The Death of Recorded Music
Διήμερη συνάντηση για το τέλος της ηχογραφημένης μουσικής και το μέλλον της μουσικής
Δημοσίευση 2/3/2017 | 00:05
ΑΜΡ Gallery, Επικούρου 26 & Κορύνης 4
*Όλες οι δράσεις θα πραγματοποιηθούν στα αγγλικά, χωρίς διερμηνεία στα ελληνικά.
Θυμάστε τις εποχές που αγοράζατε ή αντιγράφατε κασέτες και cd; Η Στέγη σε συνεργασία με τους Voltnoi και Quetempo διοργανώνει το The Death of Recorded Music, ένα διήμερο για το τέλος της ηχογραφημένης μουσικής και το μέλλον της μουσικής 11 και 12 Μαρτίου στην ΑΜΡ Gallery (Επικούρου 26 & Κορύνης 4).
Η μουσική εδώ και πολύ καιρό έπαψε να χρειάζεται ένα υλικό αντικείμενο για να αναπαραχθεί ή να μεταφερθεί. Σήμερα διαχέεται στο Ίντερνετ, αποθηκεύεται σε σκληρούς δίσκους, υπάρχει ως streaming, βρίσκεται σε μια αέναη κατάσταση αλλαγών. Αυτό το μεταβλητό και ανοιχτό οικοσύστημα εμπνέει τη χρήση, την εξάπλωση και τη δημιουργία της. Τεράστιες δισκοθήκες έχουν μετατραπεί σε άυλες βάσεις δεδομένων που είναι πλέον προσπελάσιμες από τα πανταχού παρόντα δίκτυα.
Οι πολύπλοκες και δαπανηρές διαδικασίες επεξεργασίας των ήχων είναι πια παιχνίδια στις οθόνες αφής. Τα μεν «κλειστά» μέσα αναπαραγωγής (βινύλιο, cd) έχουν αντικατασταθεί από links και ατέρμονες αλυσίδες πληροφοριών, ενώ οι «ειδικοί» της μουσικής από τον αλγόριθμο του “similar artists”. Συγχρόνως, παρατηρούμε την εξάπλωση μιας online μουσικής κοινότητας, ενός νέου underground που χρησιμοποιεί streaming πλατφόρμες (SoundCloud, Mixcloud, YouTube κ.λπ.) για να εκφραστεί και να επικοινωνήσει, ενώ η ποπ κουλτούρα περιορίζεται όλο και περισσότερο στη νοσταλγία και την αναβίωση, στοιχειώνοντας πολιτισμικά την παραγωγή του «νέου» με φαντάσματα του παρελθόντος.
Στη ψηφιακή εποχή, αναδύονται νέες δυνατότητες στη σχέση μεταξύ του ήχου, του χώρου, της μηχανής και του σώματος. Αυτό που δεν έχει ακόμα υλοποιηθεί εικάζεται ότι μπορεί να προβλεφθεί. Υπάρχει ως ένα μέλλον που είναι ήδη εδώ, παρόν σε κάθε οθόνη, σε κάθε εφαρμογή, σε κάθε νέα σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στον ψηφιακό και τον πραγματικό ηχητικό κόσμο. Όλα οδηγούν στη γέννηση μιας νέας ηχητικής πραγματικότητας που συνιστά το θάνατο της ηχογραφημένης μουσικής έτσι όπως την γνωρίσαμε τον προηγούμενο αιώνα.
Η μελέτη και η κριτική της ηχητικής μας κουλτούρας έχουν αποφασιστική σημασία για την κατανόηση του σύγχρονου κόσμου. Η μουσική δεν ήταν ποτέ κάτι που μόνο «ακούγεται», αλλά κάτι που βιώνεται σε ανεξερεύνητα σημεία της εμπειρίας μέσα στο χρόνο και το χώρο.
Αναλυτικά το πρόγραμμα
Σάββατο 11 Μαρτίου
17:00 – 19:30
Εισηγήσεις
James Leyland Kirby (The Caretaker)
Bill Kouligas (PAN)
Daniel Miller (Mute/London)
Adam Harper (Zero Books)
20:00 – 21:30
Προβολή ταινίας
Imagine waking up and all music has disappeared, ντοκιμαντέρ σε σκηνοθεσία του Stefan Schwietert
21:30 – 22:30
Διάλεξη περφόρμανς
Bill Drummond (KLF, K Foundation)
23:00 – 05:00
Club Νight
στο Boiler με τους Daniel Miller (Mute/London) & Voltnoi Brege
Κυριακή 12 Μαρτίου
17:00 – 19:00
Συζήτηση
με τους Daniel Miller, Bill Kouligas, Adam Harper, James Leyland Kirby
Συντονισμός: Γιάννης Ορέστης Παπαδημητρίου
19:30 – 20:30
Διάλεξη περφόρμανς
AUDiNT (Steve Goodman/Kode9, Ελένη Ικονιάδου, Toby Heys)
23:00 – 05:00
Closing Party
στο Boiler με τους Kode9 & Bill Kouligas
Συντελεστές
Daniel Miller (London/Mute)
Bill Drummond (KLF, K Foundation),
Adam Harper (μουσικολόγος, μουσικοκριτικός και συγγραφέας)
Bill Kouligas (PAN Records)
James Leyland Kirby (The Caretaker)
Μedia performance σχήμα AUDiNT των Kode9 (Hyperdub), Toby Heys και Ελένη Ικονιάδου