Καμίνης: Ως το 2025 πρέπει να φύγουν τα diesel αυτοκίνητα από την Αθήνα
Η Αθήνα ανάμεσα σε τέσσερις πόλεις που σχεδιάζουν δραστικά μέτρα
Δημοσίευση 2/12/2016 | 18:57
Η Αθήνα θα είναι μια από τις τέσσερις πόλεις παγκοσμίως που θα δοκιμάσει να πετύχει... εξοστρακισμό των οχημάτων diesel έως το 2025, σύμφωνα με κείμενο που αναρτήθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα της Παγκόσμιας Διάσκεψης Δημάρχων (C40 Mayors’ Summit) που γίνεται στην Πόλη του Μεξικό.
Αυτό το στόχο υποστήριξε ο ο ίδιος ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης, καλώντας μάλιστα την κυβέρνηση να εφαρμόσει τις δεσμεύσεις της χώρας βάσει των διεθνών συμφωνιών.
«Ο τελικός μας στόχος είναι να απομακρύνουμε όλα τα αυτοκίνητα από το κέντρο της Αθήνας μέσα στα επόμενα χρόνια. Υποστηρίζω τη φιλόδοξη Διακήρυξη για την Ποιότητα του Αέρα και καλώ την κυβέρνηση να εφαρμόσει τις υποχρεώσεις που προκύπτουν για την Ελλάδα από τις διεθνείς συμφωνίες για το κλίμα και να υποστηρίξει την κοινή μας προσπάθεια να καθαρίσουμε τον αέρα που αναπνέουμε», ανέφερε προχθές στη Διάσκεψη των Δημάρχων ο κ. Καμίνης.
Από το Μεξικό, ο δήμαρχος Αθηναίων ανακοίνωσε μαζί με τους δημάρχους του Παρισιού Anne Hidalgo, της Μαδρίτης Manuela Carmena και της Πόλης του Μεξικού Miguel Αngel Mancera την ανάληψη κοινής πρωτοβουλίας για την απαγόρευση κυκλοφορίας όλων των οχημάτων diesel (Ι.Χ. και φορτηγών) στις πόλεις τους έως το 2025.
Μάλιστα το Παρίσι έχει ήδη εφαρμόσει σχετικά μέτρα, απαγορεύοντας την κυκλοφορία οχημάτων diesel που πρωτοκυκλοφόρησαν πριν από το 1997, κλείνοντας μία φορά τον μήνα τη λεωφόρο Champs-Elysees και πεζοδρομώντας σημαντικούς οδικούς άξονες της πόλης.
Αντίθετα, στην Ελλάδα η κυκλοφορία των οχημάτων diesel, που απαγορευόταν από τη δεκαετία του ’80 στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, απελευθερώθηκε τον Νοέμβριο του 2011, ενώ ένα έτος αργότερα, με τη θέσπιση του πράσινου δακτυλίου, επετράπη ελεύθερα (ανεξαρτήτως μονών - ζυγών) η είσοδος στον δακτύλιο όλων των οχημάτων και φορτηγών έως 2,2 τόνους εφόσον είναι τεχνολογίας Euro 5 ή νεότερης και εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km.
Ο λόγος που δήμαρχοι μεγάλων πόλεων αρχίζουν να στρέφονται κατά της πετρελαιοκίνησης, ιδίως μετά το σκάνδαλο της VW, είναι η αύξηση των επιστημονικών στοιχείων που αποδεικνύουν ότι ακόμα και τα τελευταίας τεχνολογίας diesel οχήματα ρυπαίνουν περισσότερο από ό,τι οι κατασκευαστές τους υποστηρίζουν. Στην ετήσια έκθεση της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος (European Environmental Agency), που δόθηκε στη δημοσιότητα την προηγούμενη εβδομάδα, γίνεται ρητή αναφορά στο πρόβλημα. Οπως αναφέρεται, τα Ι.Χ. τεχνολογίας Εuro 6 εκπέμπουν σε πραγματικές συνθήκες κατά μέσον όρο 0,6 γρ. ΝΟ2 ανά χλμ. (όταν το όριο είναι 0,08 g/km) και τα Euro 5 κατά μέσον όρο 0,8 γρ. ΝΟ2 ανά χλμ. (όταν το όριο είναι 0,18 g/km).