E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Άτιτλο, έκθεση της Ηλιοδώρας Μαργέλλου

Δημοσίευση 8/3/2016 | 00:25

Άτιτλο, έκθεση της Ηλιοδώρας Μαργέλλου
ΑΘΗΝΑ - a.antonopoulou.art
Αριστοφάνους 20, Tηλέφωνο: 210 3214994, Fax 210 3214263
http://www.aaart.gr
Ημερομηνίες: από 9/3/2016 έως 16/4/2016
ΜΑΡ 2016
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
ΑΠΡ 2016
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930


Εγκαίνια: Τετάρτη 9 Μαρτίου, 19:30 - 22:00?
Ώρες λειτουργίας: Τετ-Παρ 2-8 και Σαβ. 12-4

Η νέα έκθεση της Ηλιοδώρας Μαργέλλου, Άτιτλο, εγκαινιάζεται την Τετάρτη 9 Μαρτίου στην a.antonopoulou.art.

Ο Πάολο Κολόμπο γράφει:

Τα έργα της Ηλιοδώρας Μαργέλλου αποτελούνται από έναν ορατό σκελετό και μια πλεκτή επιφάνεια. Είναι τρισδιάστατα, παρουσιάζουν μια αρνητική και μια θετική όψη και είναι ιδιαζόντως ζωηρόχρωμα.

Από μορφικής άποψης, αυτά τα έργα σηματοδοτούν ένα δαιδαλώδες και οργανικό μονοπάτι εσωτερικής περιπλάνησης μια πολύχρωμη έκρηξη νημάτων και καλωδίων.

Είναι φιλοτεχνημένα από ετερόκλιτα υλικά, που συμπαραδηλώνουν τον οικιακό χώρο και τις ανάγκες του νοικοκυριού, όπως η κλωστή, το κορδόνι παπουτσιών, το ύφασμα, το σύρμα. Εκφράζουν ένταση, τάνυσμα και, με τις στοιχειακές τους ιδιότητες, μια θαυμαστή μορφική συνοχή.

Είναι επιπλέον έργα που ωθούν σε διαφορετικές, σύνθετες και συγκροτημένες ερμηνείες, συνυφασμένες με τη λογοτεχνία και την ιστορία της τέχνης.

Δύο πρόχειρες αναφορές:

Στην Οδύσσεια , η υφαντική αποτελεί λειτουργικό στοιχείο της αφήγησης: περιγράφει τη γυναικεία επικράτεια· τις οικοκυρικές δραστηριότητες· τις δυνατότητες χειραγώγησης που παρέχει το έργο τέχνης, δηλαδή την οικοδόμηση διαστρωματώσεων νοήματος μέσω της καλλιτεχνικής δημιουργίας.

Η σημασία της καλλιτεχνικής αξίας της υφαντικής τέχνης συμβολίζεται επίσης από τον μύθο της Αράχνης, ο πατέρας της οποίας ήταν, σημειωτέον, βαφέας – εξ ου και ο δικός μου ακαριαίος συσχετισμός με τα ζωηρά χρώματα των γλυπτών της Η.Μ.

Τα υφασμένα έργα της Η.Μ. μπορούν ακόμη να συνδεθούν με τη μετα-εννοιολογική τέχνη, η οποία πειραματίστηκε με τα όργανα του ανθρώπινου σώματος, δημοφιλή στην εικονοποιία δημιουργών του ύστερου εικοστού αιώνα, αλλά, και με την επανεγκαθίδρυση των διακοσμητικών τεχνών ως δημοφιλούς καλλιτεχνικού είδους, απευθυνόμενου σ’ ένα ευρύ και ανώνυμο κοινό.

Μέσω των γλυπτών της, η Η.Μ. επιστρέφει, με κάποια ειρωνεία ίσως, σε μινιμαλιστικές καλλιτεχνικές πρακτικές, επιστρατεύοντας τεχνικές που αποδίδονται παραδοσιακά στη γυναικεία σφαίρα. Με αυτό τον τρόπο, η δουλειά της ανατρέχει στη θεματική ενός καθιερωμένου κειμένου φεμινιστικής κριτικής: το «Ο μινιμαλισμός και η ρητορική της εξουσίας» της Anna Chave.

Αλλά, πάνω απ’ όλα, τα έργα της Η.Μ. αφηγούνται την ιστορία ενός ατόμου. Μιλούν για μια στενή σχέση με την τέχνη, για μια προσωπική επίμονη ενασχόληση με τον μετασχηματισμό των διαφόρων υλικών.

