Ο μεγάλος αντίπαλος για το iTunes είναι γεγονός! Και το όνομα αυτού: Google Music
Όλες οι λεπτομέρειες για τη νέα μουσική υπηρεσία της Google
Γράφει ο ΘΑΝΑΣΣΗΣ ΓΕΝΤΙΜΗΣ Δημοσίευση 27/11/2011 | 00:00
Μετά από μερικούς μήνες δοκιμών ως private beta, το Google Music είναι πλέον ανοικτό (αρχικά μόνο για το κοινό των ΗΠΑ). Πρακτικά ο γίγαντας του διαδικτύου επιχειρεί να μπει δυναμικά στα χωράφια της Apple και του iTunes, καθώς το Google Music δίνει τη δυνατότητα για πρόσβαση σε μουσική μέσω streaming ή κάνοντας download. Ας δούμε όμως τι θα προσφέρει η νέα υπηρεσία…
Η Google έχει συνάψει συμφωνίες με τις 3 μεγαλύτερες δισκογραφικές εταιρείες (EMI, Sony και Universal) καθώς και με αρκετές μικρότερες, φτάνοντας πλέον στους 1.000 συνεργάτες στο σύνολο. Βέβαια οι καλλιτέχνες που ανήκουν στην Warner Music Group θα συμπεριλαμβάνονται προς το παρόν μόνο στη βιβλιοθήκη της Apple.
Παράλληλα όμως θα δώσει προσοχή και στην ανεξάρτητη μουσική σκηνή (παίρνοντας ιδέες από τη λειτουργία του MySpace). Οι μεμονωμένοι καλλιτέχνες θα μπορούν να διαθέτουν τα τραγούδια τους, μέσω του λεγόμενου ArtistΆs Hub. Σε αυτό θα ακολουθηθεί η πολιτική του 70/30 όσον αφορά τα κέρδη από τις πωλήσεις, με τους καλλιτέχνες να απολαμβάνουν φυσικά το μεγαλύτερο ποσοστό. Όπως αναφέρθηκε και στην παρουσίαση που έγινε, η Google θέλει να καταφέρει όταν κάποιος ψάχνει ένα τραγούδι να αρκεί μια επίσκεψη στο online κατάστημά της γα να το βρει.
Οι χρήστες της μουσικής υπηρεσίας θα έχουν πρόσβαση σε 13 εκ. κομμάτια, με τα 8 εκ. να είναι ήδη διαθέσιμα! Όσο για τις τιμές αυτές είναι ίδιες με το iTunes (0,99 δολάρια ανά κομμάτι)… Όταν κάποιος χρήστης αγοράζει ένα κομμάτι, αυτό θα τοποθετείται αυτόματα στη βιβλιοθήκη του στο Cloud, ενώ θα το μοιράζεται με έναν ακόμα φίλο του δωρεάν, ενισχύοντας έτσι τις δυνατότητες κοινωνικής δικτύωσης. ¶λλωστε τo Google Music Store θα προσφέρει και δυνατότητες άμεσης συνεργασίας με το Google+.
Τα κομμάτια θα είναι υψηλής ποιότητας (320kbps), ενώ οι χρήστες θα μπορούν να ακούσουν ένα preview 90 δευτερολέπτων πριν προχωρήσουν στην αγορά τους. Για να προωθήσει την υπηρεσία, η Google θα φιλοξενήσει αποκλειστικές συναυλίες των Rolling Stones, ένα live EP από τους Coldplay και θα είναι το πρώτο κατάστημα από όπου θα διατεθεί το τελευταίο album του Busta Rhymes.
Σε σύγκριση με το iTunes, η Google επιτρέπει να αποθηκεύσουμε χωρίς κάποιο κόστος 20.000 κομμάτια στο Cloud, ενώ η Apple χρεώνει την αποθήκευση 25.000 κομματιών με 25 δολάρια. Μια ακόμα διαφορά έχει να κάνει με τη διαθεσιμότητα της υπηρεσίας. Όσοι έχουν Android συσκευή δεν μπορούν να ακούσουν τη μουσική που έχουν ανεβάσει στο iTunes. Αντιθέτως, όσοι έχουν συσκευή που τρέχει iOS θα μπορούν να ακούνε μουσική και από τις δύο υπηρεσίες (Google Music και iTunes).
Ειδικοί της αγοράς θεωρούν πως η συγκεκριμένη κίνηση της Google γίνεται με καθυστέρηση, όμως ταυτόχρονα είναι δεδομένο ότι η εταιρεία έχει το μέγεθος και τη δυναμική να «χτυπήσει» το iTunes, καθώς ήδη η Google βρίσκεται με τον έναν ή τον άλλο τρόπο στα σπίτια ολόκληρου του πλανήτη.