volskwagen.