Reflections on Human: Έκθεση της Λαμπρινής Μποβιάτσου
Δημοσίευση 2/3/2016 | 00:30
ARTFORUM Gallery, Τσιμισκή 113, Θεσσαλονίκη
Εγκαίνια: Τρίτη 1 Μαρτίου 2016, στις 20.00
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα -Παρασκευή 11.00 -15.00 & 18.00 -20.30, Σάββατο 11.00-15.00
Η ARTFORUM Gallery εγκαινιάζει την Τρίτη 1 Μαρτίου 2016 και ώρα 20.00 την ατομική έκθεση της Λαμπρινής Μποβιάτσου με τίτλο "Reflections on Human".
Τα νέα έργα της Λαμπρινής Μποβιάτσου αποτελούν ένα αφιέρωμα στον σύγχρονο άνθρωπο, ο οποίος, απογυμνωμένος από τις ουτοπίες και τις ιδεολογίες του παρελθόντος, στέκει τώρα απορημένος, μέσα σε έναν άχρονο-χρόνο και σε έναν άτοπο-τόπο, παρατηρώντας, όντας παρατηρούμενος, τον εαυτό του. Μας μεταφέρουν μίαν ανήσυχη, αλλόκοτη αίσθηση ενός κόσμου παράλογου, αινιγματικού, γοητευτικά αγωνιώδη, ξένου . Του δικού μας.
Η ζωγράφος χρησιμοποιεί, για ακόμα μια φορά, ως βασικό υλικό το μολύβι, το οποίο μοιάζει, στα χέρια της, με ένα ίχνος ανθρώπινης ενέργειας. To αποτέλεσμα μοιάζει να μετουσιώνεται σε μία άϋλη, πνευματική κατάσταση.
Το ανθρώπινο σώμα εκτίθεται απογυμνωμένο απέναντι από το βλέμμα του θεατή, άλλες φορές υπαινίσσοντας και άλλες φορές αποκαλύπτοντας μας αρχέγονες επιθυμίες, αγωνίες, ερωτήματα. Καλεί το θεατή παγιδεύοντάς τον σε ένα σαγηνευτικό παιχνίδι οικειότητας, αρχικά με τον αισθησιασμό του και στη συνέχεια εμπλέκοντάς τον σε μία αμφίδρομη σχέση. Αυτή η διάδραση εντείνεται με την προσθήκη μεταλλικών αντικειμένων που αντανακλούν άλλοτε το πρόσωπο του θεατή, άλλοτε το πρόσωπο της καλλιτέχνιδας, άλλοτε του γύρω χώρου, αλλά και μέρους του ίδιου του έργου.
Τα μεταλλικά αυτά στοιχεία, όπως βιομηχανικά εξαρτήματα, χρηστικά αντικείμενα, εργαλεία, βρίσκονται κρεμασμένα, καρφωμένα επάνω στην κατά τα άλλα απαλή και λεπτομερειακά δουλεμένη ζωγραφική επιφάνεια, αντικαθιστώντας μέλη του ανθρώπινου σώματος, προσδίδοντας ένα στοιχείο ανησυχίας και έντασης, εγείροντας ερωτήματα γύρω από το ανθρώπινο είδος και την εξέλιξή του. Μοιάζουν με χαμένα εξαρτήματα μίας αινιγματικής μηχανής με άγνωστη χρηστικότητα.
Η ανθρώπινη φιγούρα που αποτυπώνεται πάνω σε αυτά, μέσω της ζωγραφισμένης αντανάκλασης, παραμορφωμένη, συστρέφεται παγιδευμένη μέσα στον μικρό, περίκλειστο χώρο του αντικειμένου, μεταφέροντας την αγωνία αλλά και το ξάφνιασμα, την αναμονή, τον παγωμένο χρόνο.