Things are left to become concrete: ομαδική έκθεση στο Snehta residency
Δημοσίευση 25/5/2016 | 00:12
Εγκαίνια: Τετάρτη 25 Μαΐου 2016, στις 20:00-22:00
Μέρες & ώρες: 26 & 27 Μαΐου 2016, στις 14:00-19:00
Το Snehta residency σας προσκαλεί στην έκθεση με τίτλο ‘Things are left to become concrete' από τους νεότερους φιλοξενούμενους καλλιτέχνες: Angharad Davies, Anastasia Pusch and Emma Sandström.
Διασχίζουμε τον χώρο. Συμπληρώνουμε τον χώρο με το σώμα μας. Χρησιμοποιούμε τις αισθήσεις μας για να αφουγκραστούμε την υλική υπόσταση του περιβάλλοντός μας. Αυτή είναι η πρώτη σε μια σειρά δράσεων προκειμένου να κατανοήσουμε τον κόσμο μέσα στον οποίο ζούμε. Αυτή η έκθεση ερευνά τις συνθήκες μιας βιωμένης χωρικότητας. Συγκεντρώνοντας τα απτά στοιχεία του υλικού μας περιβάλλοντος αλλά και τις νοητικές εικόνες που παράγουμε για να συνδεθούμε με τον χώρο που κατοικούμε, τα έργα που παρουσιάζονται εδώ διερευνούν τη σχέση μας με τον χώρο όχι ως μια σταθερή οντότητα, αλλά ως μια μεταβατική και ρευστή εμπειρία που ενέχει την δυνατότητα της διακοπής και της ρηγμάτωσης.
Όλα τα έργα που συναντώνται εδώ υπαινίσσονται μια λεπτή χειρονομία προτάσσοντας το αίτημα μιας μετατόπισης στον χώρο και τον χρόνο. Ο φυσικός ή διανοητικός αποπροσανατολισμός του υποκειμένου συνεπάγεται μια διακριτική μετακίνηση, μια αλλαγή στον τρόπο που κατασκευάζομαι την χωρική μας αντίληψη. Πρόκειται για μια μεταβαλλόμενη αντίληψη του χώρου όπου ο κάθετος δομικός άξονας και η οριζόντια διέλευση του ανθρώπινου στοιχείου προκύπτουν ως ισοδύναμα μέρη μιας αδιάκοπης διαδικασία από την οποία αναδύονται διαφορετικές μορφές της υποκειμενικότητας. Άλλωστε, οι σωματικές και διανοητικές μας αντανακλάσεις επηρεάζουν τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τον χώρο. Κατά μία έννοια, η σχέση μας με τον χώρο γίνεται περισσότερο αντιληπτή ως μια κατάσταση σε εξέλιξη που δεν μπορεί να οριστεί με ακρίβεια, πληρότητα και απόλυτη συνοχή.
Η Angharad Davies ερευνά τις αλληλεπιδράσεις του σώματος, ατομικού και συλλογικού με την αρχιτεκτονική και αντίστοιχα τον τρόπο τα σώματα αυτά ορίζουν τον χώρο μέσω της απουσίας τους. Με κύριο καλλιτεχνικό μέσο το βίντεο, συνδυάζει παραποιημένο φωτογραφικό υλικό και κείμενο και κατασκευάζει φανταστικές αφηγήσεις, μέσα από τις οποίες η σχέση μας με τον χώρο παρουσιάζεται ως ένα εκκρεμές αλληλοεξαρτώμενων κινήσεων. Οι ημιτελείς δομές συναντούν μια διαστρεβλωμένη αίσθηση του εαυτού και η ασυνέχεια που προκύπτει αναγνωρίζεται ως χαρακτηριστικό που μας στρέφει σε μια συνάντηση με το άλλο.
Η Anastasia Pusch χρησιμοποιεί γεωμετρικά σχήματα και σύμβολα με σαφείς αναφορές στην ελληνική αρχαιότητα και κατασκευάζει γλυπτικές παρεμβάσεις στο χώρο θίγοντας τον τρόπο που σχετιζόμαστε με το παρελθόν μας. Κατασκευασμένες εικόνες και διακοσμητικά θραύσματα που έχουν απομακρυνθεί από το αρχικό τους περιβάλλον εντάσσονται σε ένα νέο πλαίσιο δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα που αποκαλύπτει την αμφισημία του μύθου και τον διφορούμενο ρόλο του στην κατασκευή κοινωνικών μοτίβων, ενώ παράλληλα επαναπροσδιορίζει την αίσθηση του ανήκειν. Εν τέλει, μέσα από την επανάχρησή τους οι υλικές αναφορές του παρελθόντος δημιουργούν τις συνθήκες για μια νέα κατανόηση.
