Great minds eat alike: έκθεση της Σοφίας Γκααφάρ στο Μουσείο Ελληνικής Γαστρονομίας
Δημοσίευση 28/4/2016 | 00:54
www.gastronomymuseum.gr
Είσοδος ελεύθερη
Ωράριο λειτουργίας: Τρίτη – Κυριακή 12:00 – 20:00
Το Μουσείο Ελληνικής Γαστρονομίας μας προσκαλεί στην έκθεση φωτογραφίας της Σοφίας Γκααφάρ με τίτλο Great minds eat alike.
Το φαγητό είναι ένας παγκόσμιος κώδικας επικοινωνίας, ένα τελετουργικό. Μια διαδικασία που προκαλεί όλες τις αισθήσεις μας.
Τι γίνεται όταν το φαγητό εισβάλλει τόσο έντονα στη ζωή και στο μυαλό μας; Και πώς συνδέεται αυτό που βλέπουμε με αυτό που είναι? Πώς παίζουν η συνήθεια με την ψευδαίσθηση και η εικόνα με την ουσία και τη γεύση;
Το “Great Minds Eat Alike” δεν είναι ένα ακόμα food blog, #instafood #foodporn. Γνώριμα υλικά συνδυάζονται με αναπάντεχα αντικείμενα και το food styling. Νέες μορφές σύνθεσης, σχημάτων, επιφανειών, ποικιλίες διάφορων μέσων παρουσιάζονται σαν ένα σύνολο μίας προσωπικής και όχι τυποποιημένης συνταγής.
Ας μην ξεχνάμε ότι τρώμε πρώτα με τα μάτια μας.
Σε αυτήν την έκθεση παρουσιάζεται μία σειρά από φωτογραφίες και εγκαταστάσεις με επίκεντρο το φαγητό.
Όταν αναφερόμαστε στη λέξη «φαγητό» έχουμε την αίσθηση του πιο οικείου γεγονότος στη καθημερινότητά μας. Εκτεθειμένοι καθημερινά σε αμέτρητες εικόνες και συνταγές, πλέον όλοι έχουμε αποκτήσει άποψη σε σχέση με τη διατροφή.
Η Σοφία Γκααφάρ στέκεται με σεβασμό και προσοχή απέναντι στα υλικά που συνθέτει και τοποθετεί. Και αυτή τη σχέση ψευδαίσθησης, αστείου και φαντασίας φωτογραφίζει. Δεν θα δείτε οδηγίες από μία συνταγή που έχει περάσει από γενιά σε γενιά. Σκεφτείτε out of the – ”lunch” στη συγκεκριμένη περίπτωση- box και φανταστείτε πώς θα ήταν αν ανακατεύατε υλικά φαγητού με αντικείμενα, όπως είναι οι βόλοι, τα ξυραφάκια ή μία σαπουνοθήκη.
Είμαστε ό,τι τρώμε ή μάλλον ό,τι σκεφτόμαστε.
Γεννημένη στην Αθήνα, η Σοφία Γκααφάρ μεγάλωσε σε πολυπολιτισμικό περιβάλλον με Σουδανό πατέρα και Ελληνίδα μητέρα. Στο Λονδίνο σπούδασε ψυχολογία και διαφήμιση με μεταπτυχιακό στην φωτογραφία μόδας και διαφήμισης. Κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής της σταδιοδρομίας στον κλάδο της διαφήμισης, έλαβε μέρος σε μία σειρά από projects για διαφορετικές καμπάνιες. Θεωρεί ότι «Υπάρχει η ανάγκη για καθαρή παρουσίαση και ξεκάθαρα μηνύματα που πρέπει να διατυπώνονται και να σερβίρονται στο κοινό» και χρησιμοποιεί την φωτογραφία ως μέσο για να τα αποτυπώσει.
Η έκθεση συνοδεύεται από ειδικά διαμορφωμένο μενού στο εστιατόριο του μουσείου.