Για μένα, η πρακτική της αντλεί από μια πλούσια εσωτερική ζωή. Υπάρχει μια διαδραστική ποιότητα στη δουλειά της, που κάνει τον θεατή να αισθάνεται την παρουσία της καλλιτέχνιδας σε κάθε βήμα της δημιουργίας της, σε κάθε νήμα που επιλέγει – κάποιος θα έλεγε «σε κάθε κόκκο άμμου».

Η εστίαση της Η.Μ. μοιάζει μια εμπειριακή και έσω-έξω απεικόνιση του σώματος. Μια πιο προσεκτική ματιά κομίζει την εντύπωση ότι η δουλειά της είναι κάτι σαν  το μεταφορικό σχήμα μιας πολυεπίπεδης ψυχολογίας: ένας τρόπος να  σκιαγραφηθεί μια συγκινησιακή διεργασία, καθώς και η εσώτερη δόνηση του ανθρώπινου πνεύματος.

Κοιτάζοντας αυτά τα έργα, αναγνωρίζω το άτομο που τα συνέθεσε: τον άνθρωπο που υπάρχει ως όλον, με τις βεβαιότητες, τις αντιφάσεις και τις συγκινησιακές αποσκευές που διαμορφώνουν ένα άτομο. Είναι, με λίγα λόγια, τα ίχνη μιας ψυχής.

Τα γλυπτά της  Η.Μ. αντηχούσαν τη στιγμή που τα κοίταξα. Απαντούσαν σε μια σειρά πλήρη και εύγλωττα αισθητικά κριτήρια: εκφραστική  σιγουριά, πολυπλοκότητα και δυναμική επιστράτευση τολμηρών μορφών.

Διαθέτουν επιπλέον μια οπτική κατηγορηματικότητα και μια ικανότητα να αποδίδουν τις πολλαπλότητες και τις διαστρωματώσεις της ανθρώπινης εμπειρίας.



Η Ηλιοδώρα Μαργέλλου γεννήθηκε στη Μιννεάπολη, ΗΠΑ το 1985. Αποφοίτησε από το Yale University το 2006 με BA in Art και εν συνεχεία σπούδασε φωτογραφία και χαρακτική στο Columbia University School of the Arts της Νέας Υόρκης, ενώ ταυτόχρονα εργαζόταν στο στούντιο του Peter Halley στο Chelsea της Νέας Υόρκης έως το 2007. Θέλοντας να διευρύνει τη πολυμέρεια της δουλειάς της, συνέχισε σπουδές σχεδίου στο Salzburg Academy of Fine Arts. Η δουλειά της Ηλιοδώρας Μαργέλλου περιλαμβάνει ποικίλα μέσα έκφρασης, όπως κατασκευές με αντικείμενα καθημερινότητας, σχέδιο, ζωγραφική, γλυπτικές και site-specific εγκαταστάσεις, καθώς και performance. Η πρώτη της ατομική έκθεση με τίτλο Fovea έγινε στην a.antonopoulou.art, το 2013 ενώ έχει συμμετάσχει και σε πολλές ομαδικές εκθέσεις.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Gameathlon «Black Friday» edition

Φεστιβάλ 17.11.2024
ΚΛΕΙΣΤΟ ΦΑΛΗΡΟΥ - ΓΗΠΕΔΟ TAE KWON DOαπό 22/11 έως 24/116,99

Battle of the best 2024

Θέατρο+Χορός 15.11.2024
ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΛΕΤΩΝ Α.Π.Θ.15/12

AthensCon 2024

Φεστιβάλ 15.11.2024
ΚΛΕΙΣΤΟ ΦΑΛΗΡΟΥ - ΓΗΠΕΔΟ TAE KWON DOαπό 06/12 έως 08/123

D3lta live στο Rover Bar στη Θεσσαλονίκη

Μουσική 12.11.2024
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ04/126

JobFestival 2024 ταυτόχρονα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Cityλάιφ 12.11.2024
ΑΘΗΝΑαπό 15/11 έως 16/11

Το ξωτικό και το μυστήριο των Χριστουγέννων

Παιδικά 09.11.2024
ΦΑΡΓΚΑΝΗ ARTαπό 01/12 έως 22/1210

Οι Darkside στο Principal στη Θεσσαλονίκη

Μουσική 30.10.2024
PRINCIPAL CLUB THEATER30/1020

8η Γιορτή Μελιού στο Ζάππειο

Cityλάιφ 29.10.2024
ΖΑΠΠΕΙΟ ΜΕΓΑΡΟαπό 30/10 έως 03/11