E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Εικονοκλαστικές Ασκήσεις: ατομική έκθεση του Γιώργου Κυπρή

Δημοσίευση 22/1/2016 | 00:23

Εικονοκλαστικές Ασκήσεις: ατομική έκθεση του Γιώργου Κυπρή
ΑΘΗΝΑ - Σπίτι της Κύπρου
Ξενοφώντος 2Α, 10557 Αθήνα, Tηλέφωνο: 210 3734934 , Fax 210 3734904
Ημερομηνίες: από 28/1/2016 έως 4/3/2016
ΙΑΝ 2016
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
ΦΕΒ 2016
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29
ΜΑΡ 2016
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031


Ώρες λειτουργίας:
Δευτέρα & Τετάρτη 10:00-18:00
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 10:00-15:30

«Όταν η θρησκεία είναι νεκρή,

μένει πίσω μόνο το περίβλημά της»

(Mika Valtari, Johannes Angelos)

 

Το Σπίτι της Κύπρου, στο πλαίσιο του εικαστικού του προγράμματος, παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Γιώργου Κυπρή, με τίτλο Εικονοκλαστικές Ασκήσεις, σε επιμέλεια της κριτικού τέχνης Μαρίας Μαραγκού.

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2016 στις 20:00 και θα παραμείνει ανοικτή για το κοινό έως τις 4 Μαρτίου 2016.

Ο καλλιτέχνης στη νέα σειρά δουλειάς επιχειρεί να σχολιάσει με έντονα καυστικό τρόπο όποια μορφή εξουσίας έχει συντελέσει διαχρονικά στην εξέλιξη της κοινωνίας. Συσχετίζοντας την θρησκεία με την  πολιτική, δημιουργεί έργα τα οποία οικοδομούν καταιγιστικά και επίκαιρα ερωτήματα για την επιρροή που ασκεί αυτή η σχέση στα πλήθη.

Ο φόβος, η χειραγώγηση, η μαζική καλλιέργεια ιδεοληψιών και στερεοτύπων, ο φανατισμός, ο ρατσισμός και η ενοχή της απόλαυσης αποτελούν τα μέσα επιβολής τρόπου ζωής τα οποία ο Γιώργος Κυπρής επιχειρεί να αποκαθηλώσει.

Γράφει στο κείμενό της η Μαρία Μαραγκού"….Ο καλλιτέχνης και οι ασκήσεις του, παραπέμπουν σε ένα ρηξικέλευθο  εικονολάτρη που δημιουργεί νέους χώρους, καταργεί και επαναφέρει τον διάλογο της τέρψης και της πικρίας, με μια μεγάλη σειρά ετερόχρονων, ασύγχρονων αφηγήσεων…." 

Στον δίγλωσσο κατάλογο (ελληνικά-αγγλικά) που θα  συνοδεύει την έκθεση, εκτός από το κείμενο της επιμελήτριας, γράφουν ο ιστορικός τέχνης – επιμελητής Σταύρος Καβαλάρης και ο φιλόσοφος Διονύσης Τζαρέλλας, ενώ θα υπάρχει και σημείωμα του καλλιτέχνη.

Γράφει ο Σταύρος Καβαλλάρης: "Το περίπλοκο, εικονογραφικό σενάριο μίας αρχικής εξιστόρησης του Κυπρή, υποσκελίζεται στο όνομα μίας εμβληματικής και έντονα καυστικής εικονογράφησης. Το πλούσιο λεξιλόγιο του (λόγος) και οι (προ)υπάρχουσες «τυποποιήσεις» επανα-ανακαλύπτουν μία νέα σειρά παραστατικών αφηγήσεων (ακόμα και αυτές των clichés, Barbie) και σχημάτων, όντας έτι ευεπίφορος στο να τα αναγνωρίσει ως τέχνη και να τα μετουσιώσει σε απεικονίσεις της μετα-Pop…."

Ο Διονύσης Τζαρέλλας αναφέρει στο δικό του κείμενο: “…..Ταράσσοντας τον αυτοαναφορικό ύπνο της θεαματικής αναπαράστασης αυτού του κόσμου, ο Κυπρής μορφοποιεί τις κοιμώμενες αντιθέσεις της αστικής κοινωνίας, την οδύνη και το αίμα του υπάρχοντος που δεν είναι εικόνα στις ειδήσεις, αλλά η μόνη του αλήθεια, η φριχτή πραγματικότητα της ταξικής διαίρεσης….”

