Η startup που υπόσχεται ηλεκτροκίνητα αεροσκάφη σε δέκα χρόνια
Χωρίς την χρήση καυσίμων, το κόστος των αεροπορικών ταξιδιών θα μειωνόταν δραματικά
Δημοσίευση 27/3/2017 | 00:18
Μια startup εταιρεία υπόσχεται πτήσεις από το Λονδίνο στο Παρίσι σε 10 χρόνια από τώρα, με ηλεκτροκίνητο αεροπλάνο που θα μπορεί να μεταφέρει ως και150 επιβάτες σε ταξίδια ακτίνας περίπου 500 χλμ.
Όπως αναφέρει το BBC, η Wright Electric υποστηρίζει πως, χωρίς την χρήση καυσίμων, το κόστος των αεροπορικών ταξιδιών θα μειωνόταν δραματικά. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το ενδιαφέρον της έχει εκφράσει η γνωστή αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Easyjet.
Παρόλα αυτά, όπως σημειώνεται, για να γίνει πραγματικότητα το Wright One (το εν λόγω αεροσκάφος, η ανάπτυξη του οποίου δεν έχει αρχίσει ακόμα), πρέπει να ξεπεραστούν κάποια εμπόδια: Η εταιρεία βασίζεται στο ότι η πρόοδος στον τομέα της τεχνολογίας μπαταριών θα συνεχίσει με ταχείς ρυθμούς. Εάν κάτι τέτοιο δεν συμβεί, τότε δεν είναι βέβαιο πως το αεροπλάνο θα μπορεί να έχει αρκετή ενέργεια για την απαιτούμενη εμβέλεια.
Επίσης, η εταιρεία δεν έχει κατασκευάσει ακόμα κάποιο αεροπλάνο. Ωστόσο, συνεργάζεται με τον Αμερικανό εφευρέτη Τσιπ Γέιτς, του οποίου το αεροπλάνο (Long-ESA) κατέχει το παγκόσμιο ρεκόρ για το ταχύτερο ηλεκτρικό αεροσκάφος. Παράλληλα, μεταξύ των ανταγωνιστών της περιλαμβάνεται ο κολοσσός της Airbus, που αναπτύσσει το δικό της διθέσιο ηλεκτροκίνητο E-Fan από το 2014 και σχεδιάζει τη δημιουργία ενός μικρής εμβέλειας επιβατηγού αεροσκάφους με δυνατότητα μεταφοράς 70-90 ατόμων.
Παρόλα αυτά, η Wright Electric, όπως αναφέρεται σε παρουσίαση που δόθηκε σε πιθανούς επενδυτές την Τρίτη, έχει απώτερο σκοπό να καταστούν ηλεκτρικές όλες οι μικρής εμβέλειας πτήσεις μέσα σε 20 χρόνια- ποσοστό που αντιστοιχεί στο 30% όλων των πτήσεων παγκοσμίως. Επίσης, όπως υπογραμμίζει ο συνιδρυτής της, Τζεφ Ένγκλερ, τα αεροπλάνα αυτά θα είναι σαφώς πιο αθόρυβα, ενώ θα είναι δυνατή η φόρτιση των μπαταριών τους και εκτός αεροσκάφους, κάτι που σημαίνει πως το αεροπλάνο θα μπορεί να προσγειώνεται, να αλλάζει μπαταρίες και μετά να απογειώνεται, με τις άδειες μπαταρίες να επαναφορτίζονται.