GP Αυστραλίας: Pole Position Hamilton, από κοντά η Ferrari
Η Ferrari έδειξε πως θα αποτελέσει το αντίπαλο δέος φέτος
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 25/3/2017 | 10:00
Με μία συναρπαστική περίοδο κατατακτήριων δοκιμών άρχισαν οι επίσημες διαδικασίες του παγκοσμίου πρωταθλήματος Formula 1 του 2017, η οποία βρήκε στην pole position τον Lewis Hamilton!
Ο οδηγός της Mercedes πήρε την έκτη του pole στην Αυστραλία, ισοφαρίζοντας την επίδοση του ινδάλματός του, Ayrton Senna. Όμως η σημερινή επικράτηση δεν ήταν βόλτα στο πάρκο. Η Ferrari επιβεβαίωσε πως έχει βελτιωθεί σημαντικά φέτος και σημειώνοντας τον δεύτερο καλύτερο χρόνο, ο Sebastian Vettel τοποθέτησε το κόκκινο μονοθέσιο στην πρώτη σειρά της εκκίνησης για πρώτη φορά από το 2015 και το GP Σιγκαπούρης! Ας τα δούμε όμως όλα αναλυτικά.
H πίστα του Άλμπερτ Παρκ υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με θερμοκρασία αέρα στους 29 βαθμούς Κελσίου και 40% πιθανότητα βροχής. Το Q1 ξεκίνησε με απόντα τον Pascal Wehrlein που μετά τα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής, κατάλαβε πως δεν θα μπορούσε να αντέξει σε απόσταση αγώνα, ως συνέπεια του τραυματισμού στην πλάτη που τον κράτησε καιρό τώρα στα πιτ. Τη θέση του στη Sauber πήρε ο Antonio Giovinazzi που μαζί με τους Kevin Magnussen (Haas), Stoffel Vandoorne (McLaren-Honda), Lance Stroll (Williams) και Jolyon Palmer (Renault) εκτός συνέχειας! Ο Βέλγος καθυστέρησε να μπει στο κόλπο λόγω προβλήματος στη ροή καυσίμου. Ταχύτερος όλων ο Hamilton, με τις Ferrari να προσπαθούν να μη βάλουν καν την πάρα πολύ μαλακή γόμα ελαστικών της Pirelli. Τελικά ο Raikkonen την έβαλε λίγο πριν το φινάλε, ο Vettel όχι.
Στο Q2 οι θερμοκρασίες έπεσαν λίγο καθώς ο ουρανός καλύφθηκε με σύννεφα. Είχαμε δράση από νωρίς, αυτή τη φορά με όλους τους οδηγούς να χρησιμοποιούν Ultra soft. Ταχύτερος ήταν ο Bottas για λογαριασμό της Mercedes, σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1.23.215. Ο teammate του ήταν μόλις 36 χιλιοστά του δευτερολέπτου πιο αργός ενώ οι Ferrari ήταν μόλις ένα δέκατο του δευτερολέπτου πίσω από τα ασημί βέλη. Οι Red Bull ήταν μισό δευτερόλεπτο πιο πίσω, με τον Max Verstappen να είναι ο μόνος που έκανε τον καλύτερο χρόνο του με χρησιμοποιημένο σετ ultra soft.
Στη ζώνη αποκλεισμού βρέθηκαν ο Carlos Sainz (Toro Rosso), o Sergio Perez (Force India) που παραπονέθηκε δικαίως πως τον καθυστέρησε στο γρήγορο γύρο του ο Massa, o Nico Hulkenberg (Renault), ο Fernando Alonso (McLaren), o Esteban Ocon (Force India) και ο Marcus Ericsson (Sauber).
Με τις πρώτες ψιχάλες να κάνουν την εμφάνισή τους, όλοι βγήκαν από το ξεκίνημα του Q3 κυνηγώντας ένα καλό χρόνο. Στην πρώτη ζαριά ο Vettel ήταν 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου ταχύτερος του Bottas αλλά αμέσως μετά είδε τον Hamilton να κινείται 3 δέκατα ταχύτερα! Και κάπου εκεί, με το χρονόμετρο στα 8 λεπτά, είχαμε κόκκινη σημεία. Ο Daniel Ricciardo έχασε τον έλεγχο της Red Bull RB13 καταλήγοντας στον προστατευτικό τοίχο από ελαστικά στη στροφή 14.
Μετά από σχεδόν 10 λεπτά διακοπής, η δράση άρχισε ξανά, με τις ψιχάλες ακόμα να μην έχουν δώσει τη θέση του σε βροχή. Όλοι είχαν ουσιαστικά από μία ακόμα προσπάθεια για την pole! Πρώτος πέρασε τη γραμμή του τερματισμού ο Bottas και βρέθηκε στην προσωρινή pole αφού η επίδοσή του ήταν πέντε χιλιοστά καλύτερη από τις υπάρχουσες. Η χαρά του δεν κράτησε πολύ αφού άμεσα ο Hamilton βρήκε τρία επιπλέον δέκατα του δευτερολέπτου. O Raikkonen βελτίωσε το χρόνο του αλλά όχι τη θέση του και όλα τα βλέμματα στράφηκαν στον Vettel.
Ο Γερμανός σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1.22.456 και ήταν δύο δέκατα πίσω από τον Hamilton. Ωστόσο, παρότι έχασε την pole, τοποθέτησε εαυτόν στην πρώτη σειρά της εκκίνησης. Κάτι που συμβαίνει για τη Ferrari πρώτη φορά από το 2015. Σημαίνει αυτό πως φέτος θα έχουμε μάχη; Ίσως…
Στο grid λοιπόν οι δύο πρώτες σειρές είναι μοιρασμένες με τις Mercedes και Ferrari. Στην τρίτη βρίσκεται η Red Bull του Verstappen και η Haas του Romain Grosjean, με τον Γάλλο να εντυπωσιάζει και στο φετινό ξεκίνημα. Έβδομος ήταν ο Felipe Massa για λογαριασμό της Williams και ακολούθησαν οι δύο Toro Rosso. Αν δεν αλλάξει κιβώτιο ταχυτήτων, ο Ricciardo θα εκκινήσει δέκατος.