Το πρώτο αυτοκίνητο που δεν χρειάζεται οδηγό είναι γεγονός. Έκανε ήδη βόλτες στη Γερμανία
Οι πρώτες δοκιμές γίνονται με οδηγό σε επιφυλακή… για παν ενδεχόμενο
Γράφει ο ΘΑΝΑΣΣΗΣ ΓΕΝΤΙΜΗΣ Δημοσίευση 2/10/2011 | 00:00
Πρόκειται για μια εξέλιξη που έχει προβλεφθεί εδώ και χρόνια από τους συγγραφείς βιβλίων και σεναρίων επιστημονικής φαντασίας. Όμως πλέον βρισκόμαστε πολύ κοντά στην πραγματική της εφαρμογή. Ένα αυτοκίνητο κατάφερε να περιπλανηθεί εντελώς μόνο του στους δρόμους του Βερολίνου για 80 χιλιόμετρα χωρίς το χέρι του οδηγού να αγγίξει το τιμόνι. Και μάλιστα μέσα στην κίνηση απέφυγε τα άλλα αυτοκίνητα, άλλαξε λωρίδα για να πάει γρηγορότερα, έστριψε και σταμάτησε έγκαιρα σε όλα τα φανάρια. Έχουμε μάλιστα και το video που το αποδεικνύει…
Προς το παρόν το όχημα ονομάζεται (για προφανείς λόγους) MadeInGermany και πρόκειται για το πρώτο αυτόνομο αυτοκίνητο που έχει άδεια να κυκλοφορεί «ελεύθερο» στους δρόμους του Βερολίνου και του Βραδεμβούργου. Πρόκειται για ένα κατά τα άλλα συνηθισμένο VW Passat που έχει τροποποιηθεί από την επιστημονική ομάδα του Πανεπιστημίου Freie στο Βερολίνο. Για λόγους ασφαλείας, στις μέχρι τώρα δοκιμές ένας άνθρωπος κάθεται στη θέση του οδηγού, κοιτώντας τις φωτεινές ενδείξεις για παν ενδεχόμενο.
Μια πληθώρα αισθητήρων στο σασί του οχήματος παρέχουν πληροφορίες για κάθε αυτοκίνητο και πεζό που διασχίζει τον δρόμο γύρω του. Ο MadeInGermany διαθέτει ένα πολύ ακριβές σύστημα GPS και χάρτη της πόλης όπου βρίσκεται, ενώ τρεις σαρωτές λέιζερ στο μπροστινό τμήμα και άλλοι τόσοι πίσω, αντιλαμβάνονται οτιδήποτε κινείται σε ακτίνα 360 μοιρών. Μάλιστα το σύστημα είναι σε θέση να προσδιορίζει την ακριβή απόσταση που χωρίζει το όχημα από κάθε εμπόδιο. Επιπλέον στην οροφή του αυτοκινήτου βρίσκεται σε ειδικό πυργίσκο ένα περιστρεφόμενο λέιζερ, που παρέχει επιπλέον πληροφορίες.
Στον καθρέφτη κρύβονται δύο κάμερες με σκοπό να ανιχνεύουν τις διαχωριστικές λωρίδες, ώστε να παραμένει το όχημα σταθερό στην πορεία του. ¶λλες κάμερες χρησιμοποιούνται για να αναγνωρίζουν τι χρώμα έχουν τα φανάρια στην πορεία της διαδρομής.
Δεν μένει, λοιπόν, παρά να αρχίσουν τα στοιχήματα για το πόσα χρόνια θα χρειαστούν ώστε όλα αυτά τα συστήματα να «κρυφτούν» μέσα στο όχημα και να παρουσιαστεί στο ευρύ κοινό το πρώτο εμπορικά διαθέσιμο μοντέλο αυτοκινήτου που δεν θα χρειάζεται οδηγό.