Πιλότοι αποκαλύπτουν μύθους και πραγματικότητα για τις πτήσεις με αεροπλάνο
Ισχύουν οι ανησυχίες σου ή άδικα σκάς;
Δημοσίευση 13/5/2016 | 15:58
Υπάρχουν πάντα διάφορα ερωτήματα από έναν επιβάτη αεροπλάνου, Ερωτήματα που δημιουργούνται κυρίως από τον φόβο τους ή από τις ιδιοτροπίες τους. Κοιμούνται τελικά οι πιλότοι; Τρώνε το ίδιο φαΐ με τους επιβάτες; Πρέπει να φοβόμαστε στις αναταράξεις και στα κενά αέρος; Όλα αυτά είναι ερωτήματα και απορίες που έχουν οι περισσότεροι επιβάτες.
Η βρετανική εφημερίδα Mirror σε δημοσίευμά της, ρωτά τους πιλότους κάποια πράγματα που όλοι θα θέλατε να μάθετε. Κι εκείνοι απαντούν...
1. Οι χειρότερες και οι καλύτερες θέσεις στο αεροπλάνο
Για ένα πιο ομαλό ταξίδι καλύτερα καθίστε κοντά στο φτερό. Οι πιο «ταραχώδεις» θέσεις είναι στο πίσω μέρος του αεροσκάφους. Σκεφτείτε ότι το αεροπλάνο είναι σαν μια τραμπάλα. Η μέση δεν κινείται πολύ σε σύγκριση με τα άκρα.
2. Αναταράξεις – Πρέπει να φοβόμαστε;
Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κατά την απογείωση και την προσγείωση. Οι αναταράξεις συμβαίνουν μόνο για ένα μικρό χρονικό διάστημα και οι πιλότοι γενικά δεν ανησυχούν πάρα πολύ γι’ αυτό. Το μόνο πράγμα που χρειάζεται λίγο περισσότερη προσοχή είναι τα ανοδικά ρεύματα.
3. Οι επιβάτες δεν τρώνε το ίδιο φαγητό με τους πιλότους
Οι πιλότοι τρώνε το δικό τους γεύμα το οποίο είναι διαφορετικό από εκείνο των επιβατών προκειμένου να μειώσουν τις πιθανότητες να αρρωστήσουν αν κάτι πάει στραβά με το γεύμα. Και οι δύο πιλότοι παίρνουν διαφορετικά γεύματα, έτσι ώστε αν συμβεί κάτι στον έναν να μπορεί ο άλλος να πετάξει το αεροπλάνο.
4. Οι πιλότοι μπορεί να πάρουν έναν υπνάκο
Δεν είναι μύθος. Στις πτήσεις μεγάλης διάρκειας οι πιλότοι παίρνουν έναν υπνάκο. Λίγοι πιλότοι το παραδέχονται αλλά η σιέστα δεν ξεπερνά τα 10 λεπτά.
5. Το αναμμένο φως στις ζώνες ασφαλείας δε σημαίνει πάντα κίνδυνο
Όταν βλέπετε αναμμένο το φως από τις ζώνες ασφαλείας, αυτό δε σημαίνει πάντα κίνδυνο. Κάποιες φορές αυτό συμβαίνει γιατί απλώς οι πιλότοι ξέχασαν την ένδειξη αναμμένη. Ωστόσο ιδιαίτερα τα παιδιά θα πρέπει να τις έχουν δεμένες όση ώρα είναι αναμμένη η ένδειξη.