Διαπλέκοντας τα όρια μεταξύ γλυπτικής και φωτογραφίας, η Emma Sandström χρησιμοποιεί εικόνες ευρήματα και αντικείμενα και κατασκευάζει επί τόπου εγκαταστάσεις που ενσωματώνονται στον χώρο επηρεάζοντας αναπόφευκτα την αντίληψη μας για αυτόν. Οι ημιτελείς κατασκευές της αναδύονται μέσα από μια συχνά τυχαία διαδικασία συναρμολόγησης που περιλαμβάνει τον πειραματισμό με διαφορετικά στοιχεία και ως αποτέλεσμα την αντιπαράθεση και συνύπαρξη βιομηχανικών και φυσικών υλικών. Με αυτόν τον τρόπο η διαρκώς μεταβαλλόμενη φύση των αντικειμένων γίνεται η αφορμή για μια μελέτη της χρησιμότητας και υλικότητας τoυς, καθώς παράλληλα και για την διερεύνηση των διαφορετικών αντιλήψεων και οπτικών που προκύπτουν από την εναλλασσόμενη θέση του υποκειμένου στον χώρο.
Επιμελήτρια: Μυρτώ Κατσιμίχα
Η Μυρτώ Κατσιμίχα (γ. 1991, Ελλάδα) ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών (2012) και του Μεταπτυχιακού τίτλου Επιμέλεια Σύγχρονης Τέχνης από το London Metropolitan University και την Whitechapel Gallery (Λονδίνο, 2014). Έχει επιμεληθεί πρόσφατα μια σειρά προβολών με τίτλο Of other places στην State of Concept, Αθήνα (2015) και την έκθεση EXOTICA and 4 other cases of the self σε συνεπιμέλεια με την Nina Borel και την Elisabetta Rabajoli στο me Collectors room, Βερολίνο (2014). Εργάζεται στην Αθήνα στην μη-κερδοσκοπική γκαλερί State of Concept.
Καλλιτέχνες:
H Angharad Davies (γ. 1984, Ηνωμένο Βασίλειο) ζει και εργάζεται στο Λονδίνο. Είναι απόφοιτος του School of the Art Institute of Chicago (MFA, 2014), του Glasgow School of Art και του Central Academy of Fine Art, Πεκίνο (BA, 2008). Πρόσφατες εκθέσεις: You Know That As Radiant, Devening Projects (Σικάγο, 2015); Primary Care, Julius Caesar (Σικάγο, 2015); OP MH OR ME, Kasteli 1663 (Σαντορίνη, 2015); Here, there and everywhere; Truth and Liveness, LNC Gallery, (Σικάγο, 2014). Παράλληλα με την καλλιτεχνική της πρακτική ασχολείται με την επιμέλεια με κύριο ενδιαφέρον στο βίντεο και την περφόρμανς.
Η Anastasia Pusch (γ. 1988, Γερμανία) ζει και εργάζεται στο Βούπερταλ. Είναι απόφοιτος του Kunstakademie Düsseldorf (2015). Πρόσφατες εκθέσεις: Heureka, Gallery Alte Fleischerei, Βούπερταλ (2015); EY Benefizauktion, Kunstsammlung NRW K20, Ντίσελντορφ (2014); BoogieWoogie, SAAL 3, Ντίσελντορφ (2013); Art-Spektrum - Die ganze Welt ist eine Bühne, Theatermuseum, Ντίσελντορφ (2013).
Η Emma Sandström (γ. 1986, Σουηδία) ζει και εργάζεται στην Γλασκόβη. Είναι απόφοιτος του Glasgow School of Art (2015). Πρόσφατες εκθέσεις: Near Here, Grace and Clark Fyfe Gallery, Γλασκόβη (2016); Pingyao International Photography Festival, Πινγκ Γιαο (2015); Terra Alba, The White Space & The Cell, Γλασκόβη (2015); The Book Show, CCA, Γλασκόβη (2013). Το 2015 έλαβε το βραβείο Roger Ackling Prize for Photography.