Τι αλλάζει στην αναζήτηση της Google με το νέο Knowledge Graph
Η εταιρία ανακοίνωσε τη νέα τεχνολογία Knowledge Graph
Γράφει ο ΘΑΝΑΣΣΗΣ ΓΕΝΤΙΜΗΣ Δημοσίευση 26/5/2012 | 00:00
Η Google ανακοίνωσε ότι βελτιώνει τη μηχανή αναζήτησής της, ενσωματώνοντας την ολοκαίνουρια τεχνολογία Knowledge Graph. Η λογική πίσω από αυτή την τεχνική είναι μάλλον απλή: η Google, ανάλογα με τις λέξεις κλειδιά που δίνουμε, θα αναγνωρίζει τι ψάχνουμε και θα προσφέρει σε πλαϊνή περιοχή της σελίδας μια περίληψη πληροφοριών γι αυτό που ψάχνουμε. Ιδίως αν αυτό είναι πρόσωπο, ιστορικό γεγονός, τοποθεσία ή αντικείμενο…
Για να το πετύχει αυτό η Google δημιούργησε μια ειδική βάση δεδομένων, η οποία περιλαμβάνει πάνω από 500 εκατομμύρια ανθρώπους, τοποθεσίες και αντικείμενα και πάνω από 3,5 δισ. πληροφορίες που συσχετίζονται με τη «λίστα ενδιαφερόντων». Σταδιακά, η Google φιλοδοξεί να «αντιλαμβάνεται» όλο και πιο πολύπλοκες ερωτήσεις, κάτι για το οποίο περηφανεύεται η μηχανή αναζήτησης Wolfram Alpha.
Το νέο χαρακτηριστικό θα αποδειχθεί ιδιαίτερα πολύτιμο στις περιπτώσεις εκείνες που δεν γνωρίζουμε τι ψάχνουμε ακριβώς ή που για τις λέξεις κλειδιά εντοπίζονται εντελώς ετερογενή αποτελέσματα (όπως για παράδειγμα η λέξη Galaxy μπορεί να αφορά ραδιοφωνικό σταθμό, το γαλαξία των αστεριών ή μοντέλο αυτοκινήτου).
Για το Knowledge Graph η ομάδα της Google εργάστηκε δύο χρόνια και για το σκοπό αυτό το 2010 εξαγόρασαν την εταιρεία Metaweb που ήδη δραστηριοποιούνταν στο χώρο. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη προσπάθεια εφαρμογής στην πράξη των ιδεών του «Σημασιολογικου Ιστού» (Semantic Web) που εδώ και χρόνια απασχολεί την ερευνητική κοινότητα.
Τα αποτελέσματα του Knowledge Graph θα αρχίσουν να εμφανίζονται πρώτα στους χρήστες που χρησιμοποιούν την αμερικανική έκδοση του Google, ενώ, όπως γίνεται πάντοτε, σταδιακά θα επεκταθεί σε όλες τις γλώσσες.