Athens for Real
Οι Bildstein / Glatz εγκαθιστούν ένα μεσιτικό γραφείο στον χώρο της Cheapart
Δημοσίευση 7/4/2017 | 00:14
Είσοδος ελεύθερη
Ώρες λειτουργίας: Τετάρτη – Παρασκευή, 18:00 – 21:00, Σάββατο 13:00 – 16:00
Η εγκατάσταση «Athens for Real» του αυστροελβετικού δίδυμου Bildstein | Glatz που παρουσιάζεται στην Cheapart, κινείται μεταξύ προκλητικής κριτικής και πρόθεσης κέρδους.
Οι καλλιτέχνες θα εγκαταστήσουν για την έκθεση αυτή μέσα στο χώρο της Cheapart ένα μεσιτικό γραφείο. Το καλλιτεχνικό δίδυμο θα χρησιμοποιήσει για το σκοπό αυτόν τις μεθόδους και τις στρατηγικές του κλάδου των ακινήτων. Ως στόχο βλέπουν οι B&G το κοινό της τέχνης που διαμένει στην Αθήνα και προσφέρει στούντιο, διαμερίσματα και άλλα ακίνητα προς πώληση. Πράγμα καθόλου παράλογο, δεδομένου ότι στους καλλιτεχνικούς κύκλους σε εύπορες χώρες κυκλοφόρησε γρήγορα η φήμη από ανθρώπους των τεχνών που έμειναν για σύντομο διάστημα στην Αθήνα ότι η αγορά είναι φθηνή. Μάλιστα με τις τιμές αυτές κάποιοι παίζουν με την ιδέα μιας αγοράς. Το περίφημο αθηναϊκό δυάρι των 50000,- Ε κάνει αρκετούς να ονειρεύονται αυτό που στη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο, ακόμα και στο Βερολίνο πιά θα ήταν αδύνατον. Η κρίση στην Ελλάδα φρόντισε για 500000 άδεια διαμερίσματα και μια πτώση τιμών που αγγίζει το 50%. Διαμέρισμα που κατά την Ισπανική φούσκα των ακινήτων στο σκονισμένο πουθενά ήταν αδύνατο να αγοραστεί, φαίνεται ότι στην Ελλάδα είναι αλλιώς. Η Αθήνα, πρωτεύουσα που θεωρείται το λίκνο του Δυτικού Πολιτισμού τολμά να σταθεί και πάλι στα πόδια της. Αυτή η πόλη έχει και ιστορία και γοητεία “arm aber sexy” (φτωχή, αλλά ελκυστική) όπως είπε κάποτε ένας δήμαρχος από το μακρινού Βερολίνο. Η ειρωνεία είναι ωστόσο το γεγονός ότι ίσως στην Ελλάδα μπορεί ένας κεντροευρωπαίος καλλιτέχνης να πραγματοποιήσει αυτό που στη χώρα του δε θα μπορούσε.
Στα ακίνητα γίνεται η κρίση ολοφάνερη, αυτός είναι και ο λόγος που οι Bildstein | Glatz διάλεξαν αυτό ακριβώς το θέμα. Οι καλλιτέχνες θα ετοιμάσουν μια ολόκληρη καμπάνια για κοινό και ενδιαφερόμενους με λογότυπα και συνθήματα που θα διαφημίζουν την κίνηση αυτή σε φυλλάδια και αφίσες. Αυτά θα διανεμηθούν σε πελάτες τόσο στην Αθήνα όσο και στο εξωτερικό. Θα ανταποκριθούν οι αγοραστές; … ποιος ξέρει; Τους B&G τους ενδιαφέρει περισσότερο το μοντέλο της διαδικασίας προσφοράς και ζήτησης, όπως αυτό διαμορφώθηκε τη δεκαετία του ’80 όπου τέχνη και ντιζάιν, αλλά και αγορά της τέχνης και ακινήτων πηγαίνουν χέρι-χέρι.