Φτερνίσματα και «γείτσες» μέσα στην τάξη; Μείωση βαθμών για τους δράστες!
Ο καθηγητής δικαιολόγησε την απόφασή του μιλώντας στα κανάλια.
Γράφει ο ΘΑΝΑΣΣΗΣ ΓΕΝΤΙΜΗΣ Δημοσίευση 23/10/2011 | 00:00
Ήταν μια μέρα σαν όλες τις άλλες σε μια τάξη λυκείου των ΗΠΑ, όταν ένας μαθητής φτερνίστηκε και τότε κάποιος συμμαθητής του έσπευσε να του πει «γείτσες». Η τιμωρία από τον καθηγητή έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία… μείωση βαθμού. Όχι όμως για τον μαθητή που φτερνίστηκε, αλλά για τον μαθητή που μίλησε!
Η έκφραση «God bless you» (δηλαδή «Γείτσες») χρησιμοποιείται ευρέως εδώ και αιώνες, όμως ο καθηγητής Steve Cuckovich, ο οποίος διδάσκει το μάθημα της υγείας στο λύκειο William C. Wood στο Vacaville της Καλιφόρνια, πιστεύει ότι αυτή η πρακτική είναι «ασεβής» και δημιουργεί άσκοπη αναστάτωση στην τάξη. Έτσι αποφάσισε να κόψει 25 μόρια από το βαθμό του μαθητή.
Μιλώντας σε τηλεοπτικό σταθμό ο καθηγητής διατύπωσε την άποψη ότι αυτή η «ευχή» δεν έχει πια λόγο ύπαρξης. Το «God bless you» το χρησιμοποιούσαν στο παρελθόν για να ξορκίσουν τα κακά πνεύματα που πίστευαν ότι έβγαιναν από το σώμα με το φτέρνισμα. Όμως, όπως συμπλήρωσε, «σήμερα, είπα ότι αυτό που κάνουμε δεν έχει νόημα άλλο πια».
Η πράξη του Cuckovich προκάλεσε αντιδράσεις σε μερίδα των γονέων, που συσχέτισαν την αντίδρασή του με το θρησκευτικό αίσθημα (λόγω και της φύσης της φράσης). Όμως εκείνος συζήτησε μαζί τους και τόνισε ότι δεν τίθεται θέμα θρησκείας και δεσμεύτηκε να βρει κάποια άλλη μορφή τιμωρίας για τους μαθητές που θα διακόπτουν το μάθημα με αυτή την φράση.
Με τη σειρά του ο διευθυντής του σχολείου κ. Cliff DeGraw δήλωσε ότι «καταλαβαίνει πως υπάρχουν καλύτεροι τρόποι τιμωρίας […] αυτού του είδους οι τιμωρίες δεν είναι αποδεκτές». Προς υπεράσπιση του καθηγητή μίλησε ο διαχειριστής του λυκείου κ. John Niederkorn, ο οποίος ανέφερε ότι ο κ. Cuckovich πίστεψε ότι οι μαθητές φτερνίζονταν έντονα και αντάλλασαν «γείτσες» επίτηδες με σκοπό να διαταράξουν το μάθημα.
Ο κ. Niederkorn (ο οποίος θα λάβει και την τελική απόφαση για το χειρισμό του ζητήματος) ανέφερε χαρακτηριστικά ότι το περιστατικό εξετάζεται για να διαπιστωθεί εάν πρόκειται για ζήτημα που αφορά την ελευθερία της έκφρασης των μαθητών ή για ζήτημα που αφορά την παρενόχληση του μαθήματος από τους συμμετέχοντες.