Θέμα: Μια μέρα πληρώνοντας λογαριασμούς
Οδοιπορικό σε ένα γκισέ
Δημοσίευση 30/9/2016 | 00:01
Οδηγίες επιβίωσης στο ελληνικό δημόσιο. Να ένα μάθημα που θα έπρεπε να διδάσκεται στα ελληνικά σχολεία. Έκανα το αμάρτημα, να μετακομίσω. Κάπως έτσι ξεκίνησε, η περιπέτεια μου με τις δημόσιες υπηρεσίες.
Υποχρέωση πρώτη. Να κόψω το ρεύμα που ήταν στο όνομά μου. Αφού πέρασα 3 μέρες τηλεφωνόντας στο πανελλαδικό τηλέφωνο της ΔΕΗ, και απάντηση δεν πήρα, κατηφόρισα προς το κοντινότερο κατάστημα. Μη φανταστείτε ότι σηκώθηκα μεσημέρι, ήπια το φραπέ μου και μετά αποφάσισα να πάω. 8 το πρωί ήμουνα εκεί, με είχανε προειδοποιήσει. Το πρώτο σοκ η ουρά από ανθρώπους, στην ίδια κατάσταση με εμένα. Μέχρι να παεί 8. 30 και να μπούμε μέσα, είχα μάθει τι θα κάνει ο πρωθυπουργός, τι θα αλλάξει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, τι βάζει στα μαλλιά της η Ελένη Μενεγάκη, που θα κάνει του χρόνου εκπομπή η Ρούλα Κορομηλά.
Η πόρτα άνοιξε. Έχετε δει γιαπωνέζο τη πρώτη μέσα που πουλιέται το καινούργιο smartphone; Έτσι ορμήξαμε μέσα στο κατάστημα. Το μηχάνημα που έβγαζε νούμερα, πήρε φωτιά. Νούμερο 328, ταμεία 6. Με κάτι πρόχειρα μαθηματικά χρειαζόμουνα μία ώρα. Θα το αντέξω σκέφτηκα, σκέφτηκα τους προγόνους μου, που αντέξανε 400 χρόνια σκλαβιάς, και πήρα θάρρος.
Το κλίμα μέσα ικανοποιητικότατο. Με κλιματισμό, απαλή βαβούρα, κόσμο που πρόβαρε τους μονολόγους του. Δεν άκουγα καλά, μάλλον κάτι από αρχαία τραγωδία, αν κατάλαβα καλά, από το ύφος του προσώπου τους. Τα security φιλικά και εξυπηρετικά. Κάπως έτσι έφτασε η σειρά μου. Ευγενέστατος, με ύφος γόη δείχνω τα δικαιολογητικά μου, εξυπηρετούμαι γρήγορα, και εκεί που νιώθω πολύ ωραίος τύπος, μου λέει ότι έχω ένα υπόλοιπο. Να το πληρώσω λέω. Στο ταμείο μου απαντάει, και κάπως έτσι ήρθε το πρώτο έμφραγμα. Γυρνώντας προς το ταμείο, είδα περίπου 150 άτομα να περιμένουν, πριν από μένα. Σαν γνήσιος Έλληνας ρώτησα μήπως έχω προτεραιότητα, και η υπάλληλος εκτίμησε το χιούμορ μου. Να μη τα πολυλογώ βγήκα από τη ΔΕΗ 12.15.
Από την εμπειρία μου αποκόμισα τα εξής. Ξεχάστε οποιαδήποτε τηλεφωνική επικοινωνία με κάποια υπηρεσία. Λόγω φόρτου εργασίας, δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν. Αν θέλετε να μη ταλαιπωρηθείτε, πρέπει να είστε στην υπηρεσία, μια ώρα τουλάχιστον, πριν το άνοιγμα της κεντρικής πόρτας. Μη χαλαρώνετε και φύγετε από την ουρά. Δύσκολο να αποδείξεις ότι ήσουνα εκεί. Οπλιστείτε με υπομονή, και ευγένεια. Οι υπάλληλοι δεν έχουν κάτι προσωπικό με σας. Απλά γίνονται σάκος του μποξ, για όλα τα προβλήματα καθημερινότητας, όλων μας. Και μη προγραμματίσετε κάτι για το υπόλοιπο της μέρας, ο χρόνος εξυπηρέτησης είναι ΑΓΝΩΣΤΟΣ.