Ασπρόμαυρο‑Έγχρωμο: Τα δύο πρόσωπα μιας φωτογραφίας
Δημοσίευση 9/10/2015 | 00:00
http://www.hau.gr/culture
Δευτέρα–Παρασκευή: 12:00–21:00, Σάββατο: 10:30–14:30, Κυριακή κλειστά
Είσοδος ελεύθερη
Η Ελληνοαμερικανική Ένωση και το Hellenic American College (HAEC) σε συνεργασία με τον «Φωτογραφικό Κύκλο» εγκαινιάζουν την Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2015, στις 20:00, την έκθεση «Ασπρόμαυρο-Έγχρωμο. Τα δύο πρόσωπα μιας φωτογραφίας».
Στην έκθεση, που επιμελείται ο Πλάτων Ριβέλλης, συμμετέχουν 85 φωτογράφοι – μέλη του Φωτογραφικού Κύκλου. O κάθε φωτογράφος συμμετέχει με μία φωτογραφία του, η οποία εκτίθεται σε δύο εκδοχές: Ασπρόμαυρη και έγχρωμη. Στόχος της έκθεσης είναι να προκαλέσει ερωτήματα και σκέψεις γύρω από τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί και υπάρχει η κάθε μία από τις εκδοχές αυτές. Αφορμή στάθηκε η σχετική δυνατότητα την οποία παρέχει η κυρίαρχη πλέον φωτογραφική ψηφιακή τεχνολογία.
Ο επιμελητής της έκθεσης Πλάτων Ριβέλλης σημειώνει: «Οι επιλεγμένες φωτογραφίες έπρεπε να γεννούν ερωτηματικά και όχι να παρουσιάζουν κάτι αυτονόητο, ούτε να προτρέπουν με ευκολία προς μια απάντηση σχετικά με το ποια υπερτερεί. Αφού πρόκειται για καλές φωτογραφίες θα πρέπει λογικά -τόσο η μία όσο και η άλλη εκδοχή- με κάποιο τρόπο να δικαιώνονται. Μόνο που ο τρόπος φαίνεται να είναι ελαφρώς διαφορετικός στην κάθε περίπτωση και αυτό είναι που προκαλεί το ενδιαφέρον. Με αυτή λοιπόν την αμφιταλάντευση πρέπει πλέον να συνηθίσει να ζει ο (ψηφιακός) φωτογράφος και να εκφράζει κάθε φορά αποφασιστικά την επιλογή του. Μια επιλογή όμως που ουδέποτε θα είναι απόλυτη (έστω και αν το νομίζει) και που θα φέρει μέσα της το σπέρμα μιας αμφιβολίας. Θα επιμείνω στη λέξη επιλογή, επειδή αυτή είναι ο γνώμονας κάθε καλλιτεχνικής δουλειάς, όπως άλλωστε και ο στόχος κάθε πνευματικής διαδικασίας. Η καλλιέργεια, δηλαδή, κριτηρίων ώστε μέσω αυτών να οδηγούμαστε σε πιο ακριβείς επιλογές. Έτσι διαμορφώνεται μια προσωπικότητα και έτσι συντίθεται μια καλλιτεχνική πρόταση. Η δυνατότητα (αλλά και ταυτόχρονα και η υποχρέωση και η ελευθερία) των πολλαπλών επιλογών είναι αυτή που τρόμαξε τους φωτογράφους, όταν η τεχνολογία τους επέτρεψε να βλέπουν αυτό που κάνουν μέσα από διαφορετικές εκδοχές. Όταν όμως αυξάνει το εύρος των επιλογών, τότε αυξάνει και ο βαθμός της ευθύνης του φωτογράφου απέναντι στο έργο του και μέσω αυτής διαμορφώνεται με πιο πρωτότυπο τρόπο η προσωπική του καλλιτεχνική σφραγίδα».