Διάλογος #11: Η Μετά‑Ανθρώπινη Κατάσταση, έκθεση αποφοίτων της ΑΣΚΤ
Δημοσίευση 15/6/2016 | 00:12
Εγκαίνια: Παρασκευή 24 Ιουνίου 2016, στις 20:00
Ξενάγηση κοινού από τους καλλιτέχνες: Παρασκευή 1 Ιουλίου 2016, στις 19.00
Ώρες λειτουργίας: Πέμπτη και Παρασκευή 17:30 – 20:30, Σάββατο 10:00 – 13:00
Η Κοινωφελής Επιχείρηση Αθλητισμού Πολιτισμού Περιβάλλοντος Δήμου Παλλήνης σε συνεργασία με το Γραφείο Διασύνδεσης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, παρουσιάζει τη σειρά ομαδικών εκθέσεων σύγχρονης τέχνης “Διάλογοι” στο Κέντρο Εικαστικών & Εφαρμοσμένων Τεχνών Πρώην Αποθήκες Καμπά.
Σκοπός του προγράμματος είναι φέρει σε επαφή τους δημότες με την σύγχρονη εικαστική σκέψη και δημιουργία και να ανοίξει νέους διαύλους επικοινωνίας και συνδιάλεξης στον τόπο μας με τον ιδιαίτερο τρόπο που μόνο η τέχνη μπορεί.
Το εκθεσιακό πρόγραμμα πλαισιώνεται με παράλληλα εκπαιδευτικά προγράμματα ξενάγησης για σχολεία. Στόχος μας είναι οι μαθητές να έρθουν σε ουσιαστική επαφή με την τέχνη, να μάθουν το λεξιλόγιο της και να αποκωδικοποιήσουν τα πολυεπίπεδα νοήματά της. Νοήματα που μας επιτρέπουν να αντιληφθούμε διαφορετικά τον κόσμο γύρω μας και να δούμε το μέλλον με άλλη ματιά.
Η ενδέκατη έκθεση με τη συμμετοχή καλλιτεχνών - αποφοίτων της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών με τίτλο “Διάλογος #11: Η Μετά-Ανθρώπινη Κατάσταση” θα εγκαινιαστεί την Παρασκευή 24 Ιουνίου 2016 στις 20:00 και θα διαρκέσει έως και το Σάββατο 9 Ιουλίου 2016.
Συμμετέχοντες καλλιτέχνες απόφοιτοι του Τμήματος Εικαστικών Τεχνών:
Όλγα Ευαγγελίδου
Ηρακλής Κοπίτας
Μυρτώ Χρήστου
Συμμετέχοντες φοιτητές του Τμήματος Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης:
Ελένη Παναγιωτακοπούλου
Νίκη Ντάλλα
Με την επιτυχημένη ολοκλήρωση των 10 Διαλόγων εγκαινιάσαμε μια νέα σειρά προβληματικής. Αυτή, αφιερώνεται στη διερεύνηση της διαπλοκής της τέχνης με άλλα πεδία, στο ζήτημα της διατομεακότητας. Εικαστικές τέχνες και τεχνολογία, αρχαιολογία, ανθρωπολογία, μουσική, πολιτικές επιστήμες, ιατρική, οικονομία, οικολογία αποτελούν το επίκεντρο του ενδιαφέροντος μας.
Ο 11ο Διάλογος είναι το δεύτερο μέρος της ενότητας που αφορά τη σχέση με το τεχνολογικό μας παρόν και μέλλον. Επικεντρώνεται στο θέμα της μέτα-ουμανισμού (post-human). Ποιο, είναι, λοιπόν, το μετα-ανθρωπιστικό μέλλον της ανθρωπότητας; Πως νοείται το «ανθρώπινο» στην εποχή της βιοιατρικής, της βιοτεχνολογίας, της κυβερνητικής, της διαανθρωπιστικής (trans), της πλαστικής χειρουργικής και της γενετικής που διαμορφώνουν μια νέα αντίληψη του εαυτού και οργανώνουν μια νέα κατασκευή της έννοιας του ανθρώπινου; Η τέχνη έχει κατά κόρον επιδοθεί σε πολλαπλές υποθέσεις για το μέλλον, φτιάχνοντας ετεροτοπικά, ουτοπικά και δυστοπικά σενάρια. Σήμερα, όλα αυτά που περιγράφουν την διαπλοκή της τεχνολογίας με την (ανθρώπινη) φύση είναι μια πραγματικότητα. Έτσι, ανοίγεται ένα κρίσιμο πεδίο αναζητήσεων και συγκρούσεων που αφορούν τις δυνατότητες, τα όρια, τα αδιέξοδα και τις διαφυγές ως προς αυτό που μέχρι τώρα αντιλαμβανόμασταν ως ανθρωπιστικά ιδεώδη, την ανθρώπινη φύση, τα όρια του ανθρώπου να παρέμβει στη φύση (του), και την έννοια του ανθρώπινου σε όλα τα επίπεδα. Μια σειρά από ηθικά διλλήματα και ερωτήματα σε σχέση με μια (μέτα)ανθρωπιστική πολιτική διαμορφώνουν το πεδίο των προβληματισμών για το παρόν και το μέλλον της ανθρωπότητας και του κόσμου που μας περιβάλλει. Σε αυτή τη συνθήκη η τέχνη δεν καλείται να δημιουργήσει οράματα ή φαντασίες σε σχέση με την (ανθρώπινη) φύση αλλά να σχηματίσει ενεργά πεδία προτάσεων και διεκδικήσεων, να διαμορφώσει νέα υποκείμενα, δράσης και θέασης, για τις νέες μορφές ζωής που προκύπτουν από τη συμβιωτική/υβριδική σχέση ανθρώπου και τεχνολογίας. Στο Διάλογο 11 προσκαλούμε τα σημερινά καλλιτεχνικά υποκείμενα να μας παρουσιάσουν τις δυνατότητες της (μετα)ανθρωπιστικής συνθήκης, με τα μέσα της τέχνης που μας επιτρέπουν να μεταβολίσουμε τα πιο κρίσιμα ζητήματα της ανθρώπινης και μετά-ανθρώπινης κατάστασης.
Την Παρασκευή 1 Ιουλίου στις 19.00 θα πραγματοποιηθεί ξενάγηση του κοινού από τους συμμετέχοντες καλλιτέχνες.
Επιμέλεια έκθεσης: Νίκος Αρβανίτης, Ελπίδα Καραμπά
Φωτογραφία: Μυρτώ Χρήστου, «Human Cortex, One Step After», εγκατάσταση, διαστάσεις μεταβλητές, 2016.