 

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΥΠΡΗ

«Παρατηρώντας για χρόνια τα τραγικά, διάσπαρτα στους δρόμους, εικονοστάσια, μου δόθηκε η αφορμή να κατανοήσω και να εικονοποιήσω το απόφθεγμα του Mika Valtari «Όταν η θρησκεία είναι νεκρή, μένει πίσω μόνο το περίβλημά της». Συγκεράζοντας τις παρατηρήσεις μου με τις ρήσεις του Valtari, συσχέτισα την έκδηλη φθορά των σκουριασμένων και εγκαταλελειμμένων μικρών εκκλησιών των δρόμων με την παρακμή διαχρονικών, παγκόσμιων ιδεών που συν τω χρόνω –αδειασμένες πια από το πραγματικό τους περιεχόμενο- μεταβλήθηκαν σε στείρα και αυταρχικά δόγματα, τα οποία διατηρούν μόνο τα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά και κυρίως τα επιβλητικά τους σύμβολα. Επιχειρώντας την αποδόμησή τους, δημιούργησα πολύχρωμες και πολυποίκιλες κατασκευές που προτίθενται να διακωμωδήσουν την τυπολαγνεία και την υποκρισία των δογμάτων, όπως και τη λατρεία τους στον εντυπωσιασμό και τη χλιδή, εργαλεία αφΆ υψηλού προπαγάνδας και υποβολής αξιώσεων. Μέσω των οξειδωμένων εικονοστασίων, προβάλλω προσωπικές και συλλογικές ενοχές για την εγκατάλειψη των παγκόσμιων παραγκουπόλεων που μέσα τους οι άνθρωποι στροβιλίζονται σε ένα ανέλπιδο αμάλγαμα στέρησης, αναλφαβητισμού, δεισιδαιμονίας και θεολογικής αοριστολογίας».

 

Βιογραφικό Σημείωμα:

Ο Γιώργος Κυπρής γεννήθηκε στη Λευκωσία το 1954. Σπούδασε ζωγραφική στη Σχολή  Σαραφιανού στην Αθήνα (1973-1975). Αποφοίτησε από το Istituto Statale DΆ Arte  Per la Ceramica, στην Faenza της Ιταλίας (1975-1978). Έχει στο ενεργητικό του πολλές ατομικές εκθέσεις και συμμετοχές σε ομαδικές εκθέσεις σε Μουσεία και Ιδρύματα στην Ελλάδα, Κύπρο, ΗΠΑ, Γαλλία, Ιταλία, Ελβετία, Σουηδία, Λουξεμβούργο, Ουγγαρία, Τουρκία, Δανία, Μ. Βρετανία.

Έργα και περιβάλλοντα του Κυπρή αποτελούν μέρος δημόσιων και ιδιωτικών συλλογών σε Ευρώπη, Βόρεια-Νότια Αμερική και Ασία.

Φωτογραφία: Think Tank, Γιώργος Κυπρής, 2015

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Gameathlon «Black Friday» edition

Φεστιβάλ 17.11.2024
ΚΛΕΙΣΤΟ ΦΑΛΗΡΟΥ - ΓΗΠΕΔΟ TAE KWON DOαπό 22/11 έως 24/116,99

Battle of the best 2024

Θέατρο+Χορός 15.11.2024
ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΛΕΤΩΝ Α.Π.Θ.15/12

AthensCon 2024

Φεστιβάλ 15.11.2024
ΚΛΕΙΣΤΟ ΦΑΛΗΡΟΥ - ΓΗΠΕΔΟ TAE KWON DOαπό 06/12 έως 08/123

D3lta live στο Rover Bar στη Θεσσαλονίκη

Μουσική 12.11.2024
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ04/126

JobFestival 2024 ταυτόχρονα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Cityλάιφ 12.11.2024
ΑΘΗΝΑαπό 15/11 έως 16/11

Το ξωτικό και το μυστήριο των Χριστουγέννων

Παιδικά 09.11.2024
ΦΑΡΓΚΑΝΗ ARTαπό 01/12 έως 22/1210

Οι Darkside στο Principal στη Θεσσαλονίκη

Μουσική 30.10.2024
PRINCIPAL CLUB THEATER30/1020

8η Γιορτή Μελιού στο Ζάππειο

Cityλάιφ 29.10.2024
ΖΑΠΠΕΙΟ ΜΕΓΑΡΟαπό 30/10 έως 03/11