Agusta Bell 212: Ο μοιραίος τύπος που κατέπεσε και στα Ίμια
Το 1979 έγινε η παραλαβή τους στην Ελλάδα
Δημοσίευση 11/2/2016 | 12:52
Μνήμες από τις ημέρες της κρίσης των Ιμίων ξύπνησε η πτώση του ελικοπτέρου Agusta Bell 212. Στις 31 Ιανουαρίου 1996, 20 χρόνια πριν, ένα παρόμοιο ελικόπτερο χάθηκε στα νερά του Αιγαίου και παρέσυρε στον θάνατο τρεις αξιωματικούς.
Τα χαρακτηριστικά του
To Agusta Bell 212 είναι τύπος ελικοπτέρου το οποίο στο Πολεμικό Ναυτικό χρησιμοποιείται σε επιχειρήσεις ανθυποβρυχιακού πολέμου,στον οποίο χρησιμοποιούνται πολεμικά πλοία επιφανείας, αεροσκάφη, ελικόπτερα ή άλλα υποβρύχια, για την έρευνα, τον εντοπισμό, την παρακολούθηση, παρεμπόδιση ή καταστροφή των υποβρυχίων του αντιπάλου. Γενικά, έχει σκοπό την αποστέρηση στον αντίπαλο της ικανότητας να χρησιμοποιήσει αποτελεσματικά το υποβρυχιακό δυναμικό του.
Έχει πλήρωμα 2+1 άτομα και μπορεί να μεταφέρει συνολικά 14 άτομα. Έχει μήκος 12,92 μ. και πλάτος 2,65 μ. Μπορεί να φθάσει σε ταχύτητα τα 240 χλμ./ώρα. Στην Ελλάδα η παραλαβή του έγινε το 1979 και χρησιμοποιείται αρκετά συχνά σε συνδυαστικές ασκήσεις με φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού, με βασική αποστολή την εξουδετέρωση του συστήματος sonar των υποβρυχίων του εχθρού.
Ο συγκεκριμένος τύπος πέταξε για πρώτη φορά το 1968, σχεδιασμένος για τις καναδικές ένοπλες δυνάμεις. Από το 1971, το 212 αναπτύχθηκε για μία πλειάδα εμπορικών εφαρμογών. Μία από τις πρώτες χρήσεις του ελικοπτέρου ήταν η υποστήριξη εξέδρων άντλησης πετρελάιου. Σήμερα το 212 χρησιμοποιείται για δασικές επιχειρήσεις, θαλάσσια έρευνα και διάσωση καθώς και εφοδιασμός αποστολών στον Αρκτικό Κύκλο.
Το κύριο στροφείο του 212 κινείται από δύο κινητήρες Pratt & Whitney Canada PT6T-3, με απόδοση 1,800 ίππους έκαστος. Σε περίπτωση αστοχίας του ενός κινητήρα, ο άλλος έχει την δυνατότητα να κρατήσει το ελικόπτερο στον αέρα, διατηρόντας ταχύτητα πλεύσης με μέγιστο βάρος.
Το 1979 το 212 έγινε το πρώτο Αμερικανικό ελικόπτερο που πουλήθηκε στην Κίνα, κατόπιν παραγγελίας από την Κινεζική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Ο κωδικός του ελικοπτέρου, όπως χρησιμοποιείται από τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας (International Civil Aviation Organization - ICAO) στα σχέδια πτήσης, είναι B212.
Στην Πολεμική Αεροπορία
Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία χρησιμοποιεί τέσσερα Bell 212 σε ρόλους μεταφοράς υψηλών προσώπων (VIP). Τα ελικόπτερα επιχειρούν από την 112 Πτέρυγα Μάχης στην Ελευσίνα διατίθενται επιχειρησιακά στην 358 Μοίρα «Φαέθων» ενώ συντηρούνται και υποστηρίζονται από τη Μοίρα Συντήρησης Ελικοπτέρων (ΜΣΕ/Π)