Ο άνεργος αρχιτέκτονας που ανακάλυψε το Σκραμπλ
Σε μια περίοδο δύσκολη για τη ζωή του κατάφερε να δημιουργήσει κάτι που θα μείνει για πάντα
Γράφει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
8/4/2017 | 01:33
Γεννήθηκε το 1899 στη Νέα Υόρκη, σπούδασε αρχιτέκτονας, αλλά η καλλιτεχνική του φύση ήταν πολύπλευρη. Ζωγράφιζε, ασχολήθηκε με τη γλυπτική, ζούσε και ανέπνεε για την τέχνη.
Το 1930 βρίσκεται χωρίς δουλειά, και με πολλά οικονομικά προβλήματα. Στον ελευθέρο του χρόνο ασχολείται με τα επιτραπέζια, τα σταυρόλεξα και τους αναγραμματισμούς. Τότε του έρχεται μια ιδέα, να τα συνδυάσει όλα μαζί σε ένα παιχνίδι. Παθιάζεται, και ασχολείται ολόκληρες μέρες χωρίς να κοιμηθεί, με το να παρουσιάσει ένα άρτιο αποτέλεσμα. Διάβαζε όλο τον τύπο της εποχής για να βρεί λέξεις και γράμματα που χρησιμοποιούνται περισσότερο, για να βάλει σωστές βαθμολογίες στα γράμματα. Έχει κυριευτεί από την αλφάβητο. Επειδή πίστευε πάρα πολύ στη τύχη, έβαλε το παράγοντα τύχη στο επιτραπέζιο, αφού διαλέγεις τα γράμματα από ένα κλειστό σακκουλάκι.
Το παρουσιάζει και οι πρώτες αντιδράσεις είναι απογοητευτικές. Δεν αρέσει σε κανένα παραγωγό παιχνιδιού, το βρίσκουν πολύπλοκο και ανιαρό. Το αρχικό του όνομα είναι Lexico, αργότερα το άλλαξε σε "Criss Cross Words" . Για ένα πολύ μικρό ποσό πουλάει τα δικαιώματα σε ένα Ολλανδό, τον Τζέιμς Μπρουνότ ο οποίος αφού έκανε ορισμένες μικρές αλλαγές στο παιχνίδι το μετονόμασε σε Σκραμπλ (από το ολλανδικό Schrabben που σημαίνει ψάχνω εναγωνίως).
Ο Μπρουνότ ξεκινάει μαζική παραγωγή, αλλά σύντομα πνίγεται στα χρέη, καθώς το παιχνίδι δεν βρίσκει ανταπόκριση. Πουλάει το παιχνίδι, φθηνότερα από ότι το αγόρασε ακόμη και ο ίδιος στην εταιρία κατασκευής παιχνιδιών Selchow and Righter. Σήμερα η Selchow and Righter πουλάει 2 εκατομμύρια σκραμπλ το χρόνο, μόνο στις ΗΠΑ.