E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

«Προβληματικά» 1 στα 2 ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα

Προσοχή απαιτείται σε όλες τις ηλεκτρονικές μας συναλλαγές

Γράφει ο ΘΑΝΑΣΣΗΣ ΓΕΝΤΙΜΗΣ Δημοσίευση 27/10/2011 | 00:00

«Προβληματικά» 1 στα 2 ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα

«Προβληματικά» 1 στα 2 Ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα

Αποκαλυπτικά είναι τα αποτελέσματα έρευνας του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Όπως προκύπτει, πάνω από το 50% των ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι «επικίνδυνα» για online συναλλαγές. Οι λόγοι είναι αρκετοί. Κάποια δεν προσφέρουν στους πελάτες τους τη δυνατότητα ακύρωσης της παραγγελίας ή αντικατάστασης των προϊόντων, ενώ άλλα καταστήματα δεν παρέχουν στοιχεία επικοινωνίας σε περίπτωση διαφωνίας…

Στην ετήσια έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου αναφέρεται επίσης ότι οι συνολικές αγορές των Ελλήνων online καταναλωτών θα κυμανθούν υπό προϋποθέσεις το 2011 στα 1,5 δισ. Ευρώ, σημειώνοντας αύξηση περίπου 80% σε σύγκριση με το 2009.  Όμως την ίδια στιγμή το καταναλωτικό κοινό συνεχίζει να είναι σχετικά διστακτικό απέναντι στις ηλεκτρονικές αγορές και μόνο το 1/3 των Ελλήνων χρηστών Ιnternet δηλώνουν ότι έχουν ψωνίσει έστω και μια φορά online (όταν το αντίστοιχο ποσοστό στη Δ. Ευρώπη ξεπερνάει τα 2/3).

Παρότι δεν υπάρχει κάποιο σχετικό μητρώο ή κατάλογος ηλεκτρονικών καταστημάτων, ο αριθμός τους έχει τουλάχιστον τριπλασιαστεί κατά τα τελευταία δύο έτη και υπολογίζεται ότι πλέον 1.500 περίπου Ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα πωλούν προϊόντα ή υπηρεσίες. 900 από αυτά μπήκαν κάτω από το μικροσκόπιο και τα συμπεράσματα ήταν μάλλον απογοητευτικά. Συγκεκριμένα σχεδόν το 55% εξ αυτών των καταστημάτων έχει βασικές παραλήψεις όσον αφορά την εξυπηρέτηση των πελατών και την πιστοποίηση της ασφάλειάς τους από ανεξάρτητο οργανισμό.

Μόνο 1 στα 4 ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα αξιοποιούν καλές πρακτικές από τη διεθνή εμπειρία, όπως για παράδειγμα ξεκάθαρες πρακτικές προστασίας και εξυπηρέτησης πελατών και υψηλή ασφάλεια των συναλλαγών. Επίσης λίγα καταστήματα προσφέρουν χρήσιμες υπηρεσίες όπως η εξυπηρέτηση μετά την πώληση (after sales service) και η συνεχής ενημέρωση για την εξέλιξη της παραγγελίας.

Καταλήγοντας η έρευνα προτείνει θεσμικές παρεμβάσεις από τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου στο πλαίσιο της στρατηγικής για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση με κύριους άξονες την καταγραφή όλων των ηλεκτρονικών καταστημάτων σε επίσημο μητρώο, τη δημιουργία οδηγού βέλτιστων πρακτικών για τις ηλεκτρονικές επιχειρήσεις και συναλλαγές και την συνεχή αξιολόγηση-πιστοποίηση τους από ανεξάρτητο οργανισμό.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η πρώτη φωτογραφία που «ανέβηκε» στο διαδίκτυο

Stories 25.11.2024
Τι επίπτωση είχε στη ζωή του «δράστη»

Γιατί η Αμερική ξεμένει από... αυγά;

Stories 25.11.2024
Οι επιπτώσεις στην αγορά και τις τιμές

Πότε μπήκε το πρώτο φανάρι στους ελληνικούς δρόμους;

Stories 25.11.2024
Το χάος που επικρατούσε πριν την τοποθέτηση του φωτεινού σηματοδότη

Γιατί στο Μεσαίωνα οι καλλιτέχνες ζωγράφιζαν... κουνέλια δολοφόνους

Stories Χτες
Τα δολοφονικά κουνελάκια που υπάρχουν σε έργα του Μεσαίωνα και κανείς δεν τα προσέχει

Tι ήταν οι Δρόμοι των Νεκρών στην Ιρλανδία

Stories Χτες
Πού πάνε τα πνεύματα στη μετά θάνατον ζωή; Oι Ιρλανδοί ξέρουν

Γιατί οι Ιάπωνες θα έχουν το ίδιο επώνυμο το 2531

Stories Χτες
Τι προέβλεψε μελέτη για το 2531.

Όταν η Agatha Christe χάθηκε από προσώπου γης και μετά δε θυμόταν τίποτα

Πρόσωπα Χτες
Το καλύτερο βιβλίο της το έγραψε η ίδια η ζωή