E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Something Stupid: έκθεση του Μανώλη Μπαμπούση

Δημοσίευση 10/3/2017 | 00:35

Something Stupid: έκθεση του Μανώλη Μπαμπούση
ΑΘΗΝΑ - Ρομάντσο
Αναξαγόρα 3-5, Αθήνα, Tηλέφωνο: 2167003325
https://www.romantso.gr/
Ημερομηνίες: από 27/3/2017 έως 13/4/2017
ΜΑΡ 2017
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
ΑΠΡ 2017
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930


Εγκαίνια: Δευτέρα 27 Μαρτίου 2017 στις 19.00
Δευτέρα-Κυριακή, 13:00-21:00
Είσοδος Ελεύθερη

Το Ρομάντσο έχει την χαρά να παρουσιάσει την έκθεση του Μανώλη Μπαμπούση, Something Stupid, τη Δευτέρα 27 Μαρτίου. Την έκθεση επιμελείται ο Αποστόλης Αρτινός.

Ο Μανώλης Μπαμπούσης, τα τελευταία σαράντα χρόνια δουλεύει κυρίως με τη φωτογραφική εικόνα. Έχει διανύσει μια διαδρομή και κατέχει μια γλώσσα, η οποία εξερευνά θέματα γύρω από τη μνήμη, τους θεσμούς, τον εγκλεισμό, το περιβάλλον, τη συσσώρευση, την απώλεια. Τα έργα του αποτελούν διαχρονικά ένα συγκεκριμένο υλικό και εργαλείο κοινωνικής, πολιτικής και πολιτιστικής θεώρησης.

Στη νέα του δουλειά, με διαφορετικά μέσα, αντικείμενα/κατασκευές εφήμερες και σ’ εύθραστη ισορροπία, κείμενα, φωτογραφίες και βιντεοπροβολές, μας προτρέπει να δούμε με ένα διαφορετικό τρόπο, γεμάτο χιούμορ – τον πραγματικό κόσμο, τη συναρμολόγηση των διαφορετικών μνημείων και της μνήμης, το όνομα και τα άνομα, τους τίτλους και τους λύκους, την παρωδία και το παροδικό, την απελπισία, την πραγματικότητα, την ουτοπία ως αδιέξοδα και ελπίδα.

Προτείνει μια ενιαία εγκατάσταση, η οποία αρθρώνεται σε ενότητες έργων με κεντρικό θέμα την μη λήθη, την α-λήθεια των θεσμών. Υποδεικνύει ως μνημεία, ό,τι δε λέγεται. Προτείνει την ένταξη στη σύγχρονη ζωή και ιστορική συνείδηση, εκείνου που όλοι γνωρίζουμε, αλλά δεν μνημονεύεται.

Συγκεντρώνει τα αξιοθέατα της πόλης σ’ ένα μεγάλο σχέδιο έξι μέτρων τη «Μνημειόπολη», και σε μια εκτεταμένη πολύχρωμη μακέτα, με συναρμολογημένα αντικείμενα φωτισμένα από μια βιντεοπροβολή του «οδηγού των αξιοθέατων της πόλης». Ο βασιλιάς είναι γυμνός.

Παράλληλα διαμορφώνει έναν αριθμό μνημείων, διαφορετικής κλίμακας, σε όλον τον χώρο της έκθεσης – το μνημείο νησί των εξόριστων, το μνημείο των selfies, το μνημείο των 100 χρόνων από την Οκτωβριανή Επανάσταση του 1917 με βιντεοπροβολή και, τέλος, μια μεγάλη εγκατάσταση με εκατοντάδες φωτογραφίες. Σε μια εποχή όπου κυριαρχεί η εκμετάλλευση, η υποκρισία, οι κυνικές ανταλλαγές, όπου η κρίση μιας ολόκληρης χώρας προβάλλεται διεθνώς ως ένα αξιοθέατο, ως ένα μέσο ανάδειξης κάθε λογής τυμβωρύχων, ο Μπαμπούσης παραθέτει τις φωτογραφίες του από το καρναβάλι του Ρίο, την φωτογραφία της Ελληνικής Βουλής με τα άδεια έδρανα, τα μπουζουκομάγαζα του 80, σε ένα διάλογο με τα άλλα ενθύμια της Δημοκρατίας.

Ο επιμελητής της έκθεσης, Αποστόλης Αρτινός γράφει:
«Η έκθεση του Μανώλη Μπαμπούση στοχάζεται κριτικά το περιβάλλον της κρίσης και συγκροτείται γύρω από δύο δοκιμαζόμενα πεδία. Από τη μια η αυτιστική καθήλωση της εξουσίας και των θεσμών της, κυβερνητικών, ακαδημαϊκών, καλλιτεχνικών, όπως φαίνεται σε μια σειρά σχεδίων του από μουσεία και ακαδημαϊκούς χώρους στην φαντασιακή του πόλη, και από την άλλη μια υπερσυσσώρευση αντικειμένων - σημείων, που παρά τον πλουραλισμό τους, μαρτυρούν την αδιέξοδη πολλαπλότητα και πολλαπλασιαστικότητά τους στη κοσμική τους σφαίρα. Μια καλλιτεχνική χειρονομία που εκτρέπει την έδρα των πραγμάτων στην εκδοχή μιας υλικότητας που ο Giorgio Agamben θα ονομάσει «παρωδικό αντικείμενο». Μια παρά-ποιητική λειτουργία που διαθέτει το αντικείμενο στην πιο ευγενή, αλλά ταυτοχρόνως, και στην πιο ευτελή του μορφή. Μια διχαστική λειτουργία που εγκαθίσταται και στο γλωσσικό πυρήνα του έργου του Μπαμπούση, φωτογραφικού, εικαστικού, ποιητικού, αποκαλύπτοντας τη γλώσσα ως μια αδυναμία, ως ένα πεδίο εξάσκησης του μη ασκούμενου, του αδιατύπωτου, αυτού που εκτρέπεται διαρκώς, και μένει ασύλληπτο σε όλες τις αποκαλυπτόμενες στιγμές του. Ό,τι διαφεύγει απ’ το αντικείμενο είναι κι αυτό που το διασώζει, αυτό που το ιχνογραφεί στη σφαίρα του νοητού. Πάνω σ’ αυτή τη συστατική αναδίπλωση της φόρμας, στην εκδραματισμένη της πλευρά, φιλοτεχνεί και ο Μπαμπούσης τον κριτικό του λόγο, για την ακρίβεια την από-γοήτευσή του απ’ το καθεστώς των πραγμάτων.»


Ο Μανώλης Μπαμπούσης γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Αρχιτεκτονική και αναστηλώσεις στη Φλωρεντία και τη Ρώμη. Παρουσίασε την πρώτη του ατομική έκθεση στην Αθήνα το 1981 και από τότε έχει πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις σε Μουσεία και χώρους τέχνης όπως στο ΕΜΣΤ, Αθήνα 2003, ΜΜΣΤ, Θεσσαλονίκη 2003, CAMeC, La Spezia 2006, Γενί Τζαμί, Μουσείο Φωτογραφίας, Θεσσαλονίκη 2007, Galeria Hilario Galguera, Πόλη του Μεξικού 2007, Ileana Tounta Contemporary Art Centre, Αθήνα 2007, Central European House of Photography, Bratislava 2008, New York Photo Festival 2009, Remap2, Αθήνα 2009, Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα 2010, Μπιενάλε της Αθήνας 2014, Ileana Tounta Contemporary Art Centre, Αθήνα 2014, ίδρυμα Άνω-κάτω, Αθήνα 2016. Έχουν εκδοθεί μονογραφίες για το έργο του από το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, το Μουσείο Μπενάκη, το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τουντα, τις εκδόσεις Εξάντας και τις εκδόσεις Futura.

Ο Μανώλης Μπαμπούσης διατέλεσε ομότιμος καθηγητής της ΑΣΚΤ από την οποία παραιτήθηκε το 2013.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Gameathlon «Black Friday» edition

Φεστιβάλ 17.11.2024
ΚΛΕΙΣΤΟ ΦΑΛΗΡΟΥ - ΓΗΠΕΔΟ TAE KWON DOαπό 22/11 έως 24/116,99

Battle of the best 2024

Θέατρο+Χορός 15.11.2024
ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΛΕΤΩΝ Α.Π.Θ.15/12

AthensCon 2024

Φεστιβάλ 15.11.2024
ΚΛΕΙΣΤΟ ΦΑΛΗΡΟΥ - ΓΗΠΕΔΟ TAE KWON DOαπό 06/12 έως 08/123

D3lta live στο Rover Bar στη Θεσσαλονίκη

Μουσική 12.11.2024
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ04/126

JobFestival 2024 ταυτόχρονα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Cityλάιφ 12.11.2024
ΑΘΗΝΑαπό 15/11 έως 16/11

Το ξωτικό και το μυστήριο των Χριστουγέννων

Παιδικά 09.11.2024
ΦΑΡΓΚΑΝΗ ARTαπό 01/12 έως 22/1210

Οι Darkside στο Principal στη Θεσσαλονίκη

Μουσική 30.10.2024
PRINCIPAL CLUB THEATER30/1020

8η Γιορτή Μελιού στο Ζάππειο

Cityλάιφ 29.10.2024
ΖΑΠΠΕΙΟ ΜΕΓΑΡΟαπό 30/10 έως 